A Keletiben a MÁV tényleg nem tudja a vonat érkezése előtti 10. percben, hogy melyik vágányra fogadja őket, vagy a tájékoztató rendszer rossz?
Ma voltam a Keletiben, az egész érkező (fő)tábla "vágány" mezője üres volt, illetve az induló résznek kb. a fele, még akkor is mikor a # jel már fent volt a vonat útiránya előtt.
Rendszeres/megszokott ez, illetve mi az oka?
Elhangzott itt az elmélete a dolognak, miszerint csak üzemzavar, műszaki hiba, stb. esetén van ilyen. De a gyakorlat azt mutatja, hogy a Keletiben soha nem sietik el az utastájékoztatást.
Egy gyönyörű, napsütötte napon, mindenféle műszaki gondtól mentesen sem írják ki a vágányszámokat, csak az utolsó pillanatban. De tulajdonképpen ez nem is olyan nagy gond, mert ha kiírnák, akkor tuti történne valami (hiszen MÁV), és akkor meg lehet az utasokat átterelni a másik oldalra, ami a Keleti botrányos szerkezete miatt elég problémás (menj át az 1. vágánytól a 13.-hoz [szabályosan!], addig elmegy 3 vonat).
Ha valami probléma is van, akkor viszont ajánlom mindenkinek, hogy messziről kerülje el a Keletit, mert garantáltan ki fognak cseszni vele. Múltkor leesett az az 5 centi hó, és ugye lebénult a Keleti. Most hagyjuk, hogy ez miért volt így, az utastájékoztatásra viszont nem nagyon van mentség. Az botrányos volt. Néha nem hiszem el, hogy ők ezt nem szándékosan csinálják, csak ennyire bénák. És ez rendszeres, amikor van valami, kivétel nélkül csesznek az egészre, az utas meg haljon meg, kit izgat, a MÁV csoport nem az utasokért van, ezt régóta tudjuk.
Pl. 2-3 órás késés kiírva egy induló vonatra, közben ugyanabba az irányba ment már el másik vonat, és mennek is folyamatosan, csak kisebb késéssel. Már ez a felállás teljesen értelmetlen, miért kell ragaszkodni egy adott vonatszámhoz 5000 perc késéssel? Na de a ha összeadtam a késést, akkor az volt a következő vonat, ami elvileg először indul. Az ember felszáll, de semmi információ. Egyszer csak beböfögik, hogy _azonnal_ indul egy vonat ugyanoda a másik oldalról. Emberek leszállnak, de mire odaérnek, az a vonat elment. Persze az a vonat 10 perccel korábban, amikor a táblát néztem, még sehol nem volt.
A Keletiben általában arról sem nagyon tudnak, ha egy vonattípust kompletten lemondanak üzemzavar miatt. Pl. a MÁV-START weboldalán ott virít, hogy a G60-as vonatok ma már nem közlekednek, a Keletiben meg órás késésekkel, de ki vannak írva, és van hozzájuk szerelvény.
Ez marhára felháborító, mert meg merem kockáztatni, hogy a Keleti Magyarország legnagyobb forgalmú vasútállomása. Ezen felül turisztikai szempontból is egy igen jelentős pályaudvar, mert a legtöbb nemzetközi vonat ide jön be. Az elővárosi forgalom is nagyon erős, és a MÁV-START bevallottan az elővárosból kaszálja a legnagyobb pénzt, mondhatni az nyereséges üzletág, a többi így vagy úgy veszteséges. Ennek ellenére is hatalmas magasságokból rászarnak a saját utasaikra, csak akkor vannak nagyon a topon, amikor azt kell bemondogatni, hogy "fokozott jegyellenőrzés".
Minek is erről tájékoztatni? De pl. az is tök általános, hogy a bejövő vonatok késéséről nem a valóságot mondják, vagy eleve el is titkolják. Közben meg már okostelefonon látszik, hol jár a vonat, és mennyit fog késni. Kérdés, hogy akkor a Keletiben mire kapja a fizetését az a banda, akinek ez a feladata?
Nem pont utastájékoztatás, de én azt is szeretem, amikor valamiért megcsúszik az óra 15-ös szolnoki, és elküldik előtte a 20-as sülysápit (pontosan, 20-kor). Majd a zónázót meg 22-kor (!), az meg megy mögötte végig, persze sehol nem áll meg, de mivel előtte megy a személy, ami meg igen, további 15 percet késik a vonat. Rendkívül értelmes megoldás, és akkor azt mondják, ne sértegessük a vasutasokat.
A másik, ami régen sokkal nagyobb divat volt, az a fordulók szervezése. Most már csak esti vonatoknál van így, de régen a következő volt a recept: bejött a sülysápi 40-kor, és az volt visszafelé az 50-es. Na az ember egy kezén meg tudja számolni, hányszor ér be a 40-es 40-re egy évben. És akkor marha vicces volt, amikor 45-kor már ott állt olyan 200 ember a peronon, és persze a vonat meg késve indult vissza, hiszen késve jött be.
Külön pofátlanságnak tartom, amikor az elővárosi vonatokat minden bokorban megállítják, csak hogy a gyorsvonatok nyerjenek 3 percet. Pl. a Keleti irányába, Rákoson, a zónázó megállása után 3 perccel megelőz minket egy gyors. Emiatt olyan 6-8 perc késés rá is rakódik a zónázóra, közben meg a gyors kb. semmit nem nyert, mert már amúgy is csak 1 megálló van a Keletiig.
De olyan is volt már, hogy kifelé ment ki 10 perc késéssel valami gyorsvonat. Előtte elengedték a zónázót, majd Rákoson legalább 10 perc várakozásért cserébe megelőzhette a gyors. Végül Maglód környékén mondta be az unalmast a gyors mozdonya, persze nyílt pályán, emiatt a zónázó is 30 percet késett.
De hát ez már rendesen túlmutat a Keletiben lévő káoszon, ahova valószínűleg egy óvodás csoportot raktak be, hogy csinálják meg az utastájékoztatást. Ja, bocs, ez sértés az óvodásokra nézve. De igazából az egész MÁV kritikán aluli, az ember nagyon sokszor elcsodálkozik azon, mi megy ott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!