Csepel-sziget szerintetek ideális hely lenne egy teljesen trolibuszos rendszer kialakítására? Lehetne egyfajta környezetvédelmi kísérleti hely, és presztízsberuházás az ország számára.
Tehát, hogy az összes csepeli buszvonal, a BKK és a volánbusz helyközi járatai is felsővezetékről táplált trolibuszok lennének, mint a Krím-félszigeten a Szimferopol-Jalta troli.
A Csepelről kimenő buszok úgy lennének megoldva, amennyiben nem akarnák továbbvinni a felsővezetéket, hogy az utolsó csepeli megállónál lecsatlakozna a felsővezetékről és onnantól elektromos buszként menne tovább az akkuban tárolt energiával.
Még a Margitszigeten sem képesek elektromos Buszt üzemeltetni, ahol 1db járat közlekedik.
Ne nevettess már, hogy majd Budapesti döntéshozók odafigyelnek a környezetre...
Nem.
1. A troli előnyeit, főleg a visszatáplálást hegyvidéki vonalakon lehet a leghatékonyabban kihasználni. Csepel sík, még a Tamariska-domb környéke is alig emelkedik ki.
2. Sehogyan sem kapcsolódna a meglévő hálózathoz. Teljesen új telephely, új áramellátó rendszer kellene hozzá, miközben a meglévő hálózat bővítésére hatékonyabban lehetne forrásokat bevonni.
3. A jelenlegi finanszírozási környezetben egy ekkora kötöttpályás infrastruktúra kiépítése egyszerűen nem férne bele. Kiszorítana olyan projekteket, mint az M3-as metró felújítása, az M2-H8 összekötés vagy a regionális gyorsvasút, miközben nyilván ezeknek jóval komolyabb a megtérülésük.
3. A trolikat belátható időn belül kiszoríthatják az elektromos és hibrid hajtású járművek. Mire a kötött pályás infra megtérülne, már jó eséllyel hasonló vagy inkább alacsonyabb költségekkel lehetne a nem kötött pályás elektromos és hibridbuszokat üzemeltetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!