Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesti iparvágányokat...

Budapesti iparvágányokat miért nem használják?

Figyelt kérdés
Még a monarchia alatt nagy iparvasúti hálózat épült Budapest kb. minden gyárába. Ezek jelentős része, ahogy gyakran látom ma is megvan (Háros, Csepel, Soroksár, Kőbánya, Pestszentlőrinc, Rákosszentmihály, Újpest), miért nem használják őket (vagy csak kis részüket)? Nem luxus az, hogy minden kis/nagy utcán keresztül valaki vonattal szállíthatja az áruját (esetleg megbénítva a közlekedést)? Rendszerváltás után zárták be őket? A mostani kormányzat nem veszi észre ezt a nagy lehetőséget, nem akarja felújítani a használatukat? Józan paraszti ésszel felbecsülhető, hogy egy kamion áruszállításának sokszorosát lehetne néhány tehervagonnal fuvarozni. Így sem éri meg?

2015. okt. 26. 08:16
1 2
 11/15 SándorÚr ***** válasza:
Nem kéne kisorozni semmit sem, a daru vagy a kalmár átrakja a konténert 1 másik vagonra, és hadd haladjon. Főleg ilyen körülmények között amikor a belföldi fuvarozás haldoklik, meg amúgy sem hinném, hogy a wáberersz alvállalkozói sorban állnának egy Dunaharaszti- Budapest fuvarért
2015. okt. 29. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Ahhoz megint kell üres kocsi,szabad mozdony stb.. ráadásul sok esetben nem is oda megy vissza az üres konténer ahonnan kiindul szóval bonyolult ez így. Egy-egy kocsival nem nagyon éri meg gürcölni, sem időben sem pénzben. Nem tudom, hogy jön a belföldi konténerforgalomhoz a Waberer's, az ő konténeres autóik nem sok vizet zavarnak belföldön :)
2015. okt. 29. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

Aki nem ért hozzá könnyen dobálózik ilyen ötletekkel.

Egyszerűen a vasúti forgalomszervezés teljesen más alapokon van, mint a közúti. Nem úgy működik, hogy rohangálnak ide oda a mozdonyok.


Kb úgy kellene elképzelni a dolgot, hogy ha ezt így megcsinálnák akkor pillanatok alatt fennállna az a helyzet, hogy mozdonyok kivisznek 1 nap alatt 2 km-re egy kocsit, (ami eleve problémás ahogy írták) aztán ott vesztegelnek fél-egy napokat míg lesz szabad menet, hogy visszamenjen. Sajnos akármennyire szépen néz ki kívülről, erre nem alkalmasak a viszonyok itt, sem szervezetileg a MÁV és a BKK, sem a járműpark, sem a hálózat, sem az emberi tényező nincs meg hozzá

2015. okt. 30. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 SándorÚr ***** válasza:
Jó akkor mégegyszer leírom, de ez az egész csak elméleti dolog.. 1-1 vagont, akár konténert, nyílván nem egy szergejjel küldenék ki a lerakóra, hanem kivinné egy Mtz traktor ami tud sínen is menni, és ha kell közúton átállna a következő rendeltetési hellyre.
2015. okt. 30. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:

07:03-hoz


Igaz, én tényleg nem vagyok szakértő. Csak felvetettem a kérdést, mert érdekel mások véleménye. Valahogy mégis megoldották, mert különben nem épült volna annyi iparvágány, csak úgy tűnik, az utóbbi 20-25 évben átalakult/átalakították a rendszert. A mozdonyhiányon talán a magáncégek gépei segíthetnének. Úgy tudom, több vidéki gyárban egyszerűen szétvágták a saját mozdonyaikat (és pl. az mátyásföldi Ikarusnál is), mert nem volt rá már szükség. A szállítási eszköztár megvolt, csak a közút átvette a vasút helyét és/vagy már a gyár sem kellett.

2015. okt. 31. 08:49
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!