Miért nem használják az ajtózárásra figyelmeztető csengőt egyes buszjáratokon? (Volánbusz, Tesco-busz, stb)
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
53. §
(3) A villamos, a trolibusz és a közhasználatú autóbusz vezetője, illetőleg ezzel megbízott alkalmazottja indulási jelet akkor adhat, amikor az utasok fel- és leszállása befejeződött. Ha a jármű megtelt, a felszállás megszüntetésére történt figyelmeztetés után az indulási jelet meg szabad adni.
Nincs benne hogy kötelező megadni.
Szimpla szövegértés.
"jelet akkor adhat" tehát ez csak egy lehetőség, nem kötelező.
Ha az lenne úgy írnák hogy: jelet akkor kell adnia...
Szerintem meg tökmindegy hogy csenget-e a sofőr.
Annyi idióta van aki miután a sofőr csenget, az ajtók már záródnának össze, de a barma még felugrik a villamosra/buszra/metróra. Mintha nem 5 percenként járna minden.
Mivel nem előírás, nem használják, ilyen egyszerű.
Szerintem ez egy nagyon fontos eszköz az esélyegyenlőség biztosítása szempontjából, így nem ártana kötelezővé tenni minden szolgáltató számára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!