Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesti iparvágányokat...

Budapesti iparvágányokat miért nem használják?

Figyelt kérdés
Még a monarchia alatt nagy iparvasúti hálózat épült Budapest kb. minden gyárába. Ezek jelentős része, ahogy gyakran látom ma is megvan (Háros, Csepel, Soroksár, Kőbánya, Pestszentlőrinc, Rákosszentmihály, Újpest), miért nem használják őket (vagy csak kis részüket)? Nem luxus az, hogy minden kis/nagy utcán keresztül valaki vonattal szállíthatja az áruját (esetleg megbénítva a közlekedést)? Rendszerváltás után zárták be őket? A mostani kormányzat nem veszi észre ezt a nagy lehetőséget, nem akarja felújítani a használatukat? Józan paraszti ésszel felbecsülhető, hogy egy kamion áruszállításának sokszorosát lehetne néhány tehervagonnal fuvarozni. Így sem éri meg?

2015. okt. 26. 08:16
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
Viszont a józan paraszti észen túlmutat (ami egyébként nem lebecsülendő) hogy nem éri meg, legalábbis ebben az országban, ezekkel a körülményekkel. Lehetne ódákat zengeni és hosszasan elemezni, de csak címszavakban a manapság jellemző tények: kis tételes szállítások, rövid átfutási idők, door to door szállítási igények, rugalmas közúti fuvarozás, a MÁV lassú, körülményes, megbízhatatlan, nehezebben rakodható és még sorolhatnám
2015. okt. 26. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
Ahol van ehhez megfelelő forgalom ott használják.
2015. okt. 26. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
Ez nem budapesti probléma. Az egész országban visszaesett a vasúti áruszállítás részaránya az 1980-as évektől kezdve, ennek jele az iparvágányok kihasználtsága. De átalakult a gazdaság szerkezete is, a sok ömlesztett árut igénylő üzemek jó része bezárt, a darabárut pedig általában egyszerűbb közúton vagy jobb esetben kombináltan, konténerben fuvarozni.
2015. okt. 26. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

Az IPARvágányokat már azért nem használják, mert a fővárosi villamoshálózat mentén már nincs működő IPAR.

Nincs Ganz a margit körúton, Nincsenek vasúti szállítást igénylő gyárak a Váci úton. A GE Tungsram még van, de a Váci úti és Baross utcai villamossínek megszűnésével kicsit nehezebben érhető el a kötött pályás kapcsolat...


A Sanofiban (volt Chinoin) látom még nagyon ritkán, hogy használják a vágányokat, az Újpesti Erőmű gázturbinás erőművének tartaléküzemi olajtartályait is Bobókkal vontatott vasúti tartálykocsikból töltötték fel.

Szóval ahol igény van rá, ott megoldják, ma már inkább igény nincs rá.

2015. okt. 26. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 SándorÚr ***** válasza:
Ezen már én is gondolkoztam, pl.: Budapest Horog utcán, kis kínai embereknek ott van a raktárjuk néha fogadnak 1-1 konténer árut, de a sínekre már kerítést építettek vagy ráfalaztak, szóval lehetetlen lenne menni rajtuk. Pedig szerintem meg lehetne oldani, hogy 1 konténert kihúzzon egy sínen futó Mtz traktor, amig a konténert kipakolják addig vissza visz 1 üreset a környékről, vagy valami ilyesmi
2015. okt. 26. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
65%
Ha nincs ipar, minek iparvágány?
2015. okt. 26. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

"Pedig szerintem meg lehetne oldani, hogy 1 konténert kihúzzon egy sínen futó Mtz traktor"


A konténervonatok irányvonatok, nem soroznak ki belőlük kocsit- általában. Ezek a nagy ritkán Törökbálintra leggyakrabban Csepelre vagy a Bilkre érkeznek. Ott a vagont kisorozni, onnan elvontatni trakesszal kb esélytelen főleg mivel mindkettő a Fradi-Kelebia vonalról ágazik ki.

Vannak olyan kocsik is, ahol két teherkocsi alatt csak 3 forgóváz van ( a középső az Jacobs ), ezt ketté sem lehet szedni.. A Metrans-os koperi vonat pl pont ilyen és a kínai konténerek általában Koperből jönnek (igaz van a RailCargonak is koperi vonata) :)

2015. okt. 26. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, Horog utcáról meg annyit, hogy annak Kőbánya-Kispest felől is volt összeköttetése, csak valamikor 2007 előtt elbontották (akkor jártam arra, már nem volt meg).
2015. okt. 27. 09:08
 9/15 anonim ***** válasza:
Hatos: azért, mert az iparvágány megvolt, megvan. Attól hogy megszűnt az ipar, amit kiszolgált, nem jelenti azt hogy azonnal lett pénz a vágány felszámolására és az útburkolat helyreállítására.
2015. okt. 27. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
#9 Nem is arra gondoltam, hogy rögtön fel kellene szedni (bár úgyse lesz itt újra ipar, legalábbis nem előbb, mint hogy azok a sínek szétrohadnának), hanem hogy nem véletlenül nem használják :)
2015. okt. 27. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!