Létezhet-e olyan, hogy egy buszsofőr minimálbért keressen?
Az utóbbi időkben hallottam olyat, hogy amióta a Volánok összeolvadása megtörtént, a sofőrök bérezése nagyon durván leesett. Na most én egyszerűen elképzelhetetlennek tartom azt, hogy egy ilyen felelősségteljes, stresszes munkáért még egy gyárban dolgozó betanított munkások, de még az utcaseprők is többet kapjanak.
Voltak olyan terveim, hogy buszvezető leszek (majd, egyszer, most még B kategóriám sincs), de ennyi pénzért ilyen munkát végezni egyszerűen megalázó, ha szereti az illető a buszokat, még akkor is. Nyilván a maszekok meg a travelek az egy más téma, de most a Volán-utódokról beszélek. Én azt gondoltam, hogy azért alaphangon 150 ezer megvan nettóban, de inkább több. Ezzel a lendülettel már inkább kamionra ül az ember, ott még valamennyire megbecsülik őt.
Itt valaki hazudik, vagy tényleg képesek a KK-k így kihasználni a munkavállalókat?
"Viszont nem akarom elárulni a hazámat, így tuti nem megyek külföldre."
Aki szerint a külföldi munka hazaárulás, arra én nem bíznám más emberek életét, elég ostoba lehet az illető!
Na lássuk csak.
@4
A politikusok és a haza fogalma nem keverendők.
@5
Érdekes, amiket írsz, de ahogy látom, eléggé ellene vagy mindenféle járművezetős munkának. Te magad is kamionos vagy buszos vagy? Amúgy "maszek" megnevezés alatt munkásszállításra vagy travelekre gondoltam. Azért már elmúltak azok az idők, amikor érvényes forgalmi nélküli 250-esekkel szállították az embereket a cégek, most már a megmaradt régi Ikarusok se életveszélyesek azért.
@7
Mondjuk azt nem tudom, idegenvezetés + buszvezetés mennyire lehetségesek így, együtt, de nem tűnik hülyeségnek. Mindazonáltal Pestre se szívesen költöznék.
@8/10
Az nem érdekelne, hogy mennyire megbecsült dolog, meg semmivel sem különb egy diplomás egy szakmunkástól (most értelemszerűen nem az értelmesen megszólalni képtelen segédmunkásokra gondolok). Szeretem a buszokat, viszont nem pénztáros akarok lenni, ez a fő problémám, ezért is hoztam föl a maszekokat.
Azért azt nem hiszem, hogy kamionosok nem kapnak meg legalább 200 ezer környékén, max Gyuri Bácsi Kájeftéjénél, de oda meg ki megy? :D 200k-nál meg sokkal többel szerintem kezdeni se lehet sok mindent, legalábbis én tuti azt se tudnám, mihez kezdjek félmilliós fizetésekkel. (Persze, bankba betenni meg miegyéb, de na).
@11
Neked meg csak gratulálni tudok, ha ez alapján döntöd el, hogy ki mehet buszra és ki nem, inkább magadat jellemezted ezzel. :D De ha szerinted meg az rendben van, hogy itt él valaki, itt van mindenkije, mindene, itt nő föl, itt tanul, csak azért, hogy aztán elhúzzon innét, ráadásul még csak nem is leplezve, mi több, büszkén döngetve a mellét már egyetemre felvételizve is, akkor oké, nem szóltam. Viszont az a végtelenségig fölháborító, amikor valaki kimegy ide vagy oda, magyarnak vallja magát, de azért letagadja, hogy magyar (nem, ezt még énnekem se sikerült megértenem), és osztja az észt külföldről, hogy itt, nálunk, mit kell csinálni. Na, az ilyen elmegy a f... francba. Nem szeretem az automata trágárságszűrőt.
Egyébként alapvetően nem magammal kapcsolatos lett volna a kérdés, hanem úgy általánosságba véve, mert múltkor hallottam olyat, hogy -most már kimondom- az egykori Borsod Volánnál vannak olyanok, akik 80 ezer (!!!) körüli összeget visznek haza, és vagy Baranyában, vagy Somogyban pedig az összevonás óta bő 15 ezerrel kevesebbet kapnak, mint eddig. Ami részemről hihetetlen és nem hiszem el, hogy ezek nem csak pletykák.
"Amúgy "maszek" megnevezés alatt munkásszállításra vagy travelekre gondoltam. Azért már elmúltak azok az idők, amikor érvényes forgalmi nélküli 250-esekkel szállították az embereket a cégek, most már a megmaradt régi Ikarusok se életveszélyesek azért. "
Ebben nem lennék olyan biztos. Azokban az időkben, amikor még az állam a médiatörvényen keresztül nem irányította a mainstream médiát, voltak olyna riportok, hogy pl a BKV járműállománya katasztrofális. Gondolod ha államinál van ilyen, akkor privátnál nincs? Ne légy butus:D
"Azért azt nem hiszem, hogy kamionosok nem kapnak meg legalább 200 ezer környékén, max Gyuri Bácsi Kájeftéjénél, de oda meg ki megy? :D 200k-nál meg sokkal többel szerintem kezdeni se lehet sok mindent, legalábbis én tuti azt se tudnám, mihez kezdjek félmilliós fizetésekkel. (Persze, bankba betenni meg miegyéb, de na). "
Gyuri bácsinál simán 400 fölött lehet keresni, igaz nem sokat vagy itthon. Ha mondjuk saját lakást akarsz, akkor nem mindegy havonta 50-et raksz félre, vagy 250-et, igaz? :D
A Borsod volánnál nem tudom mit keresnek, de gyanítom, hogy nem sokat. Régen sem volt egy jól fizető hely.
@John_McClane
"Gondolod ha államinál van ilyen, akkor privátnál nincs? Ne légy butus:D"
Jó, hát akkor nézz meg egy műszakváltást. :) (Sajnos) legtöbb helyről teljesen eltűntek az Ikarusok. Pár éve még elvileg nagyobb gyáraknál is volt olyan (nem nevezem meg, mert ugye csak pletyka, pár nem alaptalan), hogy a buszpark háromnegyedének nemhogy az állapota nem volt tökéletes, hanem konkrétan műszakival se rendelkeztek. :D Most mindenféle nyugatról kivetett, unalmas szutykok járnak ott is.
"Ha mondjuk saját lakást akarsz, akkor nem mindegy havonta 50-et raksz félre, vagy 250-et, igaz? :D "
Jó, nem leszek álszent, szóval azért ha lehet választani egy 200k-s és egy 400k-s fizetés közt, akkor egyértelmű, hogy melyiket választom, de a 200k-ért se fogok hőbörögni. Szerintem az már inkább telhetetlenség. Nagy igényeim nincsenek, nem iszok, nem dohányzok, amilyen a külsőm, attól se kell félnem, hogy nővel dolgom lesz a közeljövőben, így egy kis garzon simán megfelelne, addig meg ellaknék itthon. Ami mondjuk inkább zavaró lesz, az a diákhitel visszafizetése, de majd meg lesz oldva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!