Miért késnek folyamatosan a vonatok a MÁV-nál?
Amikor valaki felteszi a kérdést, hogy miért késik a vonat, akkor a válasz mindig az, hogy "nem tudom".
Amikor valaki feltesz egy kérdést gyakorin, hogy miért késnek a vonatok, akkor persze jön a sok okos és megmagyarázza, hogy márpedig az a késés az utas érdekét szolgálja (LOL). Na meg jön a sok találgatás, hogy el kell engedni egy másik vonatot, meg Stb.
Mindez oké, de kérdem én, miért van az, hogy heti egyszer tudok csak időben odaérni, ahova szeretnék?
Ennyi idő után, miért nincsenek felkészülve a késésekre? Ha pl leszakad a villanyvezeték, akkor jöjjenek a dízelmozdonyok például. Ha meg nincs elég sín a terelésre, akkor meg fektessenek le még többet.
@7
Mint mondtam, otthon lennének a kocsik sofőröknél. Így jóformán bármikor bárhova ki tudnak menni, ha az fizikailag lehetséges. Ki fizeti őket? Talán nyilvánvaló. Egyébként minimálbért kapnának ha nem dolgoztak, ha igen, akkor pluszban az órabér. Pont ezért kellene, hogy NE a Volánoktól béreljenek buszokat, mert abból az lesz, mint múlt szerdán: a Volánnak éppen olyan kedve van, hogy nem ad kocsit, és ennyi volt a történet. Pedig csak az érdi üzemnek van nem egy olyan busza, ami hadra fogható, tartalékos sofőrök is vannak, de hát nem.
@8
Én is vezetek statisztikát, főleg azért, mert a vonatozás az egyik "hobbim" és rá is vagyok kényszerülve. 19897 km-t mentem eddig az évben (ennek azért a háromnegyede egyetemre bejárás, ami napi 240 km). 427 alkalommal ültem vonatra (az egy megállónyi távolságokat is ide számítva), ebből 52-szer volt késés. És én pedig csak az 5 percesnél nagyobb késéseket jegyzem.
52-ből legalább 35 darab 15 perc fölötti késés volt. Ez a vonatok több mint 10%-a, általában negyed óránál hosszabb késésekkel.
# 11/11 Időpont ma 18:00
"Mint mondtam, otthon lennének a kocsik sofőröknél."
És ezt hogy gondoltad? Minden településről (vagy najó, legyen minden második település) felveszel egy buszvezetőt, plusz olyat akinél be is tudod parkoltatni? Nem érzed ennek a irrealitását?
Plusz akkor kb. 350 nap ott álljon n-szer ~50 millió forint a falu szélén?
#11
Neked se olyan rossz az arányod, persze lenne még csiszolnia a MÁV-nak. ;)
Melyik vonalon utazol legtöbbet, ha szabad tudnom? :)
Angliában élek, az egyik legforgalmasabb vasúti korridor, és csomópont mellet. Viszonylag sűrű, és megfizethető a vasúti közlekedés, ráadásul időnként eszméletlen gyors is, ezért gyakran utazom. Node a pontosság, atya ég. Rendszeresen maradnak ki járatok, és nem azért mert lerobban, vagy egyéb, egyszerűen el sem indítják. Ülsz a kiállított szerelvényben, majd bemondják, hogy ez a vonat ezúttal a következő is, mert mégsem indítják el. Gondolom kevés az utas, megvárják a többit. Ideges ilyenkor valaki szerinted? Kimennek, isznak egy pint sört azt jóccakát. Ha jön is vonat, rá kell kérdezni, hogy melyik. Mert vagy az előző késik, vagy a későbbi sietett előre. Ja és a kedvencem, amivel mindig utasok százezreit szívatják meg évről évre az egész országban, hogy ugyan gond nélkül vehetsz menet és helyjegyet a Dec.26.-i (boxing day) vonatokra, de az csak aznap derül ki, hogy egyik sem indul sehova, mert nem dolgoznak a vasutasok, hanem a plázákban tépik egymást a lapos tévékért. Aztán meg megy a nagy felháborodás meg ettől harsog a tévé két napig, de jövőre ugyanúgy eljátsszák. Ezt csak azért írom, mert mindenki szerencsétlen Magyar vasutasokat szapulja, meg bezzegezik a nyugat felé, azt lám itt sem megy máshogy, sőt!
Ha persze halál precíz vonatozásra vágysz, menj Svájcba. Aláírom ott tényleg pik-pak minden. Mindössze annyi, hogy egy Pécs-BP. távolságú utazás egy fél havi Magyar minimálbér.
@12
Nem kell méregdrága buszra gondolni, egy 256-os Ikarus megfelel. Egyébként, gondolom, neked az újdonságként fog hatni, hogy a menetrend szerinti helyközi buszjáratok kocsijainak úgy 90%-a a sofőrénél alszik, nem beszélve a mindenféle melósjáratok buszairól. Vagy ha nem konkrétan a sofőr háza előtt (mert mondjuk nem fér el), akkor a település szélén, vagy parkolóban, vagy buszfordulóban, vagy vasútállomáson, vagy község-/városházánál, de a lényeg, hogy településen belül. Jóformán csak a Volánbusznál, pesti elővárosban van annak divatja, hogy minden rezsiben megy ki ide, meg oda, meg aztán rezsiben tér vissza a telepre este, a sofőr meg valahogy majd hazamegy.
@13
A 100-ason járok, távolsági utasként, legalábbis amikor egyetemre megyek. Egyébként meg bármikor felbukkanhatok bárhol, főleg most, hogy van Vakációbérletem.
# 15/15 Időpont ma 16:11
Honnan veszel 1 000 darab Ikarus 256-ost vagy azzal hasonlót? Kunyerálunk Indiától?
De tudod mit, játszunk el a gondolottal és számolgassunk kicsit:
Tegyük fel, találtunk buszt, darabja össz-vissz 5 millió (mert ennél olcsóbban nem fogsz kapni olyat ami működik is, de szerintem még ennyiért se).
Ez 5 milliárd egyszeri befektetés. Oké, ez tényleg aprópénz.
Nézzük a béreket viszont:
1 000 buszra 1 000 sofőr kell egyszerre legalább. A minimálbér a munkáltatónak legalább 120 ezrébe kerül havonta, ez így 1,2 milliárd forint havonta, 14,4 milliárd évente.
Van ez több is, de tényleg a legolcsóbb esetet veszem a kedvedért.
A MÁV-Start munkabérre 2014-ben ~70 milliárd forintot költött. Erre te rádobnál még több mint 20%-ot. Csak úgy.
Egyetlen kérdésem van: Miből?
(És ebbe még nem számoltam bele ezernyi más apró, de nem elhanyagolható gazdasági tételt mint az avulás, értékmegtérülés, karbantartás, satöbbi.)
Nem mellesleg falusi vagyok, konkrétan a szomszédban van busz. Tudom, hogy megy "vidéken", az a két sor nem erről szólt volna, hanem arról, hogy miképp találsz területileg normális eloszlásban buszvezetőket. Mert az sem egy egyszerű feladat...
Szerintem halál felesleges azon vitázni, hogy miért nincs pótlóbusz, irreális elvárás a kapacitás megduplázása csak azért, mert évente egyszer beüt a szar. Nem ez a legfőbb gond.
Sokkal nagyobb gond, hogy miután beütött a szar, még napokig megy a szerencsétlenkedés. Mikor már nincs semmi gond, vagy még van, de már 6-szor ki lehetett volna dolgozni valami kényszermegoldást, még mindig nem tudja senki, hogy melyik vonat hogyan, mikor, honnan, hova fog indulni, aztán megy össze-vissza minden óriási késésekkel.
"Honnan veszel 1 000 darab Ikarus 256-ost vagy azzal hasonlót?"
Miért kellene ezer darab? Egy környékre mondjuk 5 darab, országosan úgy 100, és meg is van oldva. Sőt, újat se kell venni. Rengeteg maszek van az országban, akik csak és kizárólag különjáratot végeznek, tehát se munkásszállítást, se, mittomén, áruházi járatokat, semmit nem végeznek. Na, nekik is egyből lenne állandó munkájuk (legalábbis fizetésük), és az is biztosítva lenne, hogy nem lesz több órás bohóckodás azért, mert egy vonat 5 percet késik, vagy mert egy héttel ezelőtt leesett 3 csepp eső.
# 18/18 Időpont ma 21:39
Bocs, hogy ezt így mondom, de iszonyatosan el vagy tévedve. Egy környékre 5 darab? Egyetlen FLIRT kocsi pótlásához (ha épp nincs dugig) kell 2 darab busz, de inkább 3. Hogy látsz te el egy egész országot 100 busszal?
Nézz rá az élő vonatinfóra. Most, késő este 22-kor kb. 40 darab szerelvény van úton. Már ezt az utasszámot sem pótlod ki 100 busszal, nemhogy egy csúcsideit.
Itt linkelik a szlovák vonatfigyelőt és elmagyarázzák, hogyan kell használni (nem kell tudni szlovákul ;))
Náluk is vannak ám késések!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!