Miért háborognak az utasok?
Valamelyik nap Szolnok-Szajol között valami műszaki hiba történt és a vonatoknál mind ami keleti irányba jött,kb. 60-80 perc késés keletkezett és vagy 5-6 vonat szépen felsorakozott egymás után amíg el nem hárították a hibát,addig nem tudtak a vonatok jönni. Erre az utasok meg szidkozódtak,mindenki a mávot szidta,hangoskodás alakult ki a vonaton,idegesség. Most mondjátok meg,erről pont nem a vasút tehetett,hogy késések alakultak ki,mert ment volna az a szerencsétlen vonat,ha minden rendben lett volna. Arra meg nem is gondolnak az utasok,hogy mialatt a vonatról a vasutasokat mindennek elmondják,az idő alatt pont a szerencsétlen vasutasok sietve mindent megtesznek azért,hogy minél hamarabb elhárítsák a hibát és mehessenek a vonatok az utasokkal,mert az utas fontos a vasútnak. Szal nem értem az embereket. Hangoskodtak hogy ilyen meg olyan sz...r máv,pedig arra nem gondoltak,hogy mindegy,hogy van jegyük,de ha hangoskodnak a vonaton az utasok ,az is az utazàs kitiltásával járhat,tehát a kalauz leszállíthatja ezért is ,benne van az utazási szabàlyzatban,az megint más dolog,hogy ezt nem nagyon szokták alkalmazni.
Szal visszatérve,hogy milyenek az utasok ilyenkor.
Nem is sokára utàna ki is javították a hibát a vasúton és utána engedték a vonatokat szépen egymás után sorba Szolnokról mi d Debrecen felé,mind a Csabai irányba és mehettek tovább. Ennyi az egész,ezért kár idegeskedni.
Miért ilyenek az utasok?
Kb. 60 - 80 perc késés... .
Azért álljunk meg - ez idő! A MÁV-nak nem csak abban kellene intézkednie, hogy a vonatok elé kerülő akadályt elhárítsa, hanem abban is, hogy az utasokat kellően tájékoztassa és a vonatpótlásról is kellően intézkedjenek.
Az, hogy mi van benne a szabályzatban...
... szerinted az utasokat érdekli? A MÁV-nak az a feladata, hogy az utasokat elszállítsa A pontból, B pontba, lehetőleg zökkenőmentesen.
Itt azt kell látni, hogy egy olyan összetett üzemnél, mint a vasút, igenis vannak előre nem látható műszaki kockázatok. Mindig, minden vasúthálózaton voltak és lesznek a menetrendszerűséget negatívam befolyásoló belső és külső tényezők.
Amiben viszont hatalmas a különbség, az a problémamegoldás és a kommunikáció. Meglátásom szerint gyors, utasközpontú problémamegoldással és pontos, udvarias kommunikàcióval az utasok felé olyan professzionális vasút képét lehet közvetíteni, hogy a hőzöngők többsége megnyugszik. Az utasok fő problémája ugyanis nem annyira a késés ténye maga, hanem az azzal járó bizonytalanság: mikor érek oda? Lesz-e csatlakozásom? Lesz-e elég enni-innivalóm a várakozás idejére? Hol alszom? Egyáltalán: ez a vonat most akkor merre megy? A mai MÁV-csoport ezekre a kérdésekre jellemzően nem tud adekvát választ adni és emiatt küldik el a legelső jegyvágót vagy kocsirendezőt a kůrva ąnyjųkba.
Én is szidom a MÁV-ot, nem is kicsit. Tudod miért?
Mert 45km-re 36ezer (!) a bérlet, ezért cserébe full retkes, büdös vonaton ülhetek a 40 vagy -20 fokban, ahol ha éppen esik az eső az be is folyik rendesen. Illetve az már szerencsés dolog, ha tudok ülni, mert gyakran állóhely is alig van, bezzeg a retkes IC-ket meg elindítják 10 kocsival, de 10 ember sincs rajtuk kalauzzal együtt. Arról nem is beszélve, hogy 10 perc késés már alapdolog, be se mondják. Nem egyszer volt, hogy a vonat a szomszéd városból indul, de több mint 30 percet késett. (mellékesen ott állomásoznak a dízel gépek is)
Japánban ha egy vonat 1 másodpercet késik, a közlekedési miniszter (vagy nem tudom pontosan mi a beosztása) azonnal lemond, de volt már olyan is, hogy öngyilkos lett. Itt egy nap alatt összesen több hetet késnek a vonatok.
Na, én pl ezért szidom a MÁV-ot.
Én vasútbarát voltam, sőt, vagyok is, de a MÁV-ot ugyanúgy utálom (innentől kezdve a törzsvendégek tudják, hogy ki vagyok, mert párszor leírtam már).
Azért itt egy óránál többet késett az összes vonat, ami ott föltorlódott. Ezt ki kell valahogyan várni. Namost az utas az fizetett a szolgáltatásért. Innentől kezdve durvára de nem érdekel senkit, hogy mi van, joga van elvárni azt, hogy odaérjen időben, rossz esetben pedig max 10 perccel később. És ez még csak nem is ritka eset. Minden vasútfelújítás abból áll, hogy éveken át szopatják magukat és az utasokat, heti legalább egy kábelvágást vagy egyéb problémát generálva, csak azért, hogy utána ne változzon semmi, mert ugye a vonatok továbbra se tudnak 160-at produkálni, hiszen se mozdony, se kocsi nincs hozzá. Megjegyzem, kivételesen itt egy mozdony gyulladt ki, döbbenetes módon most nem a munkások néztek el valamit (ami egyébként rendszerint nem az ő hibájuk, hanem ócska térképek alapján dolgoznak, mert olyat kapnak csak).
Ezenfelül ne felejtsük el azt, hogy vannak ám más vonatok is, amiket szeretnének elérni az utasok. Karcagon például nem divat bevárni a késő vonatot, pedig napi két pár vonat megy Tiszafüred irányába, de Kisújszállás se arról híres, hogy a forgalmista szereti végezni a dolgát. Aztán ugye ott vannak a debreceni vonalak, meg Püspökladány is elágazik, és ne felejtsük el a Nyírséget se. És ez csak azokat érinti, akik a záhonyival voltak.
És végül, de egyáltalán nem utolsósorban, a MÁV legnagyobb ütőkártyája: a töketlenkedés és az információzárlat. Utastájékoztatás nincs, de még jobbat mondok: a kalauz is csak akkor informálódik, ha valami bizalmasabb kollégáját hívja, mert a cégen belüli infóáramlás is egy röhej. Vonatpótlásról ilyenkor szó se lehet, és úgy egyáltalán, minek elsietni a dolgokat?
Emlékszek arra, hogy tavaly nyáron egy Nyugati-Záhony (Nyíregy?) IC Szolnok előtt mozdonytörést szenvedett, nagyjából 5 km-re az állomástól. Az utasokat nem engedték le a vonatról, és végül is ez érthető is lett volna - ha nem 2 órába tellett volna egy dízelmozdonyt kiküldeni a vonatért. Ismétlem, 5 km-ről van szó, állomási tartalék meg mindig van Szolnokon, mozdonyvezetővel együtt. Nem voltam a vonaton, de egyszerűen nem hittem el, amit látok és hallok, igazán sajnáltam az utasokat...
Na, szóval, ezért háborognak az utasok. Gondolom, de nemrég kezdtél vonatozni, netán alkalmi utas vagy. Ebben az esetben elnézhető a hitetlenkedésed. De hidd el, hogy a tapasztaltabb utasok tudják, mi az általános, és bizony az, amit föntebb írtam. Zéró utastájékoztatás, töketlenkedés, tehetetlenség és nemtörődömség.
Miért idegesek?
Mit szólnál, ha állásinterjúra mennél és késne a vonat 2 órát és nem érnél oda időben?
Nem a máv tehet?
Akkor a máv tehet róla ha a elmulasztott karbantartás miatt következett be..
Én sem szívesen várakozok a melegben több órát..
És mi van ha elfogy az ennivalód és az innivalód...
Vagy bármi más miatt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!