Azokon a vonatokon amelyek most 250-300 perces késéssel állnak valahol azokon még vannak utasok?
"Ha simán egy másik vonat bevárásása stb miatt, akkor nincs ilyen."
Ezt most hogy érted? Csak úgy "simán" miért várna egy vonat 200-300 percet?
Én most éppen a kialakult időjárási helyzet miatt kérdeztem forgalmi okok miatt, bizber meghibásodás vagy ilyesmi általában nem szednek össze 300 perc késés. A dél balatoni vonalon ez idáig is áll a forgalom rengeteg vonat várakozik itt ott van amelyik a nyílt vonalon már 360 perc késés.
És azért kérdeztem hogy ilyenkor tesznek valamit vagy sok ember még most is ül a vonaton éppen a semmi közepén várva hogy egyszer haza jut.
Ezek elég mindennapos cirkuszok, botrányosabb vonalakon akár heti háromszor... és a kutyát nem érdekli. Annyi nem tellik, hogy a vonal elhagyatott megállóiba kimotorozzon valaki, és azt mondja, nem fog jönni már máma vonat, menjetek haza, vagy verjetek sátort. A fő probléma akkor adódik, amikor mínusz húszban játszanak ilyeneket. Vasúttal mégy, mindig vigyél meleg ruhát - tapasztalat, alapszabály.
Pótbusz akkor van, mikor "jó előre tudják", hogy kelleni fog. Szóval már tegnap se volt jó a váltó, és hasonlók.
Ilyenkor előkerül az országból valahonnét a két darab szűk egyajtós távolsági elrendezésű busz egyike - és azt lazán bepróbálják egy nyolckocsis vonathoz is... A többiek meg gyalogolnak pár órácskát a csillagos ég alatt. Hányszor volt már ilyen az én életemben...
Attól függ, hol robban le a vonat, és milyen időben. Mert ha 20 km-re egy tanya sincs, akkor nem nagyon fognak tudni az emberek elmászkálni, ha kell ott töltik az éjszakát. Mi egyszer 8 órát töltöttünk vonatban, de akkor még kisgyerek voltam, kinn meg hófúvás volt. Hát előbb-utóbb csak el kell vontassák valamerre, másnap is kell, hogy legyen majd vonat... De jó időben általában fél órán belül elszéled a nép. Ez a tűréshatár. Mai világban ilyenkor az a divat, hogy mobiltelefonnal szólnak vki ismerősnek, hogy jöjjön értük kocsival. Én általában várok egy órát, mert azért még úgy is gyorsabb, mint önerőből hazajutni, de ha nagyon reménytelen a helyzet, akkor megindulok magam valamelyik földúton.
Voltak. Én tegnap ott voltam, a Dunántúlról jöttem volna haza Szolnokra. Nem voltak képesek arra, hogy pótlóbuszt szervezzenek, mert a BKK-nak nincs elég kocsija (mondjuk ez is megkérdőjelezhető), de a Volánbusznak se (ez is hatalmas bullshit). Így hát mindenki jó esetben 4-5 órát dekkolt Kelenföldön vagy a Keletiben.
Kelenföldön arra sem voltak hajlandók, hogy bemondják, hogy a Keletiből indulnak szolnoki vonatok. Késéssel, de indulnak. Mindeközben a Keletibe tartó szombathelyi gyors, amin én voltam, mindenféle bejelentés nélkül irányt váltott és hamarosan elindult vissza Vas megyébe, még jó, hogy nem aludtam el rajta, pedig már azt terveztem, mert tudtam, hogy aznap nem fogok hazaérni.
Eközben bemondták, hogy a Keleti és Kelenföld közt nem járnak vonatok. Rendben. És akkor mi jár? Ja, semmi, mert MÁV. Vegyél jegyet metróra vagy gyalogolj a szakadó esetben, jó eséllyel helyismeret nélkül. Arra viszont volt ereje imádott vasutunknak, hogy rendőröket vezényeljenek a Keletibe - nem, itt nincs helye felháborodásnak, aki meg mer szólalni, annak gumibot landoljon a hátsójába. Mindezt úgy, hogy ránézésre úgy kétszázan ültek, feküdtek, ettek, aludtak a földön a peronoknál, nagyjából a felük ázsiai turista. Másik kétszázan Kelenföldnél.
Ahogy én hallottam egy másik utas és egy kalauz beszélgetését, arra akarták sarkallni az ott ragadtakat, hogy menjenek busszal. Namármost. Egyrészt milyen jogon nem térítik vissza a menetjegyeket? Vis major ide vagy oda, a fel nem használt vonatjegyet akkor is vissza kell váltaniuk. Ha akkor is visszaváltják, amikor lekéste az utas a vonatot, magyarán a saját hibájából adódóan, akkor milyen jogon is tagadják meg ilyenkor? Másrészt ha már megvan a vonatjegy, akkor költsön az ember buszra is? Harmadrészt pedig elmondanám, hogy a közhiedelemmel ellentétben Magyarország nem csak a Monor, Sülysáp, Százhalombatta, Bicske, Szigetszentmiklós és Szentendre által közbefogott, nagyjából 60 km-es átmérőjű körből áll, hanem van rajta kívül néhány megye és úgy 2300 település. De ha valaki talál (az én esetemben) közvetlen Budapest-Szolnok buszjáratot este kilenckor, az előtt megemelem a kalapomat. Megjegyezném: ilyenkor már az említett elővárosiak se nagyon járnak.
Elhiszem, hogy ez nem az ő hibájuk volt, de a MÁV-ra annyira jellemző töketlenkedés és az utasok teljes mértékű telibesz@rása tökéletesen illett az eddigi történelemkönyvük lapjaira.
Röviden, tömören: a MÁV-nál nincs pótlóbuszozás, utastájékoztatás, SEMMI.
Megoldást azt jelenthetne, ha egyetlen, hatalmas, országos vállalat irányítása alá tartozna a közúti és a vasúti közlekedés is. Akkor nem lenne az, hogy a telepen ácsorgó 30-40 buszból nem ad a VB, vagy bármelyik random KK a különjárati-távolsági flottáját sajnálja (tartalékos autók és sofőrök pedig mindenütt vannak), illetve a BKK-nak is jutna az ~1500 kocsis buszparkból.
Üdvözlettel: egy vasút-, de nem MÁV-barát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!