Most építik a 4-es metrót?
Annyira nincs napirenden, hogy helyette megépítik az újpalotai villamost, ami hatalmas baromság. Sajnos ezek a döntések érzelmi alapon születnek, mert a 4-es metró Demszky projektje volt és azzal nem lehet közösséget vállalni egy Tarlósnak. Meg aztán Tarlós tanácsadója az a Dorner Lajos, aki Vitézy Dávid esküdt ellensége, tehát csípőből ellenez minden jó ötletet, ami Vitézytől jön. Ilyen piti érzelmi játszmák áldozata a közlekedésfejlesztés.
A 4-es metró ebben a formában nyilván értelmetlennek tűnik, a 2 irányban való meghosszabbítása adná meg a valódi funkcióját és kihasználtságát. Annak a idején a 3-as metró átadáskor a vonal a Deák tértől a Nagyvárad térig tartott. Az is értelmetlennek tűnik önmagában, de idővel kibővítették mai formájára, így vált igazán hasznossá.
Hol és hogyan kellene fejleszteni? - no erre nincs válasz.
És tudod miért? Mert azt nem a mának, hanem a jövőnek kell fejleszteni. Tudni kellene, merre felé és hogyan fog nőni a város tíz, húsz, harminc, száz éven belül.
Erre nincs semmi elképzelés.
A kommunizmusban volt. Ezzel nem azt dicsérem fel. De nézd Dunaújvárost pl. Volt ott egy kis halászfalu, vagy mi.
Kitalálták, legyen ott egy hatalmas gyár, sok-sok dolgozóval. Hogy jól menjen a munka, s ne utazásban fáradjanak el, lakjanak helyben. És legyen szórakozási lehetőség is.
Az egész baromság volt, de koncepcióra épült. Nem részeket fejlesztettek külön-külön (esetleg egymást gyengítve), hanem szerves egész.
Ma semmit nem lehet tudni? Ipar? Nincs. Mezőgazdaság? Alig. Elég vonzóak vagyunk a turisták számára? Nem igazán.
Ki tud ma olyant, hogy ide építünk ezt meg ezt, kell hozzá ember, egészségügy, szórakozási lehetőség, közlekedés stb. ?
Nem értem, miért is baromság megcsinálni a villamost? Mert nem metró?
Valóban, azt mindenki elismeri, hogy a 4-es metró hosszabbítása hozhatna némi kihasználtságot, de annyit soha, amennyi miatt megérné. Így még inkább nem éri meg, de ez ránk maradt abból az időszakból, amikor még hülyébbek irányították a várost.
A metrónak lenne értelme, de ahhoz jobban át kellett volna alakítani a felszíni hálózatot. Kapacitás szempontjából nézve a 7-es buszoknak semmi létjogosultsága nincsen Budán, de azt a népszerűtlen intézkedést senki nem merte volna meglépni, hogy a Gellért térnél egyszerűen elvágják ezeket a vonalakat, vagy elvigyék őket kisebb kapacitással a rakparton az Infopark felé.
A 44-es villamosnak lenne létjogosultsága, ugyanakkor a kiépítése drága, és az utazási idő sem csökken számottevően. Ami előnye lenne, hogy duplájára lehetne növelni a kapacitást, illetve jobb lenne a levegő. A jelenlegi koncepció viszont megint elhibázott. Az embereknek arra van igénye, hogy lehetőleg minél kevesebb átszállással utazhassanak, az, hogy ez milyen járattal valósul meg az már másodlagos kérdés. Ha az Astoria és Újpalota közé villamost építenek, akkor lenne ismét egy elszigetelt, a hálózathoz nem kapcsolódó villamos, ami teljesen értelmetlenül véget ér a belváros közepén. Aki pedig a 3-as metróra szeretne átszállni a Ferencieknél, vagy Budára szeretne menni, az továbbra is szépen felül a 7-es buszra és adtunk a sz.rnak egy pofont. De ha átvinnék a villamost az Erzsébet hídon, akkor az összes buszt el lehetne tüntetni a Rákóczi útról, és akkor érne is valamit az egész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!