Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Most építik a 4-es metrót?

Most építik a 4-es metrót?

Figyelt kérdés
Most építik tovább a 4-es metrót vagy nem? Mert úgy tudom hogy nagyjából a Pólus Centerig kéne elvinni a másik végét pedig Gazdag Rétig.(A 3-as metrót pedig ki Káposztásmegyerig) De nem tudom hogy csinálnának valamit.

2015. máj. 17. 10:58
 1/9 anonim ***** válasza:
94%
Már rég nem téma, hogy a Keletitől továbbvinnék a metrót. Az EU-tól úgysem kapunk rá pénzt, máshogy meg nem oldjuk meg, de felesleges is volna. A Gazdag Rétig való továbbépítés meg még csak beszédtéma.
2015. máj. 17. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Köszi! Bár szerintem elég gáz hogy a legkihasználatlanabb szakaszt építettük meg. A metró annak kell aki a város szélén lakik és rossz a tömegközlekedés vagy ha gyorsan be akar jutni a városba.
2015. máj. 17. 11:05
 3/9 anonim ***** válasza:
39%
Nem. Metró oda kell, ahol viszonylag hosszú szakaszon kellően sok utas mozog egy jól meghaztározható tengely mentén. A XI. kerület tipikusan NEM ilyen környék, de bizony még Újpalota vagy Gazdagrét sem elég nagy. Pontosan ezt látták be 30 év fáziskéséssel a politikusok is, így nem vágnak bele a hosszabbításba - igaz, a körvasúti aluljáró metró-kompatibilisen épül meg a villamos számára.
2015. máj. 17. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
A 4-es metró továbbépítése lekerült a napirendről, Tarlós István néhány héttel ezelőtti nyilatkozatai szerint a mostani terv, hogy visszaépítik a korábbi 44-es villamost a végállomásai pedig az Astoriánál illetve Újpalotán lesznek. Aztán ezen a héten Varga Mihály azt mondta, szerinte nem villamosok kellenek, hanem inkább trolibusz. Ebből arra lehet következtetni, hogy a következő években semmiféle előrelépés nem várható.
2015. máj. 17. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
85%

Annyira nincs napirenden, hogy helyette megépítik az újpalotai villamost, ami hatalmas baromság. Sajnos ezek a döntések érzelmi alapon születnek, mert a 4-es metró Demszky projektje volt és azzal nem lehet közösséget vállalni egy Tarlósnak. Meg aztán Tarlós tanácsadója az a Dorner Lajos, aki Vitézy Dávid esküdt ellensége, tehát csípőből ellenez minden jó ötletet, ami Vitézytől jön. Ilyen piti érzelmi játszmák áldozata a közlekedésfejlesztés.

A 4-es metró ebben a formában nyilván értelmetlennek tűnik, a 2 irányban való meghosszabbítása adná meg a valódi funkcióját és kihasználtságát. Annak a idején a 3-as metró átadáskor a vonal a Deák tértől a Nagyvárad térig tartott. Az is értelmetlennek tűnik önmagában, de idővel kibővítették mai formájára, így vált igazán hasznossá.

2015. máj. 17. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Szerintetek mi lenne a jó döntés pontosabban, a tömegközlekedést hol és hogyan kéne fejleszteni?
2015. máj. 17. 11:41
 7/9 anonim ***** válasza:

Hol és hogyan kellene fejleszteni? - no erre nincs válasz.

És tudod miért? Mert azt nem a mának, hanem a jövőnek kell fejleszteni. Tudni kellene, merre felé és hogyan fog nőni a város tíz, húsz, harminc, száz éven belül.

Erre nincs semmi elképzelés.

A kommunizmusban volt. Ezzel nem azt dicsérem fel. De nézd Dunaújvárost pl. Volt ott egy kis halászfalu, vagy mi.

Kitalálták, legyen ott egy hatalmas gyár, sok-sok dolgozóval. Hogy jól menjen a munka, s ne utazásban fáradjanak el, lakjanak helyben. És legyen szórakozási lehetőség is.

Az egész baromság volt, de koncepcióra épült. Nem részeket fejlesztettek külön-külön (esetleg egymást gyengítve), hanem szerves egész.

Ma semmit nem lehet tudni? Ipar? Nincs. Mezőgazdaság? Alig. Elég vonzóak vagyunk a turisták számára? Nem igazán.

Ki tud ma olyant, hogy ide építünk ezt meg ezt, kell hozzá ember, egészségügy, szórakozási lehetőség, közlekedés stb. ?

2015. máj. 17. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Nem értem, miért is baromság megcsinálni a villamost? Mert nem metró?


Valóban, azt mindenki elismeri, hogy a 4-es metró hosszabbítása hozhatna némi kihasználtságot, de annyit soha, amennyi miatt megérné. Így még inkább nem éri meg, de ez ránk maradt abból az időszakból, amikor még hülyébbek irányították a várost.

2015. máj. 23. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

A metrónak lenne értelme, de ahhoz jobban át kellett volna alakítani a felszíni hálózatot. Kapacitás szempontjából nézve a 7-es buszoknak semmi létjogosultsága nincsen Budán, de azt a népszerűtlen intézkedést senki nem merte volna meglépni, hogy a Gellért térnél egyszerűen elvágják ezeket a vonalakat, vagy elvigyék őket kisebb kapacitással a rakparton az Infopark felé.


A 44-es villamosnak lenne létjogosultsága, ugyanakkor a kiépítése drága, és az utazási idő sem csökken számottevően. Ami előnye lenne, hogy duplájára lehetne növelni a kapacitást, illetve jobb lenne a levegő. A jelenlegi koncepció viszont megint elhibázott. Az embereknek arra van igénye, hogy lehetőleg minél kevesebb átszállással utazhassanak, az, hogy ez milyen járattal valósul meg az már másodlagos kérdés. Ha az Astoria és Újpalota közé villamost építenek, akkor lenne ismét egy elszigetelt, a hálózathoz nem kapcsolódó villamos, ami teljesen értelmetlenül véget ér a belváros közepén. Aki pedig a 3-as metróra szeretne átszállni a Ferencieknél, vagy Budára szeretne menni, az továbbra is szépen felül a 7-es buszra és adtunk a sz.rnak egy pofont. De ha átvinnék a villamost az Erzsébet hídon, akkor az összes buszt el lehetne tüntetni a Rákóczi útról, és akkor érne is valamit az egész.

2015. júl. 30. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!