Szerintetek a jövőben létre hozzák az ötös metrót?
Mindent elolvastam, és meglepődtem ezen. Csak a normális válaszokat várom, legyetek szívesek ne írjatok hülyeségeket. Köszi!
Egyeske, kifejtenèd, hogy miért?
Az észak-déli regionális gyorsvasút, avagy M5 metróvonal az egyik legmagasabb várható megtérülésű közlekedésfejlesztési projekt lenne a közép-magyarországi régióban. Teljes kiépítettség mellett az egész pilisi régiót és a Csepel-sziget teljes területét közvetlenül kötné össze Budapest belvárosával és szinte az összes budapesti fő közlekedési tengellyel. Ráadásul pont egy olyan útvonalon, ahol a beépítettség és a domborzati viszonyok között az autós közlekedés infrastruktúrája nem, vagy nem érdemben bővíthető. Ezen kívül ugye nem csak az agglomerációt kötnè össze a belvárossal, hanem a III., IX., XX., XXI., XXIII. kerületeket is alaposan lefedné. Mindez pedig a belvárosi közúti forgalom érezhető csökkenését vonná maga utàn.
Megítélésem szerint az M3 metró felújítása utáni legfontosabb projekt e vonal megépítése lenne, bár az M2-H8 összekötés is hasonló fontosságú volna. Úgy gondolom, e költségvetési ciklusban az M3 metró mindent visz, így az első, Kálvin térig tartó szakasz inkább 2020 után valósulhat csak meg - de persze ez mindig politikai akarat kérdése.
Pontosan,ez viccnek is rossz!
Budapestre minek?
A 4-es is sok,az is csont felesleges pénzkidobás volt.
A 44-es villamost kellett volna végigvinni Újpalotától Kelenföldig a Rákóczi úton,Erzsébet hídon,stb. klassz modern szerelvényekkel.
3-as, a villamoshálózat fejlesztése és a gyorsvasúti hálózat összekötése nyilván nem egymást kizáró ötletek. A 4-es metró ebben a formában tényleg felesleges pénzkidobás volt és az 5-öst kellett volna megépíteni helyette. Viszont a Rákóczi úti villamos teljesen másról szól, mint az 5-ös metró projektje, nem egymás alternatívái, hanem egymás kiegészítői.
4-es, ez pontosan az elővárosi közlekedés fejlesztéséről szól. Ráckevétől Szentendréig és Esztergomig több tucatnyi települést kötne össze a belvárossal. Az szerinted nem az elővárosi közlekedés fejlesztése volna?
"A földfelszíni vonalvezetésében még volna is ráció"
Ezt a mondatot már nem sikerült elolvasni?
Egyetértek a 82%-es válaszadóval: a felszíni lasabb (alapjáratú busz, villamos) és a gyorsvasúti (metró/HÉV/S-bhan) tömegközlekedés jól megfér egymás mellett, mert más célokat szolgál ki.
Egy villamostól senki ne várja el azt, hogy a várost átszellve, valaki végállomástól - végállomásig használja. A gyorsvasút más: városhatártól - városhatárig és annál tovább is (az elővárosi közlekedésben) is remekül lehetne használni.
Emiatt mondom én is, hogy az M5 remek lenne, ha forrást tudnának neki biztosítani.
Jó ötlet a csepeli a ráckevei és a szentendrei hévet összekötni mivel az előbbi kettő jelenleg egy metróhoz se csatlakozik (a ráckevei még 4-6 villamoshoz sem)
Szerintem az új megállók: Fővám tér(M4 forgalma nőne) Márc 15 tér(buszok 7 8 112 133 stb) Lánchíd
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!