Melyik magyar városban lenne a legcélszerűbb metrót építeni?
Ha metró alatt a hagyományos nehézmetrót érted, akkor annak az elméleti kapacitása 10000 és 35000 fő/csúcsóra, ez alatt nem érdemes ementálivá fúrni egy várost, hiszen villamossal is kényelmesen kiszolgálható. A példaként felhozott Debrecenben most épült 2-es villamos konkrétan a város legleterheltebb közlekedési tengelyén épült meg - és bőven elbírja a forgalmat. Dunakeszin meg jót mosolyogtam, mivel a lakótelepi része sem túl nagy, a jellemző beépítés pedig kertvárosias. Egy ilyenben belső forgalomban soha nem fogsz olyan nyomvonalat találni, ami kellő számú utast vonz. Ráadásul ha nem tűnt volna fel, Dunakeszi régiójának már van metrója: csak nem a föld alatt fut, hanem a felszínen, egészen be a Nyugatiig!
Szóval Magyarországon csak Budapesten indokolják az utasáramlatok a metróépítést. De Budapesten is már csak a HÉV-metró összekötéseknek és egy-két rövidebb vonalhosszabbításnak van létjogosultsága, önálló nehézmetróra nincs már szükség.
A könnyűmetró, tramtrain vagy elővárosi vasúti rendszerek tekintetében viszont hatalmas potenciál van a magyar nagyvárosokban is.
Osztom az elöttem levőek véleményét.
Hozzáteszem, hogy a vasutat kéne fejleszteni:
Debrecenen a helyi és az elővárosi forgalom jobb kihasználtsága lenne a cél (akár ráhordó buszjáratokkal), csak kérdés, mennyire növelhető a kapacítása.
Dunakeszi: Bp. agglomerációjához tartozik. Itt is, a vasút az, ami szóba jöhet. Nyugati - Dunakeszi gyártelep személyvonat és több vonatmegálló (+ ha kell, akkor ráhordó buszjáratok). Itt is (a 70-es vasúti vonalnál), is felmerül az a kérdésy hogy meddig növelhető a vasút kapacitása - vannak-e benne tartalékok?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!