Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Melyik magyar városban lenne...

Melyik magyar városban lenne a legcélszerűbb metrót építeni?

Figyelt kérdés
Ha lakónépesség szerint nézzük, Debrecenben lenne érdemes (203 ezer fő), de ha népsűrűség alapján, akkor Dunakeszi vezet 1325 fő/négyzetkilométerrel. Igaz, ott csak 41 ezren laknak, de egy kisföldalattihoz hasonló metróvonal jelentősen könnyítene az ott élők életén. Mivel majdnem fele annyian élnek egy négyzetkilométeren, mint Budapesten (3322 fő/négyzetkm).
2015. jan. 27. 17:07
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem csak Budapesten.
2015. jan. 27. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
84%
Felcsúton.
2015. jan. 27. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm, kedves utolsó, nagyon vicces volt. Muszáj mindenbe a politikát belekeverni?
2015. jan. 27. 17:57
 4/13 anonim ***** válasza:
74%
Ne haragudj, az elmútnyócév miatt van. :(
2015. jan. 27. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
De hiába laknak Debrecenben sokan, mert akkor sincs létjogosultsága a metrónak. Csak akkor van értelme szerintem, ha mondjuk város egyik végéből a másikba több mint egy óra kell busszal.
2015. jan. 27. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
Metró létesítése - józan ésszel - csak ott jöhet szóba, ahol a legforgalmasabb csúcsidőszakban az erősebbik irányban (ez jellemzően a reggeli időszakban, az érintett lakövezetből a városközpont felé valósul meg) összejön az óránkénti 12.000 utas.
2015. jan. 27. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%
Magyarországon Budapesten kívül a többi város nincs akkor, hogy érdemes legyen bele metrót építeni! Nyilván mindenhol lehetne a tömegközlekedést fejleszteni, de nem metróval kéne!
2015. jan. 27. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

Ha metró alatt a hagyományos nehézmetrót érted, akkor annak az elméleti kapacitása 10000 és 35000 fő/csúcsóra, ez alatt nem érdemes ementálivá fúrni egy várost, hiszen villamossal is kényelmesen kiszolgálható. A példaként felhozott Debrecenben most épült 2-es villamos konkrétan a város legleterheltebb közlekedési tengelyén épült meg - és bőven elbírja a forgalmat. Dunakeszin meg jót mosolyogtam, mivel a lakótelepi része sem túl nagy, a jellemző beépítés pedig kertvárosias. Egy ilyenben belső forgalomban soha nem fogsz olyan nyomvonalat találni, ami kellő számú utast vonz. Ráadásul ha nem tűnt volna fel, Dunakeszi régiójának már van metrója: csak nem a föld alatt fut, hanem a felszínen, egészen be a Nyugatiig!


Szóval Magyarországon csak Budapesten indokolják az utasáramlatok a metróépítést. De Budapesten is már csak a HÉV-metró összekötéseknek és egy-két rövidebb vonalhosszabbításnak van létjogosultsága, önálló nehézmetróra nincs már szükség.


A könnyűmetró, tramtrain vagy elővárosi vasúti rendszerek tekintetében viszont hatalmas potenciál van a magyar nagyvárosokban is.

2015. jan. 27. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

Osztom az elöttem levőek véleményét.

Hozzáteszem, hogy a vasutat kéne fejleszteni:

Debrecenen a helyi és az elővárosi forgalom jobb kihasználtsága lenne a cél (akár ráhordó buszjáratokkal), csak kérdés, mennyire növelhető a kapacítása.

Dunakeszi: Bp. agglomerációjához tartozik. Itt is, a vasút az, ami szóba jöhet. Nyugati - Dunakeszi gyártelep személyvonat és több vonatmegálló (+ ha kell, akkor ráhordó buszjáratok). Itt is (a 70-es vasúti vonalnál), is felmerül az a kérdésy hogy meddig növelhető a vasút kapacitása - vannak-e benne tartalékok?

2015. jan. 28. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Metrónak idehaza csak a fővárosban van értelme. Minden nagyobb városban az elővárosi vasút fejlesztése lenne jó. Oda kellenének a motorvonatok.
2015. febr. 1. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!