Mi ez a nagy zúgolódás a 44-es vasútvonalon?
A Fejér Megyei Hírlap és az Indóház weboldalán olvastam, hogy már aláírásgyűjtésbe is kezdtek az utasok és a pusztaszabolcsi polgármester, Csányi Kálmán fel is vette a kapcsolatot a Közlekedéstudományi Intézettel a menetrenddel kapcsolatban. Ilyen súlyos problémák lennének a 44-es vasútvonalon, hogy már petícióba kezdtek az utasok?
A kapcsolódó újságcikkelyek:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Start elég rugalmatlannak bizonyult eddig, nem akasztott még egy nyomorult Bzx-et a vonatokra. Pedig van Fehérváron bőven, abból van a kerítés."
Na ez az amit az egyszeri vasútbúza lát azonban nem ennyire fekete vagy fehér minden. Sőt a mocskosszemét start még ki is röhögi az utasokat. Meg lehetne még fokozni. Azonban elmondom konkrétan mi a helyzet.
Jelenleg a vasúti közlekedés biztosítása állami feladat Magyarországon, amivel az állam egy állami céget bíz meg, nevesem a MÁV-ot. Figyeljünk a részletekre: állam bíz meg állami vállalatot.
Ebből egyenesen következik az, hogy az államnak egyszerre két szerepben kell tetszelegnie: az gondos megrendelőében, aki az utasok igényeit kielégíti, illetve a gondos gazda szerepében aki a megrendelője (állam) igényeit elégíti ki.
Egyszerre a kettő nem megy.
Amikor az állam azt mondja a saját tulajdonában álló MÁV-nak, hogy spórolni kellene, csökkenteni kellene a kocsik futtatását, kis zsúfoltság még belefér, akkor a MÁV megteszi ezt.
Aztán jön az utas, aki panaszkodik a zsúfoltságra, akkor jön a politikus, (az állam képviselője)aki négy évvel később is szavazatot akar magának, és jól felszólítja a máv-ot hogy adjon kocsikat. Ugyancsak jön a KTI (szintén állami képviselő) és felszólítja a MÁV-ot ugyanerre.
És a kör bezárult. A MÁV egyszerre feleljen meg a tulajdonos államnak, és a megrendelő államnak úgy, hogy mindkettőnek ellentétesek az érdekeik, és elvárásaik.
És ez mindaddig így lesz, amíg az állam egyszerre próbál a gondos gazda és a gondos megrendelő szerepében is tetszelegni, ellentétes elvárásokkal, célokkal...
Tehát kicsit több a helyzet annál, hogy a Start nem rugalmas és nem ad kocsit. Annak költsége van, amit a megrendelőnek fizetnie kellene...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Oké, na de ki a fåsznak kellene közvetítenie a k. utas és az állambácsi között, ha nem a Startnak? "
Szerinted nincs közvetítve? De minek, ha ez a válasz ami? Most is februártól csökkentési igény van, de ha zsúfoltság adódik egyik féreg politikus sem fog kiállni amellett, hogy ezt ők rendelték el...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@2
Iiiigen, az valóban irtó nagy spórolás, hogy ott rohadnak a kocsik a huszonsokadik vágányon, és nemcsak nem hoznak bevételt, de még az utazás színvonalát is rontják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!