Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A peronokat sok helyen miért...

A peronokat sok helyen miért építik olyan alacsonyra?

Figyelt kérdés

Sokszor az új építésűek is alacsonyak.

Nem csak Magyarországon, hanem külföldön is.


Például ez egy felújított peron, de mégis alacsony:

[link]


A keleti pályaudvaron is nagyon kicsi a peron:

[link]


Viszont, így az alacsony padlós vonatoknak sincs sok értelme, mert nincs egy szintben a peron.

Flirt:

[link]

Külföldi Flirt:

[link]


Amilyennek lennie kellene:A vonat legalsó kiugró lépcsőjének hozzá kellene érnie a peron tetejéhez:

[link]


Az alacsony padlósaknál meg teljesen szintben kellene lennie.Csak így van értelme az alacsony padlós vonatnak:

[link]

[link]



#vonat #peron #peronmagasság
2015. febr. 22. 11:11
 1/5 anonim ***** válasza:
Mert a peronok nem csak flirteket meg bombardiereket szolgálnak ki, hanem régi szerelvényeket is.
2015. febr. 22. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Bocsánat, a keletishez rossz képet linkeltem be.


Ezt akartam:

[link]

2015. febr. 22. 12:17
 3/5 anonim ***** válasza:
A Keletinél régi a peron, azért alacsony, ahol új peront építenek, ott többnyire már sk+55cm-est építenek, pl. a 2-es vonal felújításánál minden megálló magasperonos lett/lesz.
2015. febr. 22. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Az új peronok nagyvasúton mindig szabványos magassággal épülnek, ami a sínkorona szintje fölött 55 centiméter. Nyilván a korábban épült peronoknál ez az előírás még nem élt.


Ettől függetlenül nyilván vannak olyan helyek és helyzetek, ahol ettől el kell térni valamilyen oknál fogva és az esélyegyenlőséget kerekesszék-emelővel biztosítani.

2015. febr. 22. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
A kérdésben lévő utolsó linken - ht [link] - látható fénykép nem alacsonypadlós szerelvényt, hanem S-Bahn szerelvényt ábrázol, ami a metróhoz hasonló rendszerű, a szerelvényeken nincs lépcső és extra magas peronok vannak. Egyébként Nagy-Brittanniában a nagyvasút is ilyen rendszerű, aminek hátránya, hogy üzemzavar esetén sem lehet egykönnyen elhagyni a szerelvényt ott, ahol nincs peron.
2015. febr. 23. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!