A peronokat sok helyen miért építik olyan alacsonyra?
Sokszor az új építésűek is alacsonyak.
Nem csak Magyarországon, hanem külföldön is.
Például ez egy felújított peron, de mégis alacsony:
A keleti pályaudvaron is nagyon kicsi a peron:
Viszont, így az alacsony padlós vonatoknak sincs sok értelme, mert nincs egy szintben a peron.
Flirt:
Külföldi Flirt:
Amilyennek lennie kellene:A vonat legalsó kiugró lépcsőjének hozzá kellene érnie a peron tetejéhez:
Az alacsony padlósaknál meg teljesen szintben kellene lennie.Csak így van értelme az alacsony padlós vonatnak:
Az új peronok nagyvasúton mindig szabványos magassággal épülnek, ami a sínkorona szintje fölött 55 centiméter. Nyilván a korábban épült peronoknál ez az előírás még nem élt.
Ettől függetlenül nyilván vannak olyan helyek és helyzetek, ahol ettől el kell térni valamilyen oknál fogva és az esélyegyenlőséget kerekesszék-emelővel biztosítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!