Nem értem, egyesek miért szidják állandóan a Credo-t? Csak divatból?
:D :D :D
A karbantartással nincs gond, mert rengeteg Ikarus 260/280 busz van még forgalomban, a 400-as buszcsaládról meg ne is beszéljünk! :)
Komolyra fordítva a szót: szakmai oldalról nézd, hogy tiszta képet kapjál. A Csaba Metál busz sem vált be, akkor meg, miről beszélünk? Nem, nem a hazai gyártás ellen vagyunk, csak a minőséget is elvárnánk. Fura, hogy a lengyeleknek sikerült bekerülni a német piacra, pedig nekik ott lenne a Mercedes.
Magyar vonatkozásban, az S91 a sikertermék, viszik is külföldre... . A másik az MJT, csak időközben lehúzták a rólót (ja, az sem vált be nálunk).
A MELA az, amire kíváncsi leszek. Ők is gyártanak majd elektromos buszt (végre a hazai buszgyártás is fejlődik!).
Krekonex azzal a hírrel is van bajom.
Bár csak átfutottam a cikket, így első blikkre úgy láttam, hogy gyakorlatilag mi a know how-t adjuk, az oroszok meg a gyártókapacitást. Ha ottani alapanyagból, ottani munkaerővel, ottani gyárban épül meg a busz, akkor mi abból csak a licensz után járó pénzt látjuk.
Ez merőben más, mint amit például a nálunk dolgoztató német autógyárak csinálnak. Ők ideküldik az alapanyag jelentős részét, itt összeszereljük, a késztermék 98%-a visszamegy és ők értékesítik. Az eladás után náluk képződik a nyereség, az ő GDP-jük lesz magasabb, mi csak bérmunkát végzünk.
Azzal, hogy kiviszik a gyártás abból nálunk szintén nem lesz bevétel, persze az oroszok valszeg jól járnak, mert egy bevált technológiát simán át tudnak ültetni másik gyárba és nyomatják majd a saját terméküket - személyautóval, teherautóval,repülővel is ezt csinálták... :D
Én akkor lennék boldog, ha itthon saját fejlesztésű buszt/haszonjárművet állítanánk elő, nagyobb részben hazai előállítású anyagokból és ezt értékesítenénk külföldön. Akkor lenne tényleges buszgyártásunk - nem csak összeszerelés - és a nyereség is itthon képződne.
John_McClane: értem én, de ebben a RÁBA is hibás, mert nem csak motort, hanem buszt is gyártottak. Ez egy nagy hiba volt, inkább az Ikarussal működtek volna együtt és a motor is magyar maradna.
Jelenleg csak a Ganz Motor Kft. az, ami magyar, de tudtommal csak vonatokhoz gyárt motorokat és forgóvázakat.
Az S91 _nem_ sikertermék, és remélhetőleg a közeljövőben nem is lesz az (bár sajnos úgy néz ki, hogy igen). Van legyártva 14 buszuk, ebből 12 külföldre ment ki. Nyolc év alatt 12... Az minden, csak nem siker... (Elvileg az Orangeways hoz 60db-ot Pestre, ez az, amit nem kéne) Indultak a BKV PKD tenderén, de amíg annyiba kerül egy kocsi, amennyibe, nem fogják megnyerni.
az MJT sem sikertermék, bár valóban van/volt Dániában/Isztamulban néhány emeletes kocsi, de mondjuk a Kunséghoz került csuklós kocsit selejtezték, mert elmállott a váza.
Pécs: [link]
Az egyik saját busz volt, de a PK Zrt. örökség miatt hamarosan megválnak tőle, a másik a Kravtex tulajdona. (ők tartják karban, szervizelik, stb.) Melyik nz ki - és az is - roncsnak? Az sem karbantartás kérése, hogy NEM értek le ezek a kocsik meghibásodás nélkül Pécsre. A minap bármi hiba nélkül, lábon érkezett Pestre Hosdere-ből a BKV első Conectoja, ugye érted?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!