Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem értem, egyesek miért...

Nem értem, egyesek miért szidják állandóan a Credo-t? Csak divatból?

Figyelt kérdés
Pedig a JNSZ megyében és Szolnokon a buszok fele Credo, Kisalföld Volánnál majdnem a háromnegyede, Szabolcsban is kb. 20%. Még sincs semmi probléma. A pécsi statisztikával is, szerintem valaki hazudik.

2015. febr. 25. 15:32
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:
Én még érdekes mód, egy rossz állapotú Credoval sem találkoztam. Pécsen meg megkellene tanulni karbantartani. (Máshol is)
2015. febr. 26. 17:04
 12/17 anonim ***** válasza:

:D :D :D

A karbantartással nincs gond, mert rengeteg Ikarus 260/280 busz van még forgalomban, a 400-as buszcsaládról meg ne is beszéljünk! :)

Komolyra fordítva a szót: szakmai oldalról nézd, hogy tiszta képet kapjál. A Csaba Metál busz sem vált be, akkor meg, miről beszélünk? Nem, nem a hazai gyártás ellen vagyunk, csak a minőséget is elvárnánk. Fura, hogy a lengyeleknek sikerült bekerülni a német piacra, pedig nekik ott lenne a Mercedes.

Magyar vonatkozásban, az S91 a sikertermék, viszik is külföldre... . A másik az MJT, csak időközben lehúzták a rólót (ja, az sem vált be nálunk).

A MELA az, amire kíváncsi leszek. Ők is gyártanak majd elektromos buszt (végre a hazai buszgyártás is fejlődik!).

2015. febr. 26. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Krekonex azzal a hírrel is van bajom.

Bár csak átfutottam a cikket, így első blikkre úgy láttam, hogy gyakorlatilag mi a know how-t adjuk, az oroszok meg a gyártókapacitást. Ha ottani alapanyagból, ottani munkaerővel, ottani gyárban épül meg a busz, akkor mi abból csak a licensz után járó pénzt látjuk.

Ez merőben más, mint amit például a nálunk dolgoztató német autógyárak csinálnak. Ők ideküldik az alapanyag jelentős részét, itt összeszereljük, a késztermék 98%-a visszamegy és ők értékesítik. Az eladás után náluk képződik a nyereség, az ő GDP-jük lesz magasabb, mi csak bérmunkát végzünk.

Azzal, hogy kiviszik a gyártás abból nálunk szintén nem lesz bevétel, persze az oroszok valszeg jól járnak, mert egy bevált technológiát simán át tudnak ültetni másik gyárba és nyomatják majd a saját terméküket - személyautóval, teherautóval,repülővel is ezt csinálták... :D


Én akkor lennék boldog, ha itthon saját fejlesztésű buszt/haszonjárművet állítanánk elő, nagyobb részben hazai előállítású anyagokból és ezt értékesítenénk külföldön. Akkor lenne tényleges buszgyártásunk - nem csak összeszerelés - és a nyereség is itthon képződne.

2015. febr. 26. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

John_McClane: értem én, de ebben a RÁBA is hibás, mert nem csak motort, hanem buszt is gyártottak. Ez egy nagy hiba volt, inkább az Ikarussal működtek volna együtt és a motor is magyar maradna.

Jelenleg csak a Ganz Motor Kft. az, ami magyar, de tudtommal csak vonatokhoz gyárt motorokat és forgóvázakat.

2015. febr. 26. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
A Rábával az a nagyobb baj, hogy még mindig azt az 50 éve licenszelt blokkot tákolják. A rendszerváltás előtt nem volt felsőbb utasítás, utána meg keret arra, hogy kifejlesszenek végre egy normális motorcsaládot. Az EUROI/II korszakban még simán labdába rúghattak volna,most meg az Euro IV-os korszakban akkora a lemaradásuk, hogy az életben nem hozzák be.
2015. febr. 26. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Az S91 _nem_ sikertermék, és remélhetőleg a közeljövőben nem is lesz az (bár sajnos úgy néz ki, hogy igen). Van legyártva 14 buszuk, ebből 12 külföldre ment ki. Nyolc év alatt 12... Az minden, csak nem siker... (Elvileg az Orangeways hoz 60db-ot Pestre, ez az, amit nem kéne) Indultak a BKV PKD tenderén, de amíg annyiba kerül egy kocsi, amennyibe, nem fogják megnyerni.


az MJT sem sikertermék, bár valóban van/volt Dániában/Isztamulban néhány emeletes kocsi, de mondjuk a Kunséghoz került csuklós kocsit selejtezték, mert elmállott a váza.

2015. febr. 27. 04:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Pécs: [link]

Az egyik saját busz volt, de a PK Zrt. örökség miatt hamarosan megválnak tőle, a másik a Kravtex tulajdona. (ők tartják karban, szervizelik, stb.) Melyik nz ki - és az is - roncsnak? Az sem karbantartás kérése, hogy NEM értek le ezek a kocsik meghibásodás nélkül Pécsre. A minap bármi hiba nélkül, lábon érkezett Pestre Hosdere-ből a BKV első Conectoja, ugye érted?!

2015. febr. 27. 04:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!