Megéri ma Magyarországon mozdonyvezetőnek lenni?
Olyan 200-250 körül visznek haza.
Nagyon összevissza dolgoznak, sok idegeskedés is van, de általában inkább az unalommal van gond menet közben. Egy állomáson jobban kell figyelni, de állomásközben simán hátramennek brunyálni, miközben száguld a velük a tehervonat... De persze ha elküldik őket tehervonattal 300 km-re, annyit nem is lehet kibírni, megállni meg nem nagyon lehet, mert több tízezer Ft elindítani egy vonatot, annyi áramot vesz fel a gép. (A sima haladás persze olcsó, mert olyan kicsi a gördülési ellenállás.)
Piroskán is láttam már olyat (igaz, mellékvonalon vagy 10 éve), hogy a jegyvizsgáló vitte a vonatot, a mozdonyvezető meg hátul kártyázott.
Rengeteget kell vizsgázni évente (olyan dolgokból leginkább, ami nem is függ össze a munkakörükkel).
A mozdonypark nagy része elég lepukkant, és hiába dolgoznak fehér ingben, géphiba esetén elő kell venni a munkásruhát.
Azt szokták mondani, nem is igazi mozdonyvezető, aki még nem ütött el embert...
Olyankor kapnak némi szabadságot kiheverni a dolgot. Tudok olyanról, aki ez után a legelső szolgálatban megint gázolt.
Van, aki nagyon nehezen dolgozza fel, van, aki csak megvonja a vállát. De ez az áldozatoktól is függ, pl. mikor ismerősöm letarolt egy kocsit, amiben 5 cigány tért haza a mg-i lopásból, és a plafonig pakolt szajré miatt felakadt a kocsi alja a sínekre, akkor csak azért idegeskedett, hogy az áldozatok családtagjai ne találják meg.
"A fizetés sem olyan nagyon jó, "
Nulla tapasztalattal, kezdőként 220 ezret kapsz nettóban plusz túlórák. Tiz-15 év körüli tapasztalattal már 300 fele közelítesz, mindezt középfokú végzettségggel.
Ha ez "nem olyan jó" akkor mondhatnál olyat ami jó...
Mérnökként nem keresek ennyit a vasútnál, mint egy mozdonyvezető...
Ennyi pénzért azért bőven jó, többet keresnek mint egy mérnök. De tényleg nehéz (lehetetlen) bekerülni ismeretség nélkül.
Az elütsz valakit dolog szerintem meg olyan, hogy agy taxi, busz, kamionsofőr több balesetet lát, vagy él át. Egy mentősnek, tűzoltónak naponta kell a vonat alól kivakarni valakit, és még csak meg sincsenek fizetve érte. De még nagyobb építkezéseken is gyakran ottmarad 1-1 ember.
# 6/7 Időpont ma 18:44
Közel sem ugyanolyan, még akkor sem ha semmit sem tehettél volna másképp...
# 9/9 Időpont ma 19:57
Nem írtam neked is. A 6/7 csak annyi, hogy a hatodik komment a hétből... Azt hittem így egyszerűbb beazonosítani
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!