Magyarországon a zártárcsa tolja a vonatot?
Pontosan miért kell rá az a tárcsa?
A tehervonatok kivételével minden személyszállító vasúti járművön van vörös fény, ami elég feltűnő.Miért szükséges hozzá akkor az a tárcsa is?
Már 20 éve ott hagytam a vasutat, de akkoriban még a zárjelző hiánya azt jelentette, hogy leszakadhatott esetleg néhány kocsi a vonatról. Ha a szomszédos állomás jelentette a zárjelző hiányát, akkor áthaladáskor meg kellett számolnunk a kocsikat, és jelenteni a következő állomásnak.
Jó, tudom, hogy személyvonatról nem szakadhat le olyan egyszerűen egy kocsi se, de a lehetőség meg van.
Mindkettő válaszoló helyes és pontos választ adott. Bemásolom neked az F1-es Utasítás ide vonatkozó pontját, csak hogy lásd, hogy kötelezően ott kell, hogy legyen a vonaton a zárjelző.
"A vonat végének jelzése: 7.1.2. A vonat végét nappal és sötétben 1 db kör alakú, fehér szegélyű, vörös színű fényvisszaverős kialakítású zárjelző tárcsával kell jelezni (246. ábra). A MÁV ZRt. hálózatán közlekedő idegen vasutak, vállalkozó vasúti társaságok által alkalmazott zárjelző tárcsa csak akkor alkalmazható, ha annak alakja, színe és fényvisszaverő kialakítása azonos a MÁV ZRt.-nél rendszeresített
zárjelző tárcsáéval.
Sötétben a vonat végén lévő azonos magasságban elhelyezett
üzemképes beépített lámpák közül egyiket vagy mindkettőt is be kell kapcsolni úgy, hogy vörös fénnyel világítson (fehér fényű lámpa esetén vörös előtétüveget kell alkalmazni)."
A zártárcsa használatának egyik oka egyébként a mai napig az, amit az első válaszoló írt.
Viszont a második válaszolóhoz intéznék egy kérdést. Melyik motorvonatokra gondolsz, ahol szigszalaggal van felrakva a zártárcsa? Flirt, talent, desiro, Bzmot, uzsgyi, BDVmot, BVhmot , netán BVmot? Csak mert ezek közül a motorvonatok közül egyiken sincs szigszalagos zárjelző. Az összes vonaton -ha utólag is- ki van alakítva az a fémrész, amibe bele kell helyezni.
2. Volnék:
Bocsánat, félreérthetően fogalmaztam. Kávé nélkül nem mindig megy rendesen.
A szigszalagozást jelképesen gondoltam, mint utólagos - szerintem elég otrombán kinéző - "sufnituning" megoldás a motorvonatokon erre a problémára, ahelyett, hogy módosítanák a szabályzatot.
Hasonlóképpen ahhoz a "szakmai" vitához, hogy a trolibusz kötöttpályás vagy közúti jármű.
Vagy ahhoz, hogy nem is tudom hány évig nem volt a szabályzatban olyan troli, ami felsővezeték nélkül is tud menni (Önjáró aksis trolik). Pedig talán Pesten akkor már jártak akksiról, "szabálytalanul".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!