Magyarországon, a helyközi közlekedésben miért nincsenek elterjedve a 3 tengelyes buszok?
A múltkor voltam kint Ausztriában, nagyon sok három tengelyes busz van a helyközi közlekedésben.
Magyarországon alig látni ilyen buszokat.
Magyarországon miért nem terjedtek el ezek a buszok?
Több hely van bennük, mint egy simában , sokkal praktikusabbak.
Távolsági buszok között van elég sok 3 tengelyes, és Nyíregyházán meg vannak 3 tengelyes hosszú solaris buszok.
Amúgy nálunk inkább bevált a csuklós busz, még több a hely, könnyebben fordul, és mi is építettünk korábban rengeteget.
Az sem igaz hogy sokkal praktikusabbak lennének, kihasználtság kérdése.
A 3 tengelyes 15 méteres buszok utasforgalmilag sem mindenhol ideálisak. Valamivel többen férnek rájuk, mint a 12 méteresre, de kevesebben, mint a csuklósra.. fenntartásban meg kb. ugyanannyi, mint egy csuklós.
A volánbusznak is van pár ilyen busza, vannak olyan vonalak, ahol jók.
A fordulásuk az egy érdekes kérdés. A hagyományos önkormányzott utánfutó tengelyes 280-nál nem lesz jobb egy darabig, az tuti (mármint kanyarodás szempontjából).
Sok helyen normálisan ezekkel nem is lehet közlekedni, a magyar közúthálózat nem 15 méteres szóló járművekre van kitalálva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!