Magyarországon miért mennek lassan a vonatok? Még az IC-k is.
Az alkalmazható legnagyobb sebesség függ egyrészt a pálya, másrészt a jármű műszaki jellemzőitől és állapotától.
Magyarországon a járműpark engedélyezett sebessége jellemzően a 120-160 km/h tartományban van, de egyes kocsik a 200 km/h tempóra is alkalmasak. Ezzel tehát ha nincs is minden rendben, nagy gond sincs.
Ugyanis a pàlyák állapota a kritikus. Fővonalaink többségén 80-100 körüli a Vmax, de rengeteg a lassújel. Persze van 160-as pálya is, de csak mutatóban. Ezen kívül a friss átépítések jellemzően szintén 120-160 köré lövik be a maximális tempót, de a biztosítóberendezés kialakítása (főleg az egységes európai vonatbefolyásoló ETCS rendszer hiánya miatt) egyelőre nem teszi lehetővé a pálya adottságainak teljes kihasználását.
A mellékvonalakon pedig 40-60 körüli a pályasebesség, rengeteg lassújellel. De ott nem is nagyon várható javulás.
a most megépült szolnoki Tisza hídra is azt mondják, hogy kis átalakítás után elbírná a 160-at is.
Meg állandóan pályafelújítás van, de ha tényleg így van, akkor miért nem megy gyorsabban a vonat? átlag 90-el megy még az IC is. Komolyan mondom, megmeredek mire Nyíregyházáról felérek a Nyugatiba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!