Ki miért szereti/nem szereti a MÁV-ot/Volánt?
Máv: Love, mert ingyen utazom, don't love, mert adhatnának aphatnának több fizut.
Volán love, mert szeretek buszozni+sok buszon van wifi, don't love mert még diákkal is viszonylag drága.
Én se vagyok túl jó véleménnyel a tömegközlekedéssel, bár szerencsére nem sűrűn kell igénybe vennem, de két hete pénteken poén szintű volt ami történt. Csütörtökön délután bevittem a kocsit műszakira, jöttem haza busszal, ezzel még semmi gond. Péntek délelőtt kellett érte mennem, ismét busz.
Félúton lerobbantunk az egyik faluban.
Ok, sofőr mondja jön segély busz, hamarosan itt lesz.
Végül szűk 1 órával később a következő járattal tudtunk elmenni, de alig fértünk fel rá.
Jó gondolom nem mindennapos jelenség, de azért így pár évente egyszer-egyszer buszozok és pont akkor van iylen. :)
Szeretem a MÁV-ot mert:
Mert alapból szeretem a vonatokat.
Mert (buszhoz képest) lehet rajta felállni, mászkálni, kilógni az ablakon, WC-zni.
Mert lehet rajta szállítani biciklit, kutyát, bútort, deszkát, vasat, fűnyírót, amit csak elbírok.
Mert (régen) az állomás volt vidéken az a hely, ahol lehetett vízhez jutni, viharban beállni, télen fűtött váróban melegedni, annak is, aki nem vonatozni ment.
A „koszosak a vonatok” lejárt lemez, komoly előrelépések voltak. 20 éve úgy össze volt fújva graffitival némely kocsi, hogy egyetlen ablakon sem lehetett kilátni, befelé nyíló ajtó kifelé kiszakítva, ülések feltépve, rászáradva a kivert g eci. Vécéblokk felgyújtva, előtér összesza rva, padlón folyt a hugylé, pia- és cigarettaszag, fele ajtó nem nyílt, mert szétverték, időben próbálta az ember hol fog tudni leszállni… na ez már messze nincs, a régi kocsikban sem.
Nem szeretem a MÁV-ot:
Mert mindent elkövetnek az utasok elüldözéséért.
Mert nem lehet előre venni dátumozatlan km-egységet, amit elhasználok, ahol és amikor akarok.
Mert péntekenként összemérhető a jegyvételi sorban állás ideje az utazás idejével.
Mert a jegykiadó automata bonyolultabb, mint egy jegykiadó hölgy.
Mert a vonat és a pénztár távolsága oda-vissza fél km, miután a túloldalt a jegykiadás megszűnt.
Mert a jegyvétel cirkusza helyett inkább a menettérti jegyet törölték el, hadd kelljen kétszer is.
Mert emiatt az ember inkább bérlet-váltásra kényszerül, aminek a felit se használja ki.
Mert olyan drága a bérlet, mintha minden nap jegyet vennél.
Mert kifizetek havi 20ezret ezért a semmiért (egyetlen vonal rövid szakasza). Hogyhogy a BKV összehasonlíthatatlanul többet nyújt jóval kevesebbért?
Mert én fizetem ki (az állam helyett) másik 10 "kopaszodó diák", 10 "nem ott szállt fel, amit mond" és az ingyen utazók szállíttatását, akiknek még van pofájuk szétterpeszkedni egy fenékkel hat ülésre.
Mert az állomás rendszerint olyan helyen van, ami megközelíthetetlen.
Mert sok az egyvágányos pálya, ahol esély sincs sűrűbb vagy gyorsabb vonatközlekedésre.
Mert 5-6 ellenvonatot is be kell várni. Alkalmanként újabb +10 perc késés az alap.
Mert az x óránként járó vonatok a mai felgyorsult világban (feltalálták az autót) semmit sem érnek.
Mert munkanap 30-ad magával áll az ember az ajtóban.
Mert előbb találták ki a távműködtetésű ajtó szükségességét, mint a klímáét. Nyáron hány fok van az előtérben? 60? 70? Iktatnák ki az ajtókat, ha már egy nyomorult szellőző rácsot sem vágnak rá.
Mert amelyik vonaton klíma van, az olyan, hogy akkor inkább az előző változat, vagy tüdőgyulladás…
Mert 30 km 1:00-1:30 menetrendben és valóságban. (20 km/h) Igen. Elképesztő.
Mert év(tized)ekig kinn állnak a lassújelek az összes kanyarban, váltónál, vízátersznél...
Mert ha rámegy a vonat a sínre az 5 centivel lejjebb nyomódik.
Mert mutatok Ferenc Jóska alatt dátumozott sínszálat 2014-ben közforgalmú személyvonat alatt.
Mert 120 vágány áll a gazban, de azon 3 használhatón kell lebonyolítani a fél ország forgalmát.
Mert elképesztő alja figurákkal kell az embernek este utaznia. Rendőröket a diszkóvonatokra!
Mert 3 vonatból 1 el sem jut a célállomásra bizonyos vonalakon.
Mert nem baj, ha késik minden vonat egységesen 15-20 percet, de hogy találomra akad, amelyik elmegy 2 perccel hamarabb, mert kimaradt az ellenvonata, na az már elképesztő.
Mert kimaradt vonat helyére a tartalék (következő) szerelvényt beteszik 50 perc gondolkodás után, mikor már elszéledt a nép. És mikor visszaszéled az óra következőhöz megint nincs vonat ugyebár… És aznap 4 óránként nincs vonat, mert ez állapot egész napra szól… Hetente háromszor… És mondjuk télen -20-ban az utolsó vonatnál… Bedeszkázott állomáson tájékoztatás nélkül…
Mert a sok különféle sebességű, de azonos pályán futó (gyors, gyorsított, zóna...) vonat rondán szétnyújtotta a személyek menetidejét és megbízhatóságát (sok félreállás 10 percekre).
Mert múltkor is egy röpke 60 km-es út majdnem 5 órásra sikerült.
Mert minden 3. nap valami botrány van. És még el sem kezdődött a tél...
Mert teljesen megbízhatatlan. MÁV-val "komoly" állásba pontos időre járni, nem lehet.
Mert van olyan, hogy egy vonat csak fülkés kocsikból áll. Azt csodálkoznak, hogy a lakosság felső 90%-ánál már fel sem merül a gondolat, hogy vonatra szálljon.
Mert a termesek között megint a kizárólag négyesüléseseket hozzák, az egy irányba fordítottak helyett. Ahelyett, hogy eltalálnának valami normális arányt, miből mennyi kellene. Nem mindenki a haverjaival utazik. Nem tudom kinek a perverziója ez a rettenet. Ha neki kéne napi 2 órát ülnie a köv. 40 évben feszengve, úgy, hogy a térde a szemközt ülő térdét éri, lábfejek létezéséről már ne is beszéljünk, akkor mindjárt nem az lenne a legfőbb gondolata, hogy van-e a laptophoz konnektor.
Mert a poggyászszállítás egyre ellehetetlenítettebb. Aki a kerékpárszállítást "végiggondolta", az nem kerékpárral, de még anélkül sem járt egy utasokkal teli vonatban.
Mert amíg vidéken hagyományos sok kocsis vonatokban 2-3 ember utazik, addig Pestkörnyéken törpe motorvonatokba zsúfolják a tömeget. Mert állítólag az EU így adja a támogatást. Hát grat!
Mert arra ugye van pénz, hogy plazmatévéből valaki nyugágyban feküdve nézzen le a WC előterében összezsúfolódva álló emberekre, a kényelmet hirdetve, miközben 150 ülő- és 150 állóhellyel megrövidült a vonat. Még egy ekkora tahóság a földgolyón nincs!
Mert arra van pénz, "vasútépítés" címén, hogy a méregdrágán díszburkolt P+R parkolót térfigyelő kamerázzák, de a szétrohadt, felgyújtott, összesza rt állomásokra egyetlen kamera sem fordul. Sőt maga az állam "rendteremtés" címén százával dózeroltatja le a jobb esetben műemlék-épületeket.
Mert a vonatforgalom szintben kereszteződik, míg közúti felüljárós csomópontokra végtelen a pénz. Jelen adottságokkal nem lesz érdemi előrelépés: járatsűrítés, gyorsaság.
Mert sok tekintetben ostoba áldolgokkal foglalkoznak, ami megengedhetetlen, miközben tarthatatlan állapotok vannak.
Mert a fél utca, falu, járás már elköltözésre kényszerült a MÁV nyújtotta lehetetlenségek miatt.
Volánbusz nincs felénk, arról nem nyilatkozom, de ha lesz, akkor volt közöm a MÁV-hoz utoljára.
Mávot szeretem:
Van wc kényelmesebb sokkal a busznál táskám is jobban elfér
Nemszeretem a mávot:
beolvasztoták a jó kényelmes fülkés kocsikat amibe extra kényelmes ülések voltak és egy családnak kiváló lehetet ajtót behuzni és ringlizni is lehetet viszont a mostani fülkés kocsik félnyitotak az ülések minösége szar müanyághátó lapos gönc azok az új csuklos piroskák se tetszenek régi kocsik jobbak mért kellet beolvasztani öket nemértem vagy mért szar minöséget kell gyártani ??? nemszeretem a gyorsvonat intercity pénzrabló leveszi a pénzem a hely potjegy személyvonat járhatna sürübben kevés nyugdijam van.
Busz nemtetszik van amikor a boszsoförök panaszkodnak vasi volán nemtetszik a füzetésük még nem mindegyi füt rendesen hidegek sok busz. Nincs egész uton 40 embert kellek vagy többet elviselni a dumájukkal továbbá vasi volán zsufolt buszai az ajtót alig tudja zárna a soför mert annyi az utas.
lehetne több vasutállomás lakhelyemen mért szedték fel a sineket ? Vonattal mennék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!