Hazánkban hol lenne igény egy teljesen új vasúti vonalra?
szerintem elsősorban mint a többiek írták, hogy a bezárt szárnyvonalakat kéne újra nyitni.
Illetve a jelenlegieket fejleszteni, hogy gyorsabb lehessen a közlekedés.
Továbbá itt a környékünkön pl a 126-os vonal teljesen kihasználatlan volt (Kisszénás - Kondoros), ha Kisszénás állomást Karos határában építik fel, szeritem sokkal nagyobb forgalmat bonyolítana le egy Kardos - Kondoros vasútvonal, de igazából én Szarvasról indítanám a vonatokat Kondoros irányába.
Na kicsit bele lovaltam magam még mindig a 11-es vagyok! :D
A képen is látszik, hogy a kék vonalon van jelenleg vasúti pálya, azonban ha Csabacsűd állomástól válna két irányba a pálya és nem Kisszénástól, akkor (Szarvas-) Csabacsűd - Kardos - Kondoros vonalon lehetne valamekkora utasforgalom valószínűleg nagyobb mint a (Kisszénás - Kondoroson volt) Az nyitott kérdésnek hagynám, hogy Csabacsűd - Nagyszénás vonalon a jelenlegi nyomvonalon érdemes vagy egy új rövidebb útvonalon a vasúti pályát végig vezetni.
Az első verzióhoz még akár idővel Kondoros-Békéscsaba vonalat is belehetne kapcsolnia vérkeringésbe így a kondorosi ingázóknak lenne vasúti közlekedés Szarvas és Békéscsaba irányába is.
(Budapest)-Monor-Újszász-(Hatvan)
Így lehetne vonatközlekedés Gombán,Bényén,Pándon,Tápióbicskén,Tápiószentmártonban,Tápiószőlősön és Újszilváson
Szentendre - Dunabogdány - Visegrád - Esztergom (Szentendre, Leányfalu szakasz csak a szigeten át valósítható meg, de az is kéne)
Budakörnyéki vasúthiányos terület: Biatorbágy Piliscsaba Bicske között pl. egy Y Zsámbék központtal.
72 Veresegyház - Gödöllő visszaállítása Érddel összemérhető lakóterület botrányosan semmilyen közlekedéssel Bp felé
Nagykáta - Jászberény (esetleg tovább - Jászapáti - Heves) Vmelyik sülysápi betétjárat kiugrana Jászberénybe, hát mi az már neki?
Isaszeg - Zsámbok vagy Gödöllő - Valkó - Zsámbok volt ilyen terv is aztán jött a háború...
Budapest környékét elkerülő tehervasúti gyűrű (akár személyvonat is bejárhatna bizonyos helyeket: Vác, Aszód, Tura, Zsámbok, Kóka, Gomba, Monor...
Tatabánya - Fehérvár helyett a 6-os Bicske - Fehérvár visszaépítése, az gyakorlatilag ugyanaz, de ha gondolod legyen egy nagy delta Tatabánya felől.
Esztergom - Štúrovo vasúti híd, esetleg Szob - Esztergom híd kihagyva a Szlovák vasúttársaságot és összekapcsolni a semmiben elvégződő személyvonatokat.
Dél-Pesti körvasút szakasz (Budaörs - Albertfalva - Csepel - Pesterzsébet - Kőbánya-Kispest - Rákos
Nem tudom mikor lesz olyan, hogy Szabadkán csak úgy keresztülhaladhat egy Szeged - Pécs vonat, félek soha, úgyhogy illene már Kelebia - Bácsalmás felé lerakni valami probléma megoldó vágányt. Debrecen és Békéscsaba között sem ártana átgondolni a dolgokat.
Rengeteg országhatár miatt elvágott vonalat vissza kéne álítani pl. Debrecen - Nagyvárad meg lehete sorolni kismilliót...
Szintén országhatárok miatt szétvagdalt és elsorvadt fővonalak újra használhatóvá tétele. Pl. Bp - Hatvan - Miskolc - Sátoraljaújhely - Csap - Munkács - Lemberg (Ronyva-híd megy a semmibe)
vagy: Bp - Cegléd - Szeged - Nagykikinda - Temesvár - Szörényvár - Krajova (Szegedi híd hiányzik ugyebár)
Keszthely - Zalaszentgrót visszaállítás
A soha be nem fejezett Kunszentmiklós-Tass - Dunapataj - Kalocsa - Baja - Gara - Zombor vonal
Dunaföldvári híd helyrehozatala és egy normális nyomvonalvezetés Sárbogárd - Kecskemét között
Veresegyház - Galgamácsa két alagúttal közelebb hozni a Galgamentét Bp-hez.
Na meg persze sok-sok hiányzó második vágány.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!