Mit gondoltok: Budapesten hol kellene új villamospályákat építeni? Merrefelé lenne igény/szükség rá?
A budapesti (és európai) városvezetők a 2000-es évekre rájöttek, hogy a villamoshálózatot megéri fejleszteni, így már nem az zajlik, mint a '70-es években, hogy egyre több helyen felszámolják a hálózatokat, hanem inkább ellenkezőleg, egyre inkább reneszánszukat élik a városi vasutak.
Budapesten jelenleg az 1-es és a 3-as villamos felújítása zajlik, melynek keretében az előbbit meghosszabbítják a Fehérvári útig, így végre délen is érinteni fogja Budát a viszonylat.
Ezután várhatóan melyik villamosvonalat fogják meghosszabbítani vagy hol fognak új pályát kiépíteni? Hol lenne ez nagyon fontos?
A soron következő fejlesztések a következők:
-Széll Kálmán tér átépítése
-Budafok, Városház tér átépítése
-Margit híd, budai hídfő térségének átépítése (Budai fonódó)
-Bem rakparti villamos (Budai fonódó)
-1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig
-Bajcsy-Zsilinszky úti villamos (47/49 és 14 vonalak összekötése)
-Külső Bécsi úti villamos
-Bartók Béla úti vonalak Vasút utcai szakaszának Somogyi útra költöztetése
Szerintem a következők lennének jók:
- 1-es villamos meghosszabbítása az Aranyvölgyig és ott új vasúti megállóhely létrehozása (tervben van)
- 1-es meghosszabbítása Kelenföld vá.-ig (tervben van)
- a 2-es villamos meghosszabbítása a Marina partig (beszélnek róla)
- Megépíteni a Kassai tér felüljáróráj a Kacsóh Pongrác út felett, a 3-as villamost pedig a Szegedi úton meghosszabbítani az Árpád híd M-ig (tervben van)
- 3-as villamos a Török Flóris úton és Csepeli átjárón átvinni Csepelre (beszélnek róla)
- A 14-es villamost összekötni a 47-49-es villamosokkal Deák tér M - Lehel tér M között a Bajcsy-Zsilinszky és a Váci úton (beszélnek róla)
- fonódó budai villamoshálózat: Batthyány tér M és Margit híd budai hídfő H összekötése a rakparton (tervben van)
- Rákóczi úti és Erzsébet hídi villamos visszaépítése, amivel a 28-as és 37-es villamosból is átmérős járatot tudnának létrehozni
- 42-es villamos megosszabbítása a Havanna-telepen keresztül a Gloriett-telepig (tervben van)
- a Mexikói úti vágányok rendbetétele és a 67-es villamos újraindítása, s Keleti pu.-tól meghosszabbítása a Rákóczi úton
- villamosvonal a Műegyetem rakparton a Petőfi híd alatt az Infoparkig (csak beszélnek róla)
Személy szerint azt gondolom, hogy nem ártana (ezekről senki nem beszél, csak én tartom jó ötletnek xD):
- 24-es villamost valamilyen módon átvezetni a Baross téren, aminek a túloldalán ráfordulhatna a Thököly úti villamossínekre --> a Reiner Frigyes parknál lefordulna a Dózsa György útra, s azon mehetne végig, el a Városliget mellett, akár csak a Dózsa György út M-ig, akár egészen a Népfürdő utcáig, ahol átszállás nyílna a meghosszabbított 2-es vonalra (és ezáltal a 4-6-os, 1-es és 3-as villamosokon kívül lenne egy negyedik körgyűrűs villamos)
- 69-es villamos megosszabbítása az Erdőkerülő utcától a Szentmihályi útig. Ez nem nagy távolság, hely is van hozzá, és megkönnyítené az utazók dolgát az átszállásoknál. Sőt, akár egy hurok is létrejöhetne: Fő tértől Zsókavár utca --> Erdőkerülő utca --> Szentmihályi út --> Nyirpalota út --> Főtérnél visszakanyarodik.
- 12-es villamos is fordulhatna hurokban a Kossuth utcai lakótelep körül, jobban feltárva azt (ha az M3-at végül majd meghosszabbítják Káposztásmegyerig a 14-es sínjein, szerintem úgyis a 12-es fogja átvenni a 14-es szerepét a Béke utcán)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!