Miért tiltják meg a Volánvállalatoknak új buszok vásárlását? (pl. Credo, Csaba Metál, ARC-Ikarus)
És Szabolcs Volánhoz mi jött?
És én inkább magyar buszokra gondoltam
Persze.
A tömegközlekedés egy szolgáltatás, ahol lényeges a szolgáltatás színvonala amibe beletartozik a menetrend ( bár ez a volánoktól független, ha jól tudom ) illetve a járművek állapota is.
A jármű (ez esetben a busz) meg egy olyan termelőeszköz, aminek van egy bizonyos életciklusa. Anyagilag akkor jó a buli, ha egy jármű többet termel megfelelő minőség mellett, mint amit elvisz és itt a fenntartási költségeket értem. Egy fiatal jármű fenntartási költsége mindig alacsonyabb, mint egy öreg járműé, ráadásul még meg van az a tendencia, hogy a fogyasztása is kevesebb ( igaz már nem sokáig ).
Anyagilag valamivel jobban jön ki egy cég, ha vesz vagy lízingel egy új járművet, használja addig ameddig még nem kell komolyabban ráfordítania majd eladja, amíg van ára. Eközben a szolgáltatás színvonala is megfelelő, nem csörög, nem csattog, jó a klíma stb..
Ennek utána lehet számolni, nem véletlenül dolgoznak a nagy haszonjármű flottát üzemeltető cégek így..
Annak kb semmi értelme, hogy megveszünk egy buszt, majd addig hajtjuk amíg ki nem esik alóla két híd , elfogyaszt három motort és porrá rohad az alváza..
Semmivel sem került volna többe, ha folyamatosan fejlesztik a volánoknál a gépparkot, mint az Ikarusok 25 éves használata.
Egyrészről évek óta napirenden van a Volánok átszervezése, ezt akarták kivárni. Az átszervezés hamarosan befejeződik, az első régiós tender is lefutott a Dél-Alföldön. A Szabolcs, Hajdú és Borsod Volánokat felváltó ÉMKK-nál jövőre van rég nemlátott méretű beszerzés kilátásban (234 db autóbuszról szól a fáma)
Másrészről pedig a döntési pozícióban lévők közül nem sok mindenkit érint az autóbuszpark elöregedése (szolgálati Audi ugyebár)
A magyar gyártóktól pedig akkor fognak buszt vásárolni, ha azok nyerik a közbeszerzést (vagy éppen ők "vetik be befolyásukat" egy rájuk kiírt tender érdekében, mint most a - lengyel - Rába-Volvok esetében zajlik)
#23:40
A Szabolcs Volán krónikus kocsihiánnyal küzd, jelenleg mintegy 30 járművet bérelnek, hogy fenn tudják tartani a forgalmat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!