Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért tiltják meg a Volánválla...

Miért tiltják meg a Volánvállalatoknak új buszok vásárlását? (pl. Credo, Csaba Metál, ARC-Ikarus)

Figyelt kérdés

2014. nov. 22. 18:18
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
91%
Mert idióták.
2014. nov. 22. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Kifejtenéd?
2014. nov. 22. 19:06
 3/16 anonim ***** válasza:
63%
Itt most van egy kis képzavar, épp idén szórták meg a hazai közlekedési cégeket buszokkal pl. Tisza Volán: 10db Volvo 7700, 8 db Volvo 8900LE, 5 db Volvo 8900LE 6x2 -tehát idén csak a Tisza Volánhoz került 23 új busz, és itt a DAKK, tehát a dél-alföldi régió, minden tagvállalatához kerültek új buszok.
2014. nov. 22. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:

És Szabolcs Volánhoz mi jött?

És én inkább magyar buszokra gondoltam

2014. nov. 22. 20:03
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

Persze.


A tömegközlekedés egy szolgáltatás, ahol lényeges a szolgáltatás színvonala amibe beletartozik a menetrend ( bár ez a volánoktól független, ha jól tudom ) illetve a járművek állapota is.


A jármű (ez esetben a busz) meg egy olyan termelőeszköz, aminek van egy bizonyos életciklusa. Anyagilag akkor jó a buli, ha egy jármű többet termel megfelelő minőség mellett, mint amit elvisz és itt a fenntartási költségeket értem. Egy fiatal jármű fenntartási költsége mindig alacsonyabb, mint egy öreg járműé, ráadásul még meg van az a tendencia, hogy a fogyasztása is kevesebb ( igaz már nem sokáig ).

Anyagilag valamivel jobban jön ki egy cég, ha vesz vagy lízingel egy új járművet, használja addig ameddig még nem kell komolyabban ráfordítania majd eladja, amíg van ára. Eközben a szolgáltatás színvonala is megfelelő, nem csörög, nem csattog, jó a klíma stb..


Ennek utána lehet számolni, nem véletlenül dolgoznak a nagy haszonjármű flottát üzemeltető cégek így..


Annak kb semmi értelme, hogy megveszünk egy buszt, majd addig hajtjuk amíg ki nem esik alóla két híd , elfogyaszt három motort és porrá rohad az alváza..


Semmivel sem került volna többe, ha folyamatosan fejlesztik a volánoknál a gépparkot, mint az Ikarusok 25 éves használata.

2014. nov. 22. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
76%

Egyrészről évek óta napirenden van a Volánok átszervezése, ezt akarták kivárni. Az átszervezés hamarosan befejeződik, az első régiós tender is lefutott a Dél-Alföldön. A Szabolcs, Hajdú és Borsod Volánokat felváltó ÉMKK-nál jövőre van rég nemlátott méretű beszerzés kilátásban (234 db autóbuszról szól a fáma)

Másrészről pedig a döntési pozícióban lévők közül nem sok mindenkit érint az autóbuszpark elöregedése (szolgálati Audi ugyebár)


A magyar gyártóktól pedig akkor fognak buszt vásárolni, ha azok nyerik a közbeszerzést (vagy éppen ők "vetik be befolyásukat" egy rájuk kiírt tender érdekében, mint most a - lengyel - Rába-Volvok esetében zajlik)

2014. nov. 22. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:
A Rába-Volvo mutyit meg igazából nem egészen értem!
2014. nov. 22. 20:31
 8/16 anonim ***** válasza:
Szabolcs volánnál már évek óta lecserélődött a buszpark jelentős része.
2014. nov. 22. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
100%

#23:40


A Szabolcs Volán krónikus kocsihiánnyal küzd, jelenleg mintegy 30 járművet bérelnek, hogy fenn tudják tartani a forgalmat.

2014. nov. 22. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:
#8: én nem vettem észre! (egy szabolcsi lakos)
2014. nov. 23. 00:24
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!