Úgy tudom szerencsére már nem. Elég alacsony műszaki színvonalú járművek kerültek ki a gyárból, amik nem mellesleg elavultak is voltak.
Na, azért nem hinném, hogy ócskák lettek volna. Több sofőr ismerősöm is van, akik szerint az Ikarusok jobbak, mint a társaik...
Az Ikarus EAG típusát pedig a legjobbnak tartom, amin utaztam, 20 éves buszok és kényelmesek, van bennük légkondi stb...(legalábbis felénk ilyenek járnak), ez hol elavult? Sok mostani buszban, pár éves Credoban pl. még légkondi sincs, ami sztem már alap kellene, hogy legyen és akkor a légkondival rendelkező 20 éves Ikarus EAG az elavult?
Nem a légkonditól függ, hogy egy technika elavult vagy sem. A légkondi egy rendelhető extra.
Az EAGnál jó gépeket csináltak, már amikor tudták hozni az elvárt minőséget - mert volt olyan is amikor nem. Ráadásul ez sem most volt.
Szerintem igenis beletartozik az elvaultságba, hogy a kényelmi funkciók milyenek, így az is, hogy van-e benne légkondi. Egy korszerű, nem elavult buszban igenis van.
És nem csak ettől tartom jónak az Ikarusokat, hanem a sofőr ismerősök egybehangzó véleménye miatt is, ők csak tudják...
Istenem, hát nem érti... :D
Az összes busz felszerelhető légkondival, már vagy 40 éve.A beépítés attól függ, hogy aki megrendeli a buszt az kér-e vagy sem. Akkor a Combino villamosaink is méh-telepre való hulladékok, mert az okos BKVs szakemberek klíma nélkül rendelték meg? Gondolkozz már egy kicsit :D
A másik problémám, hogy a véleményed mások elmondására alapozod, én meg a saját tapasztalataimra ;-)
Szerinted jók. Szerintem attól függ melyikről beszélünk. Voltak jobb és kevésbé jobb szériák. Voltak a gyártás végére szörnyen elavult szériák, pl a 200-as sorozat, amit a 90-es évek elején a 60-as évekbeli technikával gyártottak. :D
Pár éve üzembe helyeztek Németországban olyan cngs vagy hidrogénes helyi járatos buszokat ( már nem emlékszem ), amiken fa ülések voltak. Kajak, mint általános iskolában( jó kicsit ergonomikusabb formával). Akkor az is egy elavult valami? :D
Kicsit külön kellene választanod az objektívan leírható technikai jellemzőket a saját szubjektív érzéseidtől.
Kedves utolsó, megkérlek, hogy ne beszélj velem úgy, mint egy idiótával, mert nem vagyok az és igenis értem, de nem értek egyet veled és pont. Sztem te sem érted, hogy én hogy értettem ezt, tehát én is írhatnám, hogy "Istenem, nem érti". De megpróbálom mégegyszer a gyengébbek kedvéért megmagyarázni a légkondi példáján keresztül. Szóval, a te elmondáod szerint a légkondi beszerelhető plusz, rendben van, ezzel nincs is semmi gond, viszont, ha beszerelik, akkor hozzátartozik a buszhoz és ezáltal az korszerűbb is lesz, érted? Viszont az olyan buszok, ahova nem szerelik be, azok számomra technikailag elvaultabbak, mert, mint írtam ez ma már egy alap dolog kellene, hogy legyen.
Ha észrevetted volna egyébként én is az Ikaus EAG-t emeltem ki! És ez egy olyan oldal, ahol véleményt kell leírni, az enyém ez és kész, tartsd tiszteletben, köszönöm!
Én értem első perctől amit írsz. És tiszteletben tartom a véleményedet is. Azért írtam, hogy próbáld meg objektív oldalról megközelíteni a dolgot, a technika oldaláról. Innen nézve egy eszköz nem attól lesz modern vagy elavult, ha a rendelkezésre álló extrákat nézzük. Komplexen kellene rá tekinteni, egy busz esetén a gyártástechnológiára, a felhasznált anyagokra, a motorra, hajtásra stb... Igazán ezektől függ, hogy modern vagy sem.
Szerinted alap a klíma 2013-ban, szerintem is, sok volán szerint nem, Afrikában meg sok országban még buszközlekedés sincs. Ezek mind mind szubjektív dolgok, kinek mi. Nem is e miatt írtam, amit írtam.
Az EAG félig meddig a buszgyártás állatorvosi lova volt. Hiába gyártottak esztétikailag szép buszokat, amik még sok esetben kényelmesek voltak, technikailag nem igazán voltak csúcs színvonalú járművek. Sem az anyaghasználatuk nem volt előremutató, vagy legalább a kor szellemének megfelelő ( lást a Scania-s alvázlicensz visszavonási botrányt ), sem a beltartalmuk ( már mai a padlólemez alatt volt ). Mindig azokat halászták össze a buszokba, amik megfizethetőek voltak a piacon,ezek olcsók, de nem túl modern cuccok voltak.
Viszont lehet, hogy egy klíma nélküli Nabi nem olyan csodás, de az alu és műanyag karosszéria és a benne rejlő technika az simán 10 évvel az EAG előtt járt..
Azért is mondtam, hogy válasszuk ketté a szubjektív és az objektív dolgokat. Nem azért mert idiótának nézlek :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!