Nem, mert az Ikarus magyar alkatrészekkel, magyar frjlesztések alapján készült.
A Credot a különböző beszállítók termékeiből legózzák össze.
"Nem, mert az Ikarus magyar alkatrészekkel, magyar frjlesztések alapján készült."
Pont annyira volt magyar az Ikarus, mint a Credo most.
Példának okáért, az Ikarus 260-asokba főként Rába D2156-os motort szereltek, amit a külföldi MAN licence alapján gyártott a Rába itthon. A váltók sem voltak magyar fejlesztésűek, sőt, nem itthon gyártották őket: Prága, ZF, Voith, hogy a legelterjedtebb típusokat felsoroljam. A futóművek többsége a 260-asokban magyar fejlesztésű és gyártású, értem ez alatt a Rába típusait.
A váz nem minden Ikarusnál volt magyar fejlesztésű, de licenc alapján itthon gyártották azokat. Többségében viszont magyar fejlesztésű és gyártású vázakra épültek a buszok, a 260-as például igen.
A karosszéria szintén magyar fejlesztésű és gyártású, ez az összes Ikarusra elmondható. Az utastér elemei és a további berendezések szintén.
Ellenpéldának pedig a Credo Citadell 12 jöjjön, ezt a honlapjukról másoltam: "70%-nyi magyar termék a bépülő alkatrészek között. Ez a szám emeli ki versenytársai közül a Citadell 12-t, amely kategóriájában a legtöbb magyar alkatrészt tartalmazó jármű. A teljes vázszerkezet, a váltómű, az üvegek, az utasajtók, a padló, az elektronikai és mechanikai alkatrészek sora mellett a gyártás és tervezés temérdek munkaórája is mind hazai „termék”. A motor a torinói székhelyű FPT, a futóművek pedig a friedrichshafen-i ZF termékei. "
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!