Miért van az, hogy már évtizedek óta feltalálták az automata váltót, mégis szenvednek a vidéki volántársaságok a kézi váltós buszokkal?
Köszönöm!
Azt tudjátok, hogy akar-e több King Longot a Volánbusz beszerezni? Mert még látok néhol Ikarusokat sajnos.
Van 1-2 automata váltós busz. Egy régebbi ikarusz automata váltós annyira rossz hogy rángat váltáskor és ezt az álló utasok elég jól megérzik.
nos ha régen ilyenek voltak az automata váltós buszok akkor nem csodálom hogy nem vettek ilyeneket. A másik dolog hogy régebben egy automata váltós gépjármű többet fogyasztott mint a manuális társa. Az autóknál volt kb 1 literes többlet az automata váltó miatt, a buszoknál gondolom ennél is több.
Napi 300km-nél számít az a pár liter szerintem.
Az okok közé sorolnám a drágább vételárat, a magasabb szervizköltséget egy váltóhiba esetén.
A helyközi autóbusz járatokon nem kell annyiszor megállni-elindulni-sebességet váltani-újra megállni- elindulni mint a helyi járatokon. Ennyi kéz és lábmunkát simán elbírnak a buszvezetők, míg a helyi járatokon ez hatalmas megterhelés (és bődületesen nagy igénybevétel lenne a kuplungnak is).
A buszvezetők tehermentesítése miatt vezették be annakidején a drága autómata sebességváltókat a volántársaságok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!