Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért van az, hogy már évtized...

Miért van az, hogy már évtizedek óta feltalálták az automata váltót, mégis szenvednek a vidéki volántársaságok a kézi váltós buszokkal?

Figyelt kérdés
Roppant mértékben megkönnyíti a vezetést, kevesebb dologra kell koncentrálni vezetés közben és nem fárad el a sofőr karja sem annyira.
2014. máj. 17. 21:21
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
91%
Azért mert a régi manuális váltós már régen is megvolt, és most is megvan. ERgo nem kell feltétlen új, automata váltós buszt venni, tehát pénzspórolás miatt. Pedig van egy két olyan régi ikarus amit már nem ártana lecserélni, de amíg megy nincs komolyabb baja és nem esik darabokra addig nem kell újat venni. :D Szerintem egyértelmű kár volt feltenni a kérdést.
2014. máj. 17. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
94%
Valószínűleg azért, mert a kézi váltós modell olcsóbb volt, egyszerűbb a karbantartása...
2014. máj. 17. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Új buszokat is azzal rendeltek, például a King Longokat. (mondjuk azok sokkal jobbak mint egy Ikarus)
2014. máj. 17. 21:29
 4/11 anonim ***** válasza:
83%
A kézi váltó olcsóbb, könnyebben/olcsóbban szervizelhető, és kevesebb a fogyasztás, mint az automatánál. Helyi közlekedésnél a mai tempónál már nem a legjobb megoldás, de helyközire teljesen jó.
2014. máj. 17. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm!

Azt tudjátok, hogy akar-e több King Longot a Volánbusz beszerezni? Mert még látok néhol Ikarusokat sajnos.

2014. máj. 17. 21:36
 6/11 anonim ***** válasza:
Ja erre gondoltál? Igen olcsóbb, kevesebbet fogyaszt és az alkatrészek is olcsóbbak. :D
2014. máj. 17. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
90%
A Volánbusz soha egy darab King Longot nem vett. Csak az alvállakozóinak vannak ilyen buszai, igaz, nekik nem kevés. Így aztàn nem a VB döntése volt a kézi váltó sem.
2014. máj. 17. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Van 1-2 automata váltós busz. Egy régebbi ikarusz automata váltós annyira rossz hogy rángat váltáskor és ezt az álló utasok elég jól megérzik.

nos ha régen ilyenek voltak az automata váltós buszok akkor nem csodálom hogy nem vettek ilyeneket. A másik dolog hogy régebben egy automata váltós gépjármű többet fogyasztott mint a manuális társa. Az autóknál volt kb 1 literes többlet az automata váltó miatt, a buszoknál gondolom ennél is több.

Napi 300km-nél számít az a pár liter szerintem.

Az okok közé sorolnám a drágább vételárat, a magasabb szervizköltséget egy váltóhiba esetén.

2014. máj. 17. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
90%
A régi automaták is normálisan váltottak, csak egy idő után szervizre is kellett volna költeni. Az újabb automaták már nem esznek többet, mint a kéziváltós társaik.
2014. máj. 17. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Zebra3328 ***** válasza:

A helyközi autóbusz járatokon nem kell annyiszor megállni-elindulni-sebességet váltani-újra megállni- elindulni mint a helyi járatokon. Ennyi kéz és lábmunkát simán elbírnak a buszvezetők, míg a helyi járatokon ez hatalmas megterhelés (és bődületesen nagy igénybevétel lenne a kuplungnak is).

A buszvezetők tehermentesítése miatt vezették be annakidején a drága autómata sebességváltókat a volántársaságok.

2014. máj. 18. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!