Melyik került volna többe, felújítani azokat a metrókat, amik gyerekkorunktól fogva kísérték az életünket, vagy venni ilyen új automata szarokat?
A régiek kísérték végig gyermekkorunkat, 40 éven keresztül szolgáltak bennünket! A kettes vonalról beszélek. Tudom, a hármason még mindig ott vannak.
Nem kellene, de annyira a szívemhez nőttek! Akármilyen rozsdás, és elavult egyszer megcsinálták Őket, és csak a kötelező szervizeket csinálták meg rajtuk. Az alstromok meg az első teszten megbuktak...
Kicsit rosszul látod a dolgokat.
A vasúti közlekedés az nem olyan, mint a közúti. Itt nem az van, hogy megtervezek egy modellt és a próbafutások után legyártok 150 000db-ot. A megrendelők igényei másak, ezért a kötött pályás járművekben csak a burkolat ugyanaz, a belső műszaki megoldások között jelentős eltérések vannak. Ezért van az, hogy még egy olyan típus első "néhány" futásánál is adódhatnak gondok, amikből amúgy már több tíz fut máshol gond nélkül. Valószínűleg 40 éve a szovjet metrókocsikkal is megesett ugyanez, csak akkoriban a sajtó nem írhatott erről. De sorolhatnám a magyar gyártású nagyvasúti járműveket is, ott is rengeteg eltérés volt a prototípusok és a szériagyártás között, vagy említhetném a MÁV 1047-es sorozatát, amiből nyugatabbra több száz dolgozik nálunk mégis szükségessé vált 6-8-10 apró átalakítás. Ez a technika velejárója.
Anno voltak bajok a proto V63-asok forgóvázával, azt is felfújhatta volna a sajtó és lásd, mégis mennek már több mint 30 éve. Ugyanez volt a Combinoval is az első pár hónapban, azóta meg történt valami említésre méltó? 0-24-ben rohangálnak a körúton és eddig hányat láttál lerobbanva?
Ezeken át kell esni az új metrókocsinak is, eltelik pár hónap és problémamentesen fognak üzemelni a következő X tíz évben. Az nem tudom miért szórja a szemed, hogy automata. Persze automata 3-as metró a csodás orosz kocsikkal nem szar igaz?
Ha egy kicsit jobban beleásod magad a kötött pályás járművek fejlesztéstörténelmébe, akkor fogsz látni cifrábbakat is, mint egy két lerobbanás (pl amikor az egyik M63-as generátora szétrepült, ott asszem súlyos sérülés is volt, nem csak pánik ). És akkor érteni fogod, hogy ez a fejlődés velejárója.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!