![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A legtöbben a drágaságra hivatkoznak, tény, hogy nem olcsó, de ezeknek az embereknek a nagy része akkor sem venne jegyet ha az negyed ennyibe kerülne...
Ha pedig két megállóra kéne csak tömegközlekedés lehet gyalogolni...
Szerencsére mostanában eléggé hatékonyan szorítják vissza a bliccelést, de teljesen valószínűleg soha nem fog eltűnni...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyébként tényleg drága. Bp-en egy általgos út min két átszállás, mert a járattervezéskor a népmozgás iránya nem szempont. Az már egy ezres volna. 6-8km.
Régesrég be kellett volna vezetni az időre szóló jegyeket a buszon is, ugyanúgy, mint a metróban, hogy az emberek egy útra egy jeggyel el tudjanak menni, akárhányszor kell is átszállni. Mondjuk egy óra utazás 380 Ft. Szerintem az korrekt lenne, azt meg is fizetnék az emberek minden különösebb ellenőr-terror nélkül is.
Csak a jegykezelő masinákat kéne kicserélni, azt is csak a régebbi járműveken, mert az újabbak már tudják.
És e helyett mire költenek ezek a mocskok? GPS-t szereltetnek a 25 éves IK-200-akba meg a buszmegálló tábláira. Vanitatum vanitas... a buszgarázsban meg nincs alkatrész.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"És e helyett mire költenek ezek a mocskok? GPS-t szereltetnek a 25 éves IK-200-akba meg a buszmegálló tábláira. "
Azért mert ezeknek a mocskoknak van esze neked meg nincs ha ilyen kijelentést teszel.
Egyaz, hogy EU forrásból veszik meg, amit arra kell elkölteni amire adják. Ha elnyered, nem mondhatod, hogy bocs, akkor GPS helyett veszek buszalkatrészt belőle.
Másrészt a GPS-ek előtt a menetirányítónak semmilyen információja nem volt a járművek valós pozíciójáról, valószínűsíthető pozíciójáról is csak a járművek max 10%-áról. Erre forgalomirányítást alapozni nem lehetett már régen sem, a XXI. században végképp nem lehetett.
Ezért kerül a buszokba GPS, ami ráadásul olyan mondulrendszerű eszköz, hogy ha holnap leselejtezik a 25 éves Ikarust, akkor kiveszik belőle, és átteszik a helyette beszerezett buszba. Így értelmetlen a felvetésed a 25 éves buszról is.
Amúgy menetdíjat kellene csökkenteni, és mellé totális ellenőrzést bevezetni 4-5 évig. Nem úgy, hogy rendszeres utazóként frekventált jráatokon is havi max 3x találkozom ellenőrrel. Napi 3x kellene minimum! Ilyen ellenőrzés mellett aki nem venné meg a fele árra csökkentett jegyeket-bérleteket, (Mondjuk dolgozói 5000, diák 2000, nyugdíjas is, vonaljegy 200 ft kb.) az megérdemelné az azonnali büntetést. Kb 5 év alatt hozzászokna a nép hogy kell jegyet venni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Akkor segítek: A buszsofőrtől lehet venni jegyet."
Már hogy lehetne? Kizárólag az első ajtós buszokon, ott is 100 Ft-tal drágábban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Kizárólag az első ajtós buszokon"
Már az összesen.
", ott is 100 Ft-tal drágábban."
Drágább a bekerülési költsége egy pénztárnál ezt meg kell fizetni Korlátlanul lehet előre venni, akkor olcsóbb.
Persze tudom most jön a példa arról, aki évszázadonként egyszer BKV-zik akkor is csak úgy, hogy minimum 100 éves és viszi anyukáját is, de ugye tudjuk, hogy ők vannak kisebbségben... Nekem éves bérletem van _mégis_ van 1-2 vonaljegy nálam mindig...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Zajos tévedés, picim! Először is az eu-tól azokat a pénzeket kapjuk vissza, amit befizettünk nekik, másodszor meg A F.U.T.A.R. project több mint 1/3-át, vagyis 2.500.000.000 Ft önrészt nekünk kell kiizzadni. Csak ebből az önrészből gyönyörűen meg lehetett volna csinálni az időbélyeges jegyet.
A forgalmat meg eddig is elirányították, azt meg engem pont nem érdekel, hogy a díszpancser tudja-e, hogy hol jár a busz, ne herdáljanak erre milliárdokat, miközben az alapszolgáltatással vannak bajok.
Ebben a tetű országban mindig ez megy, új audik meg új kompjuterek a vezetőségnek, a termelő gépeket meg hagyják szétesni, aztán csodálkoznak, ha semmi se működik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És mondd csak, 76-os, a te éves bérletedet a nettó fizetésedből veszed-e? Vagy csak úgy hozza a céges mikulás? Mert úgy könnyű ám az észt osztani...
103.000 Ft egy éves bérlet, vazze, ez sokunknak nem fér ki egy egész havi fizetéséből!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Zajos tévedés, picim!"
Majd az ágyban mondd a picimet a barátodnak-barátnődnek nemi identitástól és nemedtől függően, ha lehet...
" Először is az eu-tól azokat a pénzeket kapjuk vissza, amit befizettünk nekik,"
Amit kötelesek vagyunk befizetni, ha pályátunk valamire ha nem. Illetve jelenleg és a következő EU-s cikusban is nettó haszonélvezői leszünk az EU-s projekteknek, ami magyarul annyit jelent, hogy még mindig többet veszünk ki a kasszából, mint amit befizetünk.
" másodszor meg A F.U.T.A.R. project több mint 1/3-át, vagyis 2.500.000.000 Ft önrészt nekünk kell kiizzadni."
Való igaz, azonban ennél egy kicsit tovább kell gondolni az ügyet. A BKV a korábbi rendszereihez nagyjából 30 különböző frekvenciát használt, amiért vastagon tejelni kellett az NMHH-nak, minden évben. Ráaádsul ezen frekvenciák egy jelentős részét ( a 160 MHz-es tartományban dolgozókat) meg is kellett szűntetni, csak a BKV sokadik haladékot kapta rá. Egy teljes kommunikációs átállás már a küszöbön volt, és lehetett választani aközött, hogy átállnak 450MHz-re és vesznek többezer új 450-es rádiót, vagy átállnak egy modern, GSM-Adatkapcsoalt alapú rendszerre, ami nem mellesleg ezer más funkciót is tud. A rádiók cseréje, a "földi" állomások átállítása és a frekvenciák hozzútávú bérlete is milliárdos összeg lett volna, mégsem oldotta volna meg igazá hosszútávon a problémát. Lefedettségről ne is beszéljünk. A "Nem értelek, mondd mégegyszer, tssssssss, halalsz? Tssssss " és hasonló színjátékokat csak az ismeri, aki valaha is a közelében járt. Ehhez képest egy GSM alapú rendszer évtizedekig el fog élni, mobilkommunikáció meg fog maradni akkor is. Jah, és az előfizetési díjon kívül semmibe nem kerül, amiért ráadásul kapsz ingyen hívásokat, adatforgalmazást stb-t.
"Csak ebből az önrészből gyönyörűen meg lehetett volna csinálni az időbélyeges jegyet. "
Aztán a hajadra kenhetnéd az időbélyeges jegyedet, a megállóban állva amikor egy baleset miatt nem jön a busz, mert a menetirányítónak gőze nicns hol vannak a buszai, nem tud terelőutat kijelölni számukra, emrt még azzal van elfoglalva, hogy a Kovács II. Béla mobilszámát róbálja kideríteni a vezénylőjétől, hogy megkérdezze ő hol jár, hanyadik a sorban és még el tudja-e kerülni az eseményt.
"A forgalmat meg eddig is elirányították,"
Igen, úgy ahogy. Egymás sebbében loholt 3-4 azonos busz, pl a 7-es buszcsaládon. Most simán rá tud szólni a diszpécser a 3.-ra hogy minden megállóban fogjon vissza fél percet, az egyenletes követésért, az elsőre meg rá tud írni, hogy gyors irányváltást kér. Így te a megállóban a buszt várva a nem időalapú menetjegyeddel azt észleled, hogy a buszok egyenletesen jönnek, és nem egymás seggében.
Ráadásul egy GPS alapú rendszerből csak egy lépés az, hogy a jelzőlámpa érzékelje a felé közelítő buszt, és azonnal még időben adja a szabad jelzést neki, így a busznak fékeznie sem kellene a lámpa előtt.
" azt meg engem pont nem érdekel, hogy a díszpancser tudja-e, hogy hol jár a busz, ne herdáljanak erre milliárdokat, miközben az alapszolgáltatással vannak bajok."
Rendkívül korlátolt vagy, ha csak eddig terjedsz el. Az is az alapszolgáltatás része, hogy a buszok minden körülmény között tartsák az egyenletes követést, és havaria eseménykor gond nélkül meg tudják szervezni a kerülőutat, pótlást, bármit.
Pl. egy metrópótlásnál nagyon jól jön, ha nem találomra választ ki sofőröket, hogy húzzanak metrót pótolni, hanem ránéz a GPS alapú térképre, és azokat a buszokat irányítja át akik közvetlen az érintett szakasznál kóvályognak épp. Így a pótlás gyakorlatilag azonnal rendelkezésre áll.
"Ebben a tetű országban mindig ez megy, új audik meg új kompjuterek a vezetőségnek, a termelő gépeket meg hagyják szétesni, aztán csodálkoznak, ha semmi se működik."
Szerintem most épp az utasok által hazsnált járművek kaptak "kompjútert" aminek ráadásul egy kellemes érezhető "mellékhatása" az hogy az összes járművön automata utastájékoztatás máködik, nincs a buszsofőr kényére-kedvére bízva az, hogy beböfögi-e a mikrofonba, hogy "Brááájtfajiuccccakövetkezik"... Persze gondolom _NEKED_ erre sincsen szükséges, és need ez is felesleges, de egy nem budapesti, vagy adott területen ismeretlen polgárnak, esetleg látássérült utastársaknak ez hatalmas segítség...
"És mondd csak, 76-os, a te éves bérletedet a nettó fizetésedből veszed-e?"
Kénytelen vagyok, mert bejelentett munkahelyem van, így a nettót utalják el, nem a bruttót... :)
"Vagy csak úgy hozza a céges mikulás? Mert úgy könnyű ám az észt osztani..."
Nem fizet a cég, de ha fizetné akkor is ez lenne a véleményem.
"103.000 Ft egy éves bérlet, vazze, ez sokunknak nem fér ki egy egész havi fizetéséből!"
Tanulj tanulj tanulj sokat, piacképes szakmát, szerezz piacképes tudást, utána egy jó munkahelyet, és nem lesz ilyen gondod.
Amúgy én sem az egyheti béremből veszem meg. Teszek félre rá, és abból van. Az az alapból -10% kedvezmény megéri, ráadásul most megint ezenfelül még -10% lesz azoknak akik nem a cég fizeti ki...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Már az összesen."
Ne hazudj! A 7-es buszon te bizony nem veszel jegyet.
"Drágább a bekerülési költsége egy pénztárnál ezt meg kell fizetni Korlátlanul lehet előre venni, akkor olcsóbb.
Persze tudom most jön a példa arról, aki évszázadonként egyszer BKV-zik akkor is csak úgy, hogy minimum 100 éves és viszi anyukáját is, de ugye tudjuk, hogy ők vannak kisebbségben... Nekem éves bérletem van _mégis_ van 1-2 vonaljegy nálam mindig..."
Persze, korlátlanul lehet előre megvenni (értsd: én hitelezzek a cégnek), de a korlátlan érvényességet meg pont most szüntették meg. Ahogy azt is, hogy ha éjszakai buszon nincs kitől venni, akkor már az ellenőrnél sem lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!