A MÁV-nál felmerült egyáltalán, hogy a francia vasút Z
6100-as motorvonatait megvegyék?
1/18 A kérdező kommentje:
Ja, aki esetleg nem ismerné őket:
[link] Mert kb 27 szerelvény volt eladó, (összesen 85 készült) míg felújítható BHV-ből és az őket vontató 431 és 418 változatokból százas nagyságrend van ma is üzemben. Ráadásul utolsó csavarig Magyarországon készültek ami létkérdés ha alkatrészt kell beszerezni/utángyártani.
2013. máj. 25. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
2013. máj. 25. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
4/18 A kérdező kommentje:
Létkérdés? A mutyizó, volt MÁV-vezérek kezében lévő cégeknek biztos. Az a 27 darab motorvonat körülbelül 80 bhv vagont tudott volna kiváltani. Ja és még az őket húzó sziliket. Azok a hányadék Bhv-k pedig ma is közlekednek, nulla felújítással, végállomási körüljárással. Nyilván nagyon gazdaságos ez így.
Azok a "hányadék" Bhv-k többsége dízelvontatású vonalon dízelvontatású szerelvényekben közlekedik, így azok kiváltására egy villamos motorvonat nem lett volna alternatíva.
A villamosított vonalakról 95%-ban eltűntették őket a flirtek.
2013. máj. 25. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
Már így is túl sok típus van a MÁV-nál. A BHV kocsi (legyen akármilyen állapotú is), vagy kap alkatrészt vagy belőle lesz az. Motorvonat beszerzésnek meg 0 km-es FLIRT-eket rendeltek, ami azért fényévekkel modernebb mindkettőnél.
2013. máj. 25. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
7/18 A kérdező kommentje:
Mihez képest van sok? A tervgazdaságos időszakhoz képest valóban, de nem hinném, hogy az volt a legideálisabb. Egyébként nagyon elbeszélünk egymás mellett, ezek a francia motorvonatok nem az újak alternatívái, hanem ideiglenes megoldás a klasszik Bhv-k mihamarabbi selejtezésére. Vagy legalábbis egy jó részüknek. Messze nem tűntek el még a villamos vonalakról, pedig már ideje lenne.
De ideiglenes megoldásnak minek? 1,5 év és itt van újabb 42 flirt, azzal teljesen eltánnek mindenhol+a 2-es vonali desirokat is kiváltják, ami továbbgyűrűzve kikukázza a dízelvontatású Bhv-kat is.
A MÁV nincs olyan anyagi helyzetben, hogy 2-3 évre vegyen ideiglenes megoldásokat... Ha vesz használtan, azt 10-15 évre kell hogy tegye...
2013. máj. 25. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
9/18 A kérdező kommentje:
Na de ezeket a CFR 2006-ban vette meg, 1,5 év múlva az közel 10 év szolgálat Romániában. Ennyi idő alatt bőségesen visszajön az ára, de utána is ideálisak lennének vidékre, a V43+két-három vagonos vonatok helyett.
1. Dízel motorvonattal villamos vontatású vonatokat nem tudsz kiváltani.
2. olyan, hogy V43 már nem létezik, a jelenlegi pályaszáma 431
3. ezek sem nyújtanának magasabb szolgáltatást a Bhv kocsiknál. Ugyan kicsit fiatalabbak, de nincs bennük olyan kényelmes ülés, mint a Bhv kocsikban, és semmi más olyan dolog ami miatt érdemes lenne lecserélni (klíma/önműködő ajtó/...). Tehát fölösleges pénzkidobás lenne, főleg úgy, hogy az alkatrész utánpótlás is bonyolult.
2013. máj. 26. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: