Megint drágább lesz a gyorsvonat mint a személy. Vélemények?
Ha jól emlékszem, valamikor a 80-as években szüntették meg a gyorsvonatok felárát. Aztán bejött az intercity pótjegy, és most már az összes gyorsvonatra kell felárat fizetni, kivéve a bérleteseknek, na meg ki tudja miért, az országgyűlési képviselőknek. És ezt nevezi a MÁV a "közösségi közlekedési rendszer korszerűsítésének".
"És ezt nevezi a MÁV a "közösségi közlekedési rendszer korszerűsítésének"."
Nem a MÁV találta ki ezt a szart, hanem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium :(
Gusztustalan, igazi fideszes meló. De nem baj, azért jövőre megszavazunk még négy évet nekik...
Kibaaszás ez azokkal, akik a szinte csak gyorsvonatokkal kiszolgált szakaszokon (pl. Szolnok-Záhony) utaznának olyan vonatokkal, amik személyvonati közlekedés híján mindenütt megállnak. Kicseszés azokkal is, akik eddig Budapest-bérlettel használták a gyorsvonatokat.
Ha a jegyárral együtt legalább a szolgáltatás színvonala is emelkedne, nem fájna ennyire.
Amúgy átláthatatlan ez a rendszer, pl. Szeged-Nyugati viszonylatban csak IC és gyors létezik, mégse olvastam sehol, hogy ne kellene pótjegy, pedig szerintem ez akkor nem fair.
a távolsági bérletes utasokat nem érinti a pótjegy. A budapestiekkel viszont kib**szás, mert a pár perces útra is fizethetjük a 150 Forintot... vagy legalább lenne egy drágább Budapest bérlet, ami jó mindenre, mert ez így elég szar, hogy sorba kell állni minden utazás előtt. Nem az árral van a bajom (elsősorban), hanem hogy így a bérlet elveszti az értelmét.
Egyébként szerintem a szolgáltatás is javul, mostanában egyre többször látok új (vagy felújított?) kocsikat
Az mindenképpen helyes, hogy a gyorsért többért kell fizetni, mint a személyért. Csak épp nem ebben a formában.
Véleményem szerint azokat kellene megsarcolni, akik:
1. rendelkeznek más, REÁLIS, olcsóbb, lassabb vasúti lehetőséggel és
2. a gyorsvonat valóban előnyt jelent a személyhez képest
Az például tűrhetetlen, hogy egy Hajdúhadház és Téglás közti három perces útért 150 forinttal többet kell fizetni, ha gyorssal megyünk személy helyett. Pedig a sebesség ugyanaz, és általában a kocsik is ugyanazok a lepukkant gagyik (bár ilyen kis távnál ez a szempont talán nem annyira jelentős).
Ugyanakkor az sem volt normális, hogy a pótjegy bevezetése előtt a Záhony-Bp. gyors hemzsegett a ceglédiektől, akik IC sebességű vonaton utazhattak ugyanannyi pénzért, mintha a minden állomáson megálló személlyel mentek volna.
Ha már ezt a vonalat hoztam föl példának, szerintem ez lenne a helyes eljárás: aki a Záhony-Bp. gyorson utazik mondjuk Ceglédig, Szolnokig, az fizesse csak meg a pótjegyet, hiszen naponta számos személyvonat állna rendelkezésükre ahelyett. De aki például a kettő között fekvő Abonyba utazik, az mentesüljön ezalól, hiszen egy nap mindössze négy személyvonat megy oda átszállás nélkül, azok is a kora esti, késő esti órákban. Ugyanez vonatkozik a Debrecen, Nyíregyháza felé utazókra is, mivel egyedüli, lassabb alternatívájuk a személyvonat lenne, amiből egy nap van kemény egy járatpár (a Pestről induló ráadásul hajnal öt körül indul).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!