Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Megint drágább lesz a gyorsvon...

Megint drágább lesz a gyorsvonat mint a személy. Vélemények?

Figyelt kérdés

Ha jól emlékszem, valamikor a 80-as években szüntették meg a gyorsvonatok felárát. Aztán bejött az intercity pótjegy, és most már az összes gyorsvonatra kell felárat fizetni, kivéve a bérleteseknek, na meg ki tudja miért, az országgyűlési képviselőknek. És ezt nevezi a MÁV a "közösségi közlekedési rendszer korszerűsítésének".


[link]



2013. máj. 2. 08:26
 1/9 anonim ***** válasza:
78%
Ez undorító...Bújtatott jegyár emelés, kezdték a buszoknál a helyjeggyel, most folytatják itt. Ráadásul a rendszer van olyan bonyolult és átláthatatlan, hogy tutti lesz egy csomó ember akit szimplán figyelmetlenség miatt fognak megbüntetni...
2013. máj. 2. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
64%

"És ezt nevezi a MÁV a "közösségi közlekedési rendszer korszerűsítésének"."


Nem a MÁV találta ki ezt a szart, hanem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium :(

2013. máj. 2. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
72%

Gusztustalan, igazi fideszes meló. De nem baj, azért jövőre megszavazunk még négy évet nekik...


Kibaaszás ez azokkal, akik a szinte csak gyorsvonatokkal kiszolgált szakaszokon (pl. Szolnok-Záhony) utaznának olyan vonatokkal, amik személyvonati közlekedés híján mindenütt megállnak. Kicseszés azokkal is, akik eddig Budapest-bérlettel használták a gyorsvonatokat.

2013. máj. 2. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Ha a jegyárral együtt legalább a szolgáltatás színvonala is emelkedne, nem fájna ennyire.

Amúgy átláthatatlan ez a rendszer, pl. Szeged-Nyugati viszonylatban csak IC és gyors létezik, mégse olvastam sehol, hogy ne kellene pótjegy, pedig szerintem ez akkor nem fair.

2013. máj. 2. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
És azért is szemétség, mert a munkáltatók ennek a pótjegynek nem fizetik a 86%-át, akkor már inkább emelték volna a rendes jegyárat.
2013. máj. 2. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Ha jól értettem a hírt, ezt a pótlékot csak a jegyekre teszik rá, a bérletekre nem, ezért a rendszeres munkába járókat talán nem fogja érinteni.
2013. máj. 2. 23:27
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Nekem a hétvégi hazautazásomat térítik 86%-kal, rendes jegyet szoktam venni. Ez így közel 10%-kos áremelést jelent nekem.
2013. máj. 2. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

a távolsági bérletes utasokat nem érinti a pótjegy. A budapestiekkel viszont kib**szás, mert a pár perces útra is fizethetjük a 150 Forintot... vagy legalább lenne egy drágább Budapest bérlet, ami jó mindenre, mert ez így elég szar, hogy sorba kell állni minden utazás előtt. Nem az árral van a bajom (elsősorban), hanem hogy így a bérlet elveszti az értelmét.


Egyébként szerintem a szolgáltatás is javul, mostanában egyre többször látok új (vagy felújított?) kocsikat

2013. máj. 3. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Az mindenképpen helyes, hogy a gyorsért többért kell fizetni, mint a személyért. Csak épp nem ebben a formában.

Véleményem szerint azokat kellene megsarcolni, akik:


1. rendelkeznek más, REÁLIS, olcsóbb, lassabb vasúti lehetőséggel és

2. a gyorsvonat valóban előnyt jelent a személyhez képest


Az például tűrhetetlen, hogy egy Hajdúhadház és Téglás közti három perces útért 150 forinttal többet kell fizetni, ha gyorssal megyünk személy helyett. Pedig a sebesség ugyanaz, és általában a kocsik is ugyanazok a lepukkant gagyik (bár ilyen kis távnál ez a szempont talán nem annyira jelentős).

Ugyanakkor az sem volt normális, hogy a pótjegy bevezetése előtt a Záhony-Bp. gyors hemzsegett a ceglédiektől, akik IC sebességű vonaton utazhattak ugyanannyi pénzért, mintha a minden állomáson megálló személlyel mentek volna.


Ha már ezt a vonalat hoztam föl példának, szerintem ez lenne a helyes eljárás: aki a Záhony-Bp. gyorson utazik mondjuk Ceglédig, Szolnokig, az fizesse csak meg a pótjegyet, hiszen naponta számos személyvonat állna rendelkezésükre ahelyett. De aki például a kettő között fekvő Abonyba utazik, az mentesüljön ezalól, hiszen egy nap mindössze négy személyvonat megy oda átszállás nélkül, azok is a kora esti, késő esti órákban. Ugyanez vonatkozik a Debrecen, Nyíregyháza felé utazókra is, mivel egyedüli, lassabb alternatívájuk a személyvonat lenne, amiből egy nap van kemény egy járatpár (a Pestről induló ráadásul hajnal öt körül indul).

2013. okt. 6. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!