Miért nem olcsóbb a tömegközlekedés, mint az autó?
Most 1 BKV buszjegy majdnem annyiba kerül, mint egy liter benzin, a '80-as években 1 buszjegy árán kb 10 liter benzint lehetett venni.
Ha egyedül megyek vhova akkor átszállások számától függően kb ugyanannyiba kerül, néha BKV olcsóbb, DE családdal egyértelműen az autó az olcsóbb.
Ezt nem beszi észre a VEKE és a városvezetés?
Ma 19/20 és ma 20/20
Ti vidékiek vagytok (ezt nem sértésből mondom, csak tény megállapítás), ahol nincsen BKV, a kérdés pedig alapvetően a BKV-ra vonatkozott. Ezért írtam korábban is, hogy minden a viszonylattól függ, milyen úvonalon utazol sokat.
Mivel vidéken (és a külvásorban) valóban gyérebb a tömegközlekedés, ott jobb lehet a kocsi, pláne hogy még parkoló díjat sem kell fizetni. De aki a belvárosban akar közlekedni, akár a külvásor - belváros viszonylatban, annál szerintem a BKV olcsóbb, és nem feltétlenül lassabb...
A két éjszakai válaszolónak teljesen igaza van.
Én pl. Budapest agglomerációjában élek úgyhogy jók voltak a példák, melyek nem csak a BKV-t említik.
Tőlünk is másfél kilóméter a buszmegálló, ritkán és pontatlanul jár és zsúfolt.
Nekem családdal mindenképp macerásabb és drágább.:(
Sok munkahelyen meg tesznek rá, hogy kötelesek a buszbérlet 80%-át kifizetni, ez tapasztalat.:(
"nulla CO2 kibocsátással"
Ha a széndioxidra gondolsz - Hát nem tudom miért azt számolod. - egy színtelen, szagtalan, semleges gáz aminek egy veszélye van, ha megül mivel a oxigénnél nehezebb azért azt kiszorítja. De nem hiszem hogy ez egy nyílt légtérben bármikor is komoly veszély lenne, a gőzmozdonyok közlekedésből való kivonása óta.
Amúgy tömegközlekedés párti vagyok. Legalábbis a városokban mindenképpen. Bár ha ICE-t és TGV-t nézem máshol is.
Amúgy a számaid légből kapottak. Bár amúgy is egy min. vagy ~ elfért volna legalább oda. De ha amúgy is van autód ezeket a százezres BKV bérlet mellé te is kipengetetted. ;)
Amúgy tényleg botrány ami manapság a BKV háza táján megy. Jó tudom ilyen mértékű szétlopás mellett. De azért kérdem én a Düwag TW6000 csak papíron alacsony padlósítása miatt miért nem vontak felelősségre senkit? - amúgy a leváltott UV-k peron mentes megállóban (mind) alacsonyabb padlósok. Ma már az UV lett az alacsony padlósság mértéke? De még azt a szintet sem üti meg a Düwag.
És miért viccelnek meg minket a teljes busz park lecseréléséhez elegendő összeget(/fedezetet) nyújtó villamospálya fejlesztési összegekkel, amikor használ buszokkal nyaldossa sebeit a BKV buszparkja?
Amúgy csúcsban a BKV-s kontra autós útidő.
Erre széleskörű tapasztalatom alapján a
BKV-s útidő*3=~autó-s útidő
egyenletet állíthatom fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!