Szabolcs vármegyéből miért nincsen értelmezhető tömegközlekedés Romániába?
A propaganda el van foglalva az M49 autópálya nyomatásával...ami valóban megkérdőjelezhetetlenül fontos és hasznos útvonal, de jól jellemzi az állam beszűkült, autósközpontú gondolkodását, hogy míg gigaberuházás keretein belül gyorsforgalmit építenek, addig nemhogy a vasúti kapcsolatokat, de még a jóval olcsóbban fejleszthető buszos közlekedést sem fejlesztik a térségben.
Nyíregyházáról, de még a határhoz jóval közelebb fekvő Nyírbátorból, Mátészalkából egészen Debrecenig kell utazni vonattal, hogy utána folytatni lehessen az utat az amúgy 30-50 km-re fekvő Nagykárolyba vagy Szatmárnémetibe.
Még az sem opció a szabolcsi román határ mentén, mint a szlovák határnál több helyen, ahol például Sátoraljaújhelyről vagy Komáromból piti sétatávolságon belül van az első komolyabb szlovákiai tömegközlekedési csomópont, ahonnan aztán megnyílik az ország egy része.
A kérdésem lényege az lenne, hogy Lázár mint közlekedési miniszter tervez bármilyen ilyen fejlesztést? Ha már úgyis gazdasági övezetről beszél...A legcélszerűbb megoldás nyilván az lenne, ha Nyíregyházától Zajtáig vagy Csengerig rendbe tennék a vasutat, onnan pedig kiépítenének 15 km-t Szatmárnémetibe, illetve Mátészalka és Nagykároly között is ráférne egy alapos felújítás a vasútvonalra.
Vagy ha ilyen még csak gondolati szinten sincs tervben, van valami elgondolás a buszközlekedés beindítására?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!