A Kiskörúton miért nem kötik rá a trolit a villamos felsővezetékre?
1. Vagyok....
Mint írtam
Troli 600v
Villamos felsővezeték 3000v
Szerinted miért nem kötik rá? :D
Jó lesz az mint 1 overvolt-olt mozgójáték.... 300al a kiskörúton negyedgázzal.... :D
trolibuszok és a villamosok felsővezetékei technikailag nem kompatibilisek, ezért nem lehet egyszerűen „rácsatlakoztatni” a trolit a villamos felsővezetékére. Íme a fő okok:
1. Különböző feszültségszintek
A villamosok általában 600-750 voltos egyenárammal (DC) működnek.
A trolibuszok is hasonló feszültséggel működnek, de az eltérések a rendszer specifikációiban lehetnek. Például a két jármű eltérő földelési rendszert és áramszedőt használhat.
2. Egy- és kétvezetékes rendszer
A villamosok egy vezetékes rendszert használnak: a villamos felsővezeték az áramforrás, a visszatérő áramot pedig a sínek vezetik le.
A trolibuszok két vezetékes rendszert használnak: az egyik vezeték a pozitív áramforrás, a másik pedig a negatív visszavezető.
Ez a különbség alapvetően megakadályozza, hogy a trolibusz a villamos egyvezetékes felsővezetékét használja.
3. Felsővezetékek kialakítása
A villamos felsővezetékeket általában a villamos pantográfjához tervezték, amely nagyobb és szélesebb érintkezési felületet biztosít.
A trolibusz áramszedője két áramszedő rúd, amelyeket más típusú vezetékhez és kapcsolódási rendszerhez terveztek.
4. Biztonsági és üzemeltetési szabályok
Még ha a műszaki különbségeket meg lehetne oldani, az üzemeltetési szabályok is megnehezítik a közös használatot. A két rendszer együttes használata növelné a balesetveszélyt, például ha egy áramszedő lecsúszik.
5. Helyi infrastruktúra és szabályozás
A budapesti Kiskörút esetében valószínűleg nincs kialakítva olyan kombinált felsővezeték-rendszer, amely egyszerre támogatná a villamosokat és a trolibuszokat. Ha lenne is műszaki lehetőség, a rendszerek átalakítása jelentős költséggel járna.
Miért használhatnak közös rendszert máshol?
Egyes városokban, például Németországban vagy Svájcban, léteznek olyan kombinált rendszerek, ahol a villamos és a troli közös felsővezetéket használ. Ezek azonban kezdetektől fogva ilyen céllal lettek tervezve, és külön infrastruktúrát igényeltek. Budapesten jelenleg nem ilyen a rendszer kialakítása.
Ezért a Kiskörúton a trolibusz továbbra is saját felsővezetékre, vagy éppen akkumulátoros üzemmódra támaszkodik, amikor nincs saját vezeték.
Maga a kérdés is hülyeség
Miért? Milyen választ vártál? Kössük! Írjunk petíciót! Vagy mit?
#10 (kérdező): "Hát a BKK nagyszabású terve az, hogy egy csomó helyen új trolivonalat alakítanak ki, és nem CSAK úgy, hogy odateszik az önjáró piros buszokat.
Már ha ezt komolyan gondolják, a Kiskörúton is valahogy meg kell oldani, persze lehet külön vezetékkel is."
A lényeg az általam kiemelt CSAK szón van. Lesznek új vezetékes szakaszok (elsősorban a 4 km-nél hosszabb új szakaszokon), de lesznek és maradnak akkus szakaszok is, pl. a kiskörút ilyen marad. De ha akarnának is oda felsővezetéket, akkor is egyszerűbb lenne ezt önállóan, a villamostól függetlenül megtenni, mint a villamos felsővezetékét úgy átalakítani, hogy jó legyen a trolinak is, ha lehetne egyáltalán úgy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!