Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Kiskörúton miért nem kötik...

A Kiskörúton miért nem kötik rá a trolit a villamos felsővezetékre?

Figyelt kérdés
Meg persze kihúznak egy új vezetéket a másik pólusnak.
nov. 5. 20:43
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
23%

1. Vagyok....


Mint írtam


Troli 600v


Villamos felsővezeték 3000v


Szerinted miért nem kötik rá? :D


Jó lesz az mint 1 overvolt-olt mozgójáték.... 300al a kiskörúton negyedgázzal.... :D

dec. 22. 05:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 A kérdező kommentje:
Te már elsőnek is lejárattad magad.
dec. 22. 11:38
 13/16 anonim ***** válasza:
100%

trolibuszok és a villamosok felsővezetékei technikailag nem kompatibilisek, ezért nem lehet egyszerűen „rácsatlakoztatni” a trolit a villamos felsővezetékére. Íme a fő okok:


1. Különböző feszültségszintek

A villamosok általában 600-750 voltos egyenárammal (DC) működnek.

A trolibuszok is hasonló feszültséggel működnek, de az eltérések a rendszer specifikációiban lehetnek. Például a két jármű eltérő földelési rendszert és áramszedőt használhat.

2. Egy- és kétvezetékes rendszer

A villamosok egy vezetékes rendszert használnak: a villamos felsővezeték az áramforrás, a visszatérő áramot pedig a sínek vezetik le.

A trolibuszok két vezetékes rendszert használnak: az egyik vezeték a pozitív áramforrás, a másik pedig a negatív visszavezető.

Ez a különbség alapvetően megakadályozza, hogy a trolibusz a villamos egyvezetékes felsővezetékét használja.


3. Felsővezetékek kialakítása

A villamos felsővezetékeket általában a villamos pantográfjához tervezték, amely nagyobb és szélesebb érintkezési felületet biztosít.

A trolibusz áramszedője két áramszedő rúd, amelyeket más típusú vezetékhez és kapcsolódási rendszerhez terveztek.

4. Biztonsági és üzemeltetési szabályok

Még ha a műszaki különbségeket meg lehetne oldani, az üzemeltetési szabályok is megnehezítik a közös használatot. A két rendszer együttes használata növelné a balesetveszélyt, például ha egy áramszedő lecsúszik.


5. Helyi infrastruktúra és szabályozás

A budapesti Kiskörút esetében valószínűleg nincs kialakítva olyan kombinált felsővezeték-rendszer, amely egyszerre támogatná a villamosokat és a trolibuszokat. Ha lenne is műszaki lehetőség, a rendszerek átalakítása jelentős költséggel járna.


Miért használhatnak közös rendszert máshol?

Egyes városokban, például Németországban vagy Svájcban, léteznek olyan kombinált rendszerek, ahol a villamos és a troli közös felsővezetéket használ. Ezek azonban kezdetektől fogva ilyen céllal lettek tervezve, és külön infrastruktúrát igényeltek. Budapesten jelenleg nem ilyen a rendszer kialakítása.


Ezért a Kiskörúton a trolibusz továbbra is saját felsővezetékre, vagy éppen akkumulátoros üzemmódra támaszkodik, amikor nincs saját vezeték.

dec. 22. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 A kérdező kommentje:
Neked ez a mániád, hogy hülyeségeket írogatsz, és ha nem vevők rá az emberek, akkor áttérsz a chatgpt hülyeségeire?
dec. 22. 12:51
 15/16 anonim ***** válasza:

Maga a kérdés is hülyeség


Miért? Milyen választ vártál? Kössük! Írjunk petíciót! Vagy mit?

dec. 23. 05:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 eddiboy ***** válasza:

#10 (kérdező): "Hát a BKK nagyszabású terve az, hogy egy csomó helyen új trolivonalat alakítanak ki, és nem CSAK úgy, hogy odateszik az önjáró piros buszokat.

Már ha ezt komolyan gondolják, a Kiskörúton is valahogy meg kell oldani, persze lehet külön vezetékkel is."

A lényeg az általam kiemelt CSAK szón van. Lesznek új vezetékes szakaszok (elsősorban a 4 km-nél hosszabb új szakaszokon), de lesznek és maradnak akkus szakaszok is, pl. a kiskörút ilyen marad. De ha akarnának is oda felsővezetéket, akkor is egyszerűbb lenne ezt önállóan, a villamostól függetlenül megtenni, mint a villamos felsővezetékét úgy átalakítani, hogy jó legyen a trolinak is, ha lehetne egyáltalán úgy.

dec. 23. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!