Lenne értelme dízel villamos hibrid mozdonyokat, vagy motorvonatokat beszerezni?
A villamosítás nem feltétlenül éri meg mindenhol! Ahol személyszállitás van csak és nincs akkora forgalom sem mondjuk mint az esztergomi vonalon, ott felesleges villamosítani, mert utána úgyis kell új járműveket beszerezni. Ha meg hibridet járművet veszel, akkor csak a járművel kell megvenni.
A fent említett példák teljesen jók, oda pont jó lenne hibrid jármű. Akár Villány Dombóvár vonat is lehetne Vagy a Baja-Szekszárd-Fehérvár-Győr, Vagy Budapest.
Lehetnének Dombóvád Fonyód, vagy Keszthely vonatok. Vagy Pécs-Fonyód, stb. Tragédia, hogy Dombóvár felöl Fonyódra nem lehet normálisan eljutni a Balaronra.
De a Baja-Kkhalas-és onnan bármerre vonatokra is teljesen jó lenne hibrid.
Vagy Derbrecen-Mátészalka, V.namény, Nyíregy, vonalakról is lehetne továbbmenni villamosított vonalakon. Az ilyen vonalakat az átszállás öli meg. Sokaz azért nem vonattal mennek kisebb, villamosítatlan településekről, mert vacak az átszállás ha van egyáltalán. Sok helyen nem 5-10 perces átszállások vannak, hanem akár órásak is.
Lenne létjogosultsába a hibrideknak az biztosssss!
Csak amig abba nem tudja beletenni a kezét a lölö meg a tibor-c, meg a többi nerlovag addig "nekünk márpedig nem lesz"! nehogymá' a hanyatló nyugatról vegyünk má bármit is amiről nem tudjuk lehúzni a sápot!!
Konkrétan ki is volt írva egy ideig ilyen tender Magyarorszàgon, de végül visszavonták, nem túl transzparens szakpolitikai iszapbirkózás eredményeképp.
Mindenképp egy megfontolandó megoldás, hiszen hiába drága konstrukciók, rendkívül sok rugalmasságot tudnak a rendszerbe vinni és ez különösen az átszállásoktól okkal viszolygó magyar utasoknál lehet előny.
Nem igazán, legalábbis a technika mostani szintjén. Sokkal több cuccot kell belepakolni a vonatba, és jóval drágább mind megvásárolni, mind fenntartani.
Korábban inkább olyan esetekben volt indokolt, ahol el akarták kerülni az átszállást, de a dízeles hajtás nagyon nem passzolt a villamosított vonal jellegéhez (pl. nagysebességű vonalak). És bár egyre több példa van ilyen járművekre (pl. Flirtből is van elektro-dízel), még mindig inkább tekinthető kuriózumnak, mintsem bejáratott megoldásnak.
Elég szakmai a kérdés, van is jogosultsága, meg is válaszolták, gratula.
Engem, mint alap utast az érdekelne inkább, hogy mikor tünnek már el ezek a rémes utazókocsik, amik 50+éve szolgálnak a rendszerben. Szerencsére látszik valamiféle tendencia, de mi "alaputasok" már csak ilyen elégedetlenek vagyunk :)
"mi "alaputasok" már csak ilyen elégedetlenek vagyunk :)"
Hidd el, hogy a mozdonyvezetők is hánynak ha 50 éves csömöllettel kell 12 órát dolgozni. A 60-as években annyi volt a ergonómia, hogy legyen nyílás ahol fel tud szállni (ajtó), legyen egy nyílás ahol kilát (ablak) meg egy szék ahova le tud ülni, oszt jóvan. A kezelőszerveket elhelyezték úgy, ahogy épp elfértek egymás mellett.
Ráadásul az őskövületekkel több is a baj, meghibásodás. És az elég vacak érzés amikor próbálod annyira megjavítani hogy legalább világítás meg fűtés legyen, közben meg ordít veled az utas hogy nem ér oda a bíróságra, vagy orvoshoz, más fontos időpontra. És amúgy tök igaza van.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!