Mennyivel mehet át egy vonat egy német vasút állomáson?
Több sebeségadatból határozható meg hogy egy vonat mennyivel mehet:
a mozdony sebessége
a vonatba sorozott kocsik sebessége
a pálya sebessége
a vonat sebessége (minden egyes vonatnak van egy sebessége. Ez a szolgálati menetrendben van leírva.)
esetleges írásban közölt sebesség limitációk amik nincsenek a pályán jelezve, mert ideiglenesek
stb.
ezek közül mindig a legalacsonyabbat kell figyelembe venni.
Tehát ha a mozdony 230-as, a kocsik 160-asok, a pálya 100-as, a menetrend pedig 80-as, akkor 80-al mehet max.
Ebből is láthatod hogy nincs egyetlen olyan hely ahol utána tudnál nézni hogy a kérdéses állomáson az az adott vonat éppen mennyivel mehet.
Egyébként állomások átmenő fővágányain nem szokott sebességkorlátozás lenni csak azért, mert állomás.
csak azért, mert állomás, valóban nem, viszont ha a peron nem felel meg a biztonsági előírásoknak, akkor már igen
tegyük hozzá, magyar mércével álomszerű sebességekről beszélünk
briteknél 100 mérföld/óra (160 km/h) felett szélesebb peron és szélesebb biztonsági sáv van előírva. 125 mérföld/óra (200 km/h) felett vagy nem lehet peron a vágány mellett, vagy külön fizikai akadály kell, ami meggátolja, hogy az utas a peronra (peron szélére) jusson.
valószínűleg a németeknél is van hasonló.
200 km/h lehet: [link]
"mehr als 200 km/h sind Vorkehrungen zu treffen, dass sich keine Reisenden im Gefahrenbereich auf den Bahnsteigen aufhalten." - "Ha a sebesség meghaladja a 200 km/h-t, óvintézkedéseket kell tenni annak biztosítására, hogy a peronokon ne tartózkodjanak utasok a veszélyzónában."
A gyakorlat egyébként az (az [link] térképét tanulmányozva mondom), hogy 200 km/h-val még átmehet egy olyan vágányon, ami mellett peron van, ha nincs peron, akkor többel is.
Ugyan Ausztria, de ott is hasonló lehet a szabályozás: [link]
Jól látható, hogy elég széles a biztonsági sáv. Ezeket egyébként a vágány sebessége alapján szokták kialakítani, vagyis ahol kisebb a megengedett sebesség, ott keskenyebb sáv is elegendő.
Ilyen pályákat úgy alakítanak ki hogy az áthaladós vonatok nem a peronok melletti vágányokon haladnak.
Semmi értelme nincs annak hogy megcsinálják 230-ra a pályát, 230-as a vonat, de minden állomáson lassítani kell nehogy Stefi néni parókáját levigye a szél... pont a vasúti közlekedés előnyeit veszítenék így el.
#6:
De akkor mi a f*sznak kell a peron szélére állnotok? Vagy mi a f*szért nem mentek el onnan, ha jön egy vonat?
#8
Nem a peron szélén állunk nem kell aggódni, de 160 mellett kB 3 Méterrel a csík mellett is ugyanúgy ellen kell állni kicsit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!