A 4-es metró miért nincs meghosszabbítva a Bosnyák Térig?
Hatalmas buszforgalom van a Thökölyn, egy zugló vasútállomás megállóval létrejönne a kapcsolat az 1-es villamos és a 4-es metró között, a Bosnyák Tér mellett pedig most épül az új városközpont.
Sokan említik, hogy drága lenne, de Szófiában (Bulgária) 98-ban adták át az első metróvonalat és a hálózat már hosszabb 12 km-rel, mint a budapesti. (52 vs 40)
Ha Szófiában, Prágában, Bécsben, Bukarestben is metrót építenek jelenleg (csak a régióban) akkor Magyarország miért nem?
"de Bukarest és Szófia ne hagyjon már le minket infrastruktúra építésben" - akkor mi van, ha mégis? Összedől a világ?
New Yorkkal példálózni meg öngól. :D
Igazi magyar mentalistát láthattunk emberek, el lett rontva valami, ezért ahelyett hogy javítanánk a következő próbálkozásnál, csak engedjük el.
Hosszútávon igen is kell a jobb metró.
Hogy kérdésre is válaszoljak, nincs politikai motiváció, Karácsony valszeg akarnának metrót, de náluk se annyira erős az akarat, erőforrások még kevesebb. Kedves Ormányunk pedig nagyon autópárti az elmúlt években
Budapest tömegközlekedése sokszoros javításra szorul. Főként azért, hogy az agglomerációból illetve külső kerületekből ingázok átszokjanak a tömegközlekedésre és így csökkenjen a belvárosi forgalom, illetve parkolási problémák. Az ügy érdekében számtalan project lóg a levegőben évtizedek óta:
-Földalatti meghosszabbítása
-2-es metró összekötése a hévvel és a hév felújítása
-3-as metró meghosszabbítása északi irányba főleg a 14-es villamos pályáján
-3-as metró déli meghosszabbítása
-4-es metró meghosszabbítása Budaörs felé
-4-es metró meghosszabbítása Bosnyák tér/Újpalota irányában
-5-ös metró néven a ráckevei, csepeli illetve szentendrei hévek összekötése a város alatt, illetve fejlesztése
-Kelenföld-Nyugati vasúti alagút, amely a teljes elővárosi vasútihálózat megreformálásával várna.
Nyílván ezeknek a költsége és a hatása is nagyon különböző. Ez alapján priorizálni kéne. De összességében sajnos komolyabb előrelépés egyik projectben sem történt, így a megvalósulásuk a következő 20 évben nem várható.
Ami a hévek további lerohadását jelenti illetve azt, hogy az ingázók továbbra is autóznak, így a helyzet várhatóan nem sokat fog javulni.
"Jelenleg indokoltabb lenne a 3-aa metró évtizedek óta várt hosszabbítása."
Újpestiek, nem unjátok még ezt a nevetséges kardoskodást, hogy a saját lakásotok elé vinni a metrót a legfontosabb probléma jelenleg Budapesten? Szánalmasak vagytok.
En sem ertem hogy a 3-as metro meghosszabbitasa kapcsan miert mindig az eszaki vonalat emlegetik. Sokkal indokoltabb lenne a deli vonal hosszabbitasa, egy Hatar uti leagazassal ki a repterig, kozben par megallo Kispesten es Pestlorincen.
Laktam Ujpesten is es a 18. keruletben is, a 18-bol kb. ketszer annyi idő volt bejutni a belvarosba, mint ujpest kertvarosanol.
25: ahogy írod, valsz nagyobb forgalmat generálni a déli meghosszabbítás.
Azért jönnek az északival, mert az gyakorlatilag filléres project lenne. Alig kéne alagutat ásni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!