A 4-es metró miért nincs meghosszabbítva a Bosnyák Térig?
Figyelt kérdés
Hatalmas buszforgalom van a Thökölyn, egy zugló vasútállomás megállóval létrejönne a kapcsolat az 1-es villamos és a 4-es metró között, a Bosnyák Tér mellett pedig most épül az új városközpont.
Sokan említik, hogy drága lenne, de Szófiában (Bulgária) 98-ban adták át az első metróvonalat és a hálózat már hosszabb 12 km-rel, mint a budapesti. (52 vs 40)
Ha Szófiában, Prágában, Bécsben, Bukarestben is metrót építenek jelenleg (csak a régióban) akkor Magyarország miért nem?
okt. 24. 04:34
11/26 A kérdező kommentje:
A 3-mas metrót szerintem kevesebb eséllyel fogják meghosszabbítani mert ott kiépült a 14-es villamos vonala ami egész gyors. A szankciók miatt pedig nehéz lenne beszerezni gördülőállományt rá, a vezérlés pedig elavult. A 4-es metrót sokkal indokoltabb lenne meghosszabbítani szerintem.
okt. 24. 19:28
12/26 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az a baj, hogy nem is csak lopás volt. Amennyit elszámoltattak, az nevetséges a veszteséghez képest. De voltak itt olyan történetek, hogy a fúrópajzsot naponta sok-sok pénzért bérelték, és napokig állt - nyilván, mert havertól bérelték. Ezt korrupcióként bizonyítani már elég nehéz, azért nem volt nagy botrány az átadás után, csak kb. százmilliós bírságok, amit a sajtó sem kapott fel és az illetékesek farzsebből röhögve kifizették.
13/26 Telelő Teve ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#8: Nem úgy néz ki, hogy az a lakosság nagyon be akarna menni a fővárosba. Érdemes a körúton szétnézni, hogy mennyi üres üzlet van és ami van az is nagyrészt kebabos, italbolt meg gyógyszertár. Mozik, színházak is mind-mind zárnak befele - még a bulinegyed tartja magát, de aki kiköltözik az agglomerációba az pont azért teszi, hogy ne kelljen a részeg hajléktalanokat kerülgetnie a belvárosi tömegközlekedésen.
14/26 A kérdező kommentje:
Kicsit elkanyarodtunk a témától. 2023-ban 382,6 millió utas volt a budapesti metrón, ezzel ha figyelembe vesszük a hálózat hosszát és a lakosság számát a világ egyik legjobban kihasznált metrórendszeréről beszélünk. Összehasonlításképp a megegyező hosszúságú varsói metrót 200 millióan (egyébként a lengyelek is csak a 90-es években láttak neki a metróépítésnek és behoztak minket), a kétszer hosszú (80km) bukaresti metró pedig fele annyi utast szállít éves szinten, mint a budapesti. Tehát hazugság az, hogy nincs utas, vagy hogy ne lenne igény a 4-es meghosszabbítására.
okt. 24. 23:29
15/26 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért tegyük hozzá, a 4-es metró inkább tehermentesíti a többi tömegközlekedést, mint mostani formájában szükséges. Nem szükséges, de sokaknak nagyon kényelmes cserébe. De akkor sem értem, minek kapálózni ezen a meghosszabbításon, amikor nyilvánvalóan nem fog megtörténni, akár tetszik, akár nem.
16/26 A kérdező kommentje:
Elég szomorú, hogy az alapvető infrastruktúrából, amit még Romániában vagy Bulgáriában is fejlesztenek itt Magyarországon luxus lett. A többi országot (Dánia, Svédorország, Franciaország, Spanyolország, stb.) meg sem említettem. Szinte minden európai főváros fejleszti a metrót, itt miért számít természetesnek, hogy nem lesz? Elvégre mi vagyunk szinte az egyetlen kivétel.
okt. 24. 23:56
17/26 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert baromi drága és könnyű belőle lopni. Ráadásul nem is jók az összehasonlításaid, mert lehet, hogy Párizsban jó a metró meg a HÉV, de közben a busz- és villamshálózat pocsék, az éjszakai tömegközlekedésről nem is beszélve. Csak úgy például. Rá vagy fixálva a metróra, és nem rendszerben tekinted a tömegközlekedést, amiben viszont Budapest hálózata és menetrendje világszínvonal. Nem mondom, hogy nem lenne jó némely metrót meghosszabbítani, de azért ne adjuk már elő, hogy Etiópia szintjén vagyunk.
18/26 A kérdező kommentje:
Szerinted a Budapest méretű városokban, ahol többször akkora metróhálózat van ott mind buták a szakemberek és nem jöttek rá, hogy a metró milyen drága? Feltaláltuk megint a spanyol viaszt? Nem véletlenül nem behóckodnak gazdagabb városokban 56 méteres villamosokkal, ott kiépült helyette a többször gyorsabb, kiszámítható működésű metró ahol nem áll 300 ember a piros lámpánál percekig és nem áll le a forgalom mert kilóg a parkolóból az autó. Nem véletlen, hogy a metropolisz méretű városok (Párizs, London, New York) mind metró mellett döntöttek, ahogy az sem hogy a gazdagabb, Budapesthez hasonló méretű városokban (Stockholm, Barcelona, Bécs) is kiépültek (és épülnek most is) sokkal komolyabb metrórendszerek és az sem véletlen hogy a régiós szegényebb fővárosok (Bukarest, Szófia, Prága) nekikezdtek rohamosan a metróépítésnek és már most lehagyták Budapestet. A lopást pedig felesleges felhozni mert mindenből loptak, abból is ami semmi hasznot nem hoz.
okt. 25. 01:23
19/26 Telelő Teve ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#16: Nem luxus lett, mindig is luxus volt. Menj már le a 4-es metróba és nézz meg egy állomást, hogy micsoda építészeti kacsalábon forgó palota. 4-es metróval járni a tömegközlekedés Bentley-je, mai napig veszteséges, nincs racionális magyarázat a létezésére - azért van, hogy mutogathassa a főváros, hogy mi ezt is megengedhetjük. Igazi fehér elefánt. Budapest nem lesz metropolisz - nem azért, mert a városfejlesztők, lakók vagy politikusok visszahúzzák, hanem mert nem rendelkezik ehhez szükséges adottságokkal.
20/26 A kérdező kommentje:
Abba bele lehet kötni, hogy építészetileg és mérnökileg túl lettek tervezve az állomások a hatalmas terekkel. Az viszont értelmezhetetlen, hogy "nincs racionális magyarázat a létezésére", miközben napi szinten annyi utas van, mint a második legnagyobb magyar város teljes lakossága. Budapesttől pedig nem várja el senki, hogy metropolisz legyen, de Bukarest és Szófia ne hagyjon már le minket infrastruktúra építésben. Egy-két évtized és abszolút a lista végén fogunk kullogni minden tekintetben. A veszteségességel érvelni pedig abszolút komolytalan, szerinted a 389 milliárd Forintból épülő mohácsi hidat mennyien fogják használni? Meglesz napi szinten a mostani 4-es metró forgalmának az 5%-a? A százmilliárdokból épülő üres stadionokkal mi a helyzet? Azok nem veszteségesek?
okt. 25. 09:07
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!