Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Bicskén állva maradt a vonat,...

Bicskén állva maradt a vonat, mert a mozdonyvezető vezetési ideje letelt?

Figyelt kérdés
Mindenki mindenről beszél, csak egy valamiről nem: erről miért nem lehetett előre szólni az utasoknak? Nyilván nem abban a 20 percben jöttek rá, hogy ez így lesz, amíg Tatabányáról átért.
okt. 16. 20:37
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
61%
#10 Még egy érv amellett, hogy az utasok a hibásak. Miért nem nézték meg, hogy egy óra múlva megy egy másik vonat, és azon a mozdonyvezető munkaideje nem jár le Bicskén?
okt. 17. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
59%
#11 Nem tudom, ez szarkazmus akart lenni vagy egy mávos troll írta teljesen komolyan.
okt. 17. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
100%

#12 Szarkazmusnak szántam, (vagy sikerült, vagy nem), de néhányan valóban úgy írtak, mintha az utas hibája lenne, hogy erre nem készült. #11 vagyok.

Ha a vezető ilyen esetben tovább megy, minden bajért ő lesz a felelős.

okt. 17. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 A kérdező kommentje:

Tehát egyesek szerint az teljesen normális, hogy egy menetrendszerint közlekedő vonatnál olyan mozdonyvezető ül fent, akinek még a végállomás előtt letelik az ideje. Hát szerintem meg nem az.

Mivel nem volt késése vagy csak percek, az is nyilvánvaló, hogy akkor ezt előre - már Győrben is - lehetett tudni. De azért csak had menjen, mi baj lehet. Egyedül azt tudom elképzelni, hogy a baleset miatt össze-vissza megkeverték a fordákat, de egyrészt ekkor is egyértelmű volt, hogy mi lesz a történet vége Bicskén, másrészt ezt egyáltalán nem említette a MÁV-vezér sem, holott ez azonnal rövidre zárta volna a kérdést, vis maior miatt alakult így.

okt. 17. 16:39
 15/24 anonim ***** válasza:
15%
Nyugodtan pontozzatok nullára, de az ne tegyen fel uszító kérdést aki arra nem képes, hogy utánanézzen, honnan indult egyáltalán a vonat ;)
okt. 17. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
59%
El tudom képzelni hogy a nagyokos újhullámos mozdonyvezetőnek fogalma sem volt a szabályokról és amikor sípolt neki a gép hogy vége az idejének akkor jött rá hogy nagy a baj és csak akkor kezdett telefonálgatni. Ha emellé még jön egy rutintalan, nagyonokos, újhullámos irányító aki az ilyenekre nem figyel fel időben, akkor máris ketten vannak... és akkor még van egy öngyi is aki összecseszi az egész vonalat... nem csoda hogy elcseszték.
okt. 17. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 A kérdező kommentje:

15.

Egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy aznap a baleset miatt nem Győrből indult (illetve, hogy az csak valameddig ment, utána busz, utána meg ez a vonat Tatáról). A cikkben is ez volt.

okt. 17. 17:25
 18/24 Justinianus ***** válasza:
84%

Nem volt semmilyen buszos vonatpótlás. A gázoló 4944-es győri vonat csak Tatabányáig közlekedett, a gázolás az állomás területén történt.

[link]

A kedves utas Tatán szállt fel a vonatra: "Az Index olvasója október 4-én, péntek este Tatáról Budapestre szeretett volna utazni."

Az Index is a MÁV összeomlását vizionálta az eset kapcsán, azzal a szöveggel, hogy: "Már 2020-ban (!) is volt hasonló eset. Most megint megtörtént."

Ezek szerint azóta a napi 3.500, évi 1,3 millió vonat esetén azért profin sikerült megoldani, hogy ne lépje túl a mozdonyvezető a 10 órát.

okt. 18. 01:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 A kérdező kommentje:
Na ma a MÁV vezér összefoglalt a vizsgálat eredményét. Ez alapján ez szerintük egy havária esemény, vagyis nem lehet tudni 12 órával egy ilyen esemény előtt, hogy 12 óra alatt pont 12 óra szokott eltelni és letelik a muksó munkaideje... És szerinte majd attól lesz ott 7 mp alatt új mozdonyvezető, hogy lesz egy Havária-központ. Nem inkább 12 órával előtte kéne intézkedni ??
nov. 6. 18:30
 20/24 anonim ***** válasza:
Nekem lenne egy haváriakezelő ötletem. Legyen az alábbi szabály bevezetve: Ha lejár a munkaidő és nincs leváltó, akkor haladéktalanul gondoskodjon az irányító a cseréről (még akkor amikor kiderül ez az esély fennáll), amennyiben belátható időn belül nem tud megtörténni, akkor a lejárt munkaidejű vezető tovabbviszi a vonatot. A túlvezetésre kapjon megfelelően nagy összegű túlóradíjat és legyen hosszabb az utána lévő pihenő (ha ki volt alapból centizve), esetleg legyen egy extra sebességkorlátozás, hogy azért álmosan ne 120-al menjen (talán nagyobb követési távolság tartás előírva akár állomástávolság) és túlvezetés ideje alatt is ha van lehetőség később vezetőcserére, akkor cserélődjön ott ahol tud. Magyarán ha az én szabályom alkalmazva lenne, akkor a vezető tovább ment volna Bicskén, de a leváltó továbbra is menne a vonathoz és ahol utolérik egymást, ott szépen cserélnek. Nem lenne abból siklás, hogy Bicske helyett Budaörsön lesz a személyzetváltás.
nov. 6. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!