Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Megérné 15KV-os (német/osztrák...

Attilav kérdése:

Megérné 15KV-os (német/osztrák/svájci rendszerű) vasúti vontatási feszültségre átállni Magyarországon ?

Figyelt kérdés

Elgondokodtatok azon hogy talán hosszútávon megérné átállnia magyarországnak a német/osztrák/svájci vasúti vontatási feszültségre, mert így nagy mennyiségben tudnánk tőlük beszerezni akár használt jó minőségű motorvonatokat, villanymozdonyokat, vagy akár bérelni tőlük nagy mennyiségben a nyári szezonra a balaton körüli vonalakra ? Eléggé le van pukkanva a magyar vasúti gördülő állomány, sok a műszaki hiba. Vérfrissítésre lenne szükség, ha eme nyugat európai magországok vasúti vontatási rendszerére átállnánk, akkor ezekből az országokból nagy mennyiségben tudnánk beszerezni használt motorovonatokat villanymozdonyokat, amiket kisebb átalakításokkal(magyar biztosítóberendezésekhez igazítás), tudnánk így használni a magyar vasúti hálózaton. Nagy mennyiségű nyugati használt vasúti szerelvénybeszerzés akadálya az eltérő vontatási feszültség. Ha a vasúti feszültségváltást végrehajtaná egy jövőbeni kormány, akkor elhárulna az akadály a nagymennyiségű nyugati használt szerelvénybeszerzés elől, jelenleg a nyugati villamosvasúti szerelvények csak költséges átalakítással üzemeltethetők a magyar hálózaton. Ennek a méregfogát húzná ki a vontatási feszültségváltás. Amit fokozatosan lehetne végrehajtani. Először a bécs-budapest és a balaton körüli vonalakat kellene átállítani(idegenforgalmilag ezek a legfrekventáltabbak, itt lenne legnagyobb szükség jó minőségű járművekre országimázs szempontjából), aztán szép fokozatosan jönne a többi vonal.


[link]



júl. 6. 18:47
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:

17

„Szerintem a 15kV a még nem villamosított vonalakon megérné”

Azt még mindig figyelmen kívül hagyod, hogy nemcsak a feszültség más, hanem a frekvencia is. A mostani rendszer az országos villamos energia hálózatról kapja a betáplálást. 15 kV és 16 2/3 Hz esetén még valamilyen frekvenciaátalakítókra is szükség lenne. Ez tovább drágítaná a beruházást, növelné a veszteségeket, ezért többszörösen is értelmetlen.

„simán villamosíttatnám 15kV-val(persze a későbbi 25kV-ra való átépítés lehetőségével).”

Teljességgel értelmetlen kiépíteni ideiglenesen egy rendszert a hazaitól eltérő feszültségre és frekvenciára, majd később ezt lebontani és átépíteni a nálunk használatos feszültségre és frekvenciára.

Ha már annyira használt mozdonyokról, motorvonatokról álmodsz, akkor miért olyan helyen keresgélsz, ahol a mi rendszerünktől eltérő rendszert használnak? Bizonyosan léteznek eleve 25 kV, 50 Hz-re alkalmas használt, de még jó állapotban levő mozdonyok, motorvonatok. Ezek beszerzése értelmesebb lenne.

júl. 10. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:

Egy Szeged-Békéscsaba viszonylathoz a jelenlegi menetrenddel 4 szerelvényre van szükség, nagyjából ennyivel kell számolni hasonló hosszúságú viszonylatoknál óránkénti menetrenddel, de legyen 6, és akkor tartalék is lesz. Ha öt hasonló vonalat villamosítunk, akkor nagyjából 30 szerelvény kell. Biztos jó ötlet 30 szerelvény miatt egy másik áramrendszert alkalmazni?

A 40 db Kiss a szerződés aláírásától számítva 6 éven belül megérkezett, az elsőre kevesebb mint 3 évet kellett várni. A 101-es vonal villamosítása szűk három év alatt készült el, vagyis nagyjából annyit kell várni egy új motorvonatra, mint ameddig egy villamosítás elkészül. De ha 1-2 évig csak Szilik rángatják a Fecskéket Csörgők helyett, az sem nagy probléma szerintem.

júl. 10. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:

"A 40 db Kiss a szerződés aláírásától számítva 6 éven belül megérkezett, az elsőre kevesebb mint 3 évet kellett várni."

Akkor.

Most ezt az időt szorozd meg minimum 2-vel.


Kérdező te meg gondolkodj már el... engedd el ezt a baromságot hogy egy teljesen más szabványt akarsz meghonosítani, ráadásul ideiglenesen.


Egyébként az a baj hogy ilyenek elmerobbantak dolgoznak a Lázár féle minisztériumban is és sajnos nekik van lehetőségük el is b..szni ilyen baromságok megterveztetésére milliárdokat.

júl. 10. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:

Ha van egy műszakilag jól működő rendszer, azt miért kellene szétzilálni? A rendszeres vonatkésések nem emiatt az elektromos rendszer miatt vannak.

Továbbá, ahogy valaki már írta előttem: baj esetén az egyik hálózatról nem lehetne mozdonyokat/motorkocsikat átirányítani a másik hálózatra.

júl. 10. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:

"miért kellene szétzilálni?"

Mert a kérdező agyában szivárog egy ér. Ezek még csak a kezdeti tünetek, majd hamarosan komolyabbak is jönnek... Lehet egy koponya CT jól jönne a sztrók megelőzésére.

júl. 10. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:

A németek, az osztrákok és a svájciak azért nem építik át a saját 15 KV-os rendszerüket a sokkal elterjedtebb 25 KV-osra, mert sokba kerülne.


Viszont nem véletlen hogy pl. a franciák a nagy sebességű vonalakon 25 KV-ot használnak, nem pedig a náluk megszokott 1,5 KV-os egyenáramot.

DE ők sem a 15 KV-ot preferálják.

nov. 13. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!