Hegyeshalom vasútállomáson magyar és osztrák feszültség is van a felsővezetékekben? Ezt hogyan csinálják meg?
Pl. a railjet mozdony, ami magyar és osztrák áramról is tud működni, az Hegyeshalmon vált áramnemet, de be tudnak járni az állomásra az ÖBB egyéb mozdonyai is, és az olyan régebbi fajta csak magyar árammal működő MÁV mozdonyok, mint a V43.
És honnantól van csak osztrák áram, a határponttól?
Ha jól tudom, régen fontos volt ez az áramnem különbség abból a szempontból, hogy a magyar mozdonyvezetők ne tudjanak úgy disszidálni, hogy teljes erőből nekiindulnak a pályán Nickelsdorf felé és ezért csak a nagyon megbízható mozdonyvezetőket engedték be dízellel Hegyeshalom állomásra, mivel ezen a vasútvonalon, a már akkoriban is nagy forgalom miatt nem voltak vaskapuk a sínen az osztrák határ felé, mint pl. Sopronnál.
Az állomástól váltanak. Befelé amikor jön a vonat az állomási peronig osztrák feszültség van rajta. Az állomás Győr felőli végén kint van az "Áramszedőt le!" "ÖBB" tábla, az osztrák végén az "Áramszedőt le! "MÁV" tábla.
Jön be, peronnál megáll, szedő le, átkapcsolják a feszültséget, szedő fel, és mehet tovább. (Mozdonyon üzemmódváltás után.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!