Megérné 15KV-os (német/osztrák/svájci rendszerű)
vasúti vontatási feszültségre átállni Magyarországon
?
Figyelt kérdés
Elgondokodtatok azon hogy talán hosszútávon megérné átállnia magyarországnak a német/osztrák/svájci vasúti vontatási feszültségre, mert így nagy mennyiségben tudnánk tőlük beszerezni akár használt jó minőségű motorvonatokat, villanymozdonyokat, vagy akár bérelni tőlük nagy mennyiségben a nyári szezonra a balaton körüli vonalakra ? Eléggé le van pukkanva a magyar vasúti gördülő állomány, sok a műszaki hiba. Vérfrissítésre lenne szükség, ha eme nyugat európai magországok vasúti vontatási rendszerére átállnánk, akkor ezekből az országokból nagy mennyiségben tudnánk beszerezni használt motorovonatokat villanymozdonyokat, amiket kisebb átalakításokkal(magyar biztosítóberendezésekhez igazítás), tudnánk így használni a magyar vasúti hálózaton. Nagy mennyiségű nyugati használt vasúti szerelvénybeszerzés akadálya az eltérő vontatási feszültség. Ha a vasúti feszültségváltást végrehajtaná egy jövőbeni kormány, akkor elhárulna az akadály a nagymennyiségű nyugati használt szerelvénybeszerzés elől, jelenleg a nyugati villamosvasúti szerelvények csak költséges átalakítással üzemeltethetők a magyar hálózaton. Ennek a méregfogát húzná ki a vontatási feszültségváltás. Amit fokozatosan lehetne végrehajtani. Először a bécs-budapest és a balaton körüli vonalakat kellene átállítani(idegenforgalmilag ezek a legfrekventáltabbak, itt lenne legnagyobb szükség jó minőségű járművekre országimázs szempontjából), aztán szép fokozatosan jönne a többi vonal.
És ezen te miért vágod be a hisztit? Unatkozol? Saját vélemény írására meg amúgysem futja, de más válaszok fikázására már igen, ahogy látom. xD
júl. 7. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
12/26 A kérdező kommentje:
A Szeged-Békéscsaba vonal még nem villamosított, lehetséges hogy pl ezt a vonalat megérné 15KV-al villamosítani, és erre a vonalra használt villanymozdonyokat és villamos motorvonatokat venni német/osztrák/svájci/norvég/svéd vonalról, illetve a tramtrain is sűríthető lenne mert biztos lehetne használt nagyvasúti-városi kétáramnemű motorvonatokat is beszerezni a fentebbi országokból. Úgyanígy el lehetne gondolkozni a lajosmizse-budapest vonal 15KV-os villamosításán és jó minőségű nyugati használt szerelvényekkel feltöltésén is. Valóban a teljes országos átállás hülyeség lenne, de a még nem villamosított vonalakat 15KV-al villamosítani talán lenne értelme és a jóval olcsóbb használt szerelvények miatt gyorsan minőségi ugrást lehetne elérni ezeken a vonalakon. Nem lenne elvetélt ötlet szerintem a Balatonfüred-Keszthely vonalszakasz 15KV-os villamosítása sem, erre a vonalszakaszra így szintén vásárolható sok olcsó jó minőségű nyugati használt jármű. Az északi parti intercity(kék hullám) vontatásához meg bérlelnénk az osztrákoktól kétáramnemű taurusokat.
júl. 9. 16:17
13/26 anonim válasza:
Ezek szigetet képeznének a teljes hálózaton belül.
júl. 9. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
14/26 anonim válasza:
Egyes szakaszokat 15KV-tal kiépíteni, miközben az egész ország 25kV-on van, még rosszabb ötlet, mint az, hogy az egész országot építsük át 15kV-ra. Mondjuk anyagilag nyilván sokkal kisebb összegről beszélünk, viszont az az összeg sokkal nagyobb pazarlás lenne.
júl. 9. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
15/26 anonim válasza:
Szigetüzemet csinálni azért, hogy használt járműveket vegyünk oda? Nem tűnik túl okos gondolatnak.
Ráadásul villamos motorvonatokból pont nem állunk rosszul, folyamatosan érkeznek újak (még ha vannak visszavont tenderek is), ezekre van EU-s támogatás.
Amire nincs, az a dízelmozdony, dízel motorvonat, ezekből tényleg rosszul állunk - viszont ezeket tudnánk beszerezni a német és osztrák vasutaktól használtan, és még át sem kellene alakítani a hálózatot.
júl. 9. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
16/26 anonim válasza:
Nálunk is 16 kV-tal kezdődött a vasút villamosítása, de aztán áttértek a 25 kV-os rendszerre. Azonos teljesítményhez nagyobb feszültségen kisebb áram tartozik. Ezért azonos keresztmetszetű vezetékben kisebb a feszültségesés és kisebb a veszteség. Emiatt távolabb lehetnek és így kevesebb a betáplálási pont szükséges. Értelmetlen és rendkívül költséges lenne az egész meglevő 25 kV, 50 Hz-es rendszert átépíteni 15 kV, 16 2/3 Hz-esre.
júl. 9. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
17/26 A kérdező kommentje:
Szerintem a 15kV a még nem villamosított vonalakon megérné, ha tudnánk ezekre a vonalakra nagy mennyiségben ilyen szabványú használt járműveket venni, ezzel gyorsan javítva a szolgáltatási minőségen. Az új szerelvények nagy mennyiségben legyártása sokkal többe kerül, és rossz esetben 2-3 év mire leszállítják. A periférián levő vonalakat(pl szeged-békéscsaba, újszeged-mezőhegyes) simán villamosíttatnám 15kV-val(persze a későbbi 25kV-ra való átépítés lehetőségével).
júl. 10. 07:05
18/26 anonim válasza:
#17 De még mindig nem értetted meg a #13-mas és #15-ös válaszokat.
júl. 10. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
19/26 anonim válasza:
A 15kV-s mozdonyokat szükség esetén nem lehetne átcsoportosítani a 25kV-s vonalakra és viszont.
júl. 10. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
20/26 anonim válasza:
"Az új szerelvények nagy mennyiségben legyártása sokkal többe kerül, és rossz esetben 2-3 év mire leszállítják." - mert a drótot kihúzni az egy hétvége alatt megvan... Sokkal egyszerűbb, olcsóbb és észszerűbb, ha már eleve 25 kV-ra villamosítunk.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!