Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Megérné 15KV-os (német/osztrák...

Attilav kérdése:

Megérné 15KV-os (német/osztrák/svájci rendszerű) vasúti vontatási feszültségre átállni Magyarországon ?

Figyelt kérdés

Elgondokodtatok azon hogy talán hosszútávon megérné átállnia magyarországnak a német/osztrák/svájci vasúti vontatási feszültségre, mert így nagy mennyiségben tudnánk tőlük beszerezni akár használt jó minőségű motorvonatokat, villanymozdonyokat, vagy akár bérelni tőlük nagy mennyiségben a nyári szezonra a balaton körüli vonalakra ? Eléggé le van pukkanva a magyar vasúti gördülő állomány, sok a műszaki hiba. Vérfrissítésre lenne szükség, ha eme nyugat európai magországok vasúti vontatási rendszerére átállnánk, akkor ezekből az országokból nagy mennyiségben tudnánk beszerezni használt motorovonatokat villanymozdonyokat, amiket kisebb átalakításokkal(magyar biztosítóberendezésekhez igazítás), tudnánk így használni a magyar vasúti hálózaton. Nagy mennyiségű nyugati használt vasúti szerelvénybeszerzés akadálya az eltérő vontatási feszültség. Ha a vasúti feszültségváltást végrehajtaná egy jövőbeni kormány, akkor elhárulna az akadály a nagymennyiségű nyugati használt szerelvénybeszerzés elől, jelenleg a nyugati villamosvasúti szerelvények csak költséges átalakítással üzemeltethetők a magyar hálózaton. Ennek a méregfogát húzná ki a vontatási feszültségváltás. Amit fokozatosan lehetne végrehajtani. Először a bécs-budapest és a balaton körüli vonalakat kellene átállítani(idegenforgalmilag ezek a legfrekventáltabbak, itt lenne legnagyobb szükség jó minőségű járművekre országimázs szempontjából), aztán szép fokozatosan jönne a többi vonal.


[link]



júl. 6. 18:47
A kérdező szavazást indított:
Támogatom, álljunk át 15KV-ra
Nem támogatom, hosszútávon jobb a 25KV
21 szavazat
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
87%

Oké, számold ki, hogy mennyi pénzbe kerülne felszámolni a régi rendszert, kiépíteni az újat, leselejtezni az összes jelenlegi vontatót és mindet lecserélni másikra. Persze mivel már amúgy is mindet lecserélted másikra, ezért nincsen szükség a járműpark fejlesztésére még legalább 20 évig, azaz a teljes folyamat befejeztétől kezdve is még minimum 20 év, mire a kiadást elkezdjük lefaragni. Onnantól még, tekintve a kiadás és a megtérülés arányát, csupán röpke 2200-2500 év és ki is jönne a beruházás nullára. Utána még akár hasznot is termelhetnénk, váó!


Nem... Kis matekot is tessék már használni, mikor ilyen agymenéseitek vannak. A valóságtól azért ne rugaszkodjunk már el.

júl. 6. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
100%
Nem érné meg.
júl. 6. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 anonim ***** válasza:
100%
Totál értelmetlen.
júl. 6. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 anonim ***** válasza:
100%

Attillám drága gyermek! Ne igyál gyógyszerre, mert ez lesz az eredménye!

Dobjunk ki az elmúlt cirka 150 évet és kezdjük nulláról azért hogy HASZNÁLT némeg szerelvényeket vehessünk?

Tényleg levezethetnéd egy kockás papíron hogy mikor térülne meg ez az ötlet!

júl. 6. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 anonim ***** válasza:
100%
Nem.
júl. 6. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
19%
Rendkívüli módon irigylem #2 &3 &5 érvelési technikáját. Nem, mert ŐK azt írták.
júl. 7. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:
36%
#6 Rendkívüli módon irigylem a te érvelési technikádat: ők hülyék, mert TE azt írtad.
júl. 7. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:
100%

4-es vagyok. Elolvastam 2x újra a válaszomat és nem látom hogy hol írtam hogy "nem". Sehol.

ÉN továbbra is várom a kérdező válaszát hogy mikor térülne meg az elvetemült ötlete.

Gyakorlatilag ki kellene dobni minden olyan infrastriktúrát ami a vasút villamosításához kapcsolódik. Minden a 25kV-os rendszerhez van tervezve. alállomások, booster állomások összes berendezését, transzformátorát, vezérlő-, szabályzó-, védelmi berendezéseit, ... mindent. De például sok helyen a váltófűtés is a felsővezetékről megy. Az összes egyáramnemű jármű helyett újakat kéne beszerezni. Annyi használt nincs a piacon hogy minden járművünket le lehetne cserélni.

Ennél a kérdésnél már csak a gumikerekes vasutas volt a jobb... :D

júl. 7. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim ***** válasza:
21%
#6 Nem hülyék, de nem írták meg, hogy miért ne érné meg. #1 érthetően indokolt, ők nem.
júl. 7. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:

Nem érné meg, a fentebb említett dolgok mellett azért sem, mert 25 kV-on hatékonyabb az energiafelhasználás, mint 15 kV-on, valamint akkor megszűnne az átjárás Horvátország, Szerbia, Románia és az egész Balkán felé, valamint Szlovákia és Csehország felé is (utóbbi kettőben a 3 kV-ról térnek át szép lassan 25 kV-ra, és Szlovákiában éppenséggel építenek még ki 3 kV-os hálózatot, de azt úgy, hogy könnyedén át lehessen 25 kV-ra).

Ha mindenképpen Németországból, Svájcból meg Ausztriából (esetleg Norvégiából vagy Svédországból) vennénk használt vasúti járműveket, a hálózat átszabása helyett talán olcsóbb lenne az adott járműveket átépíteni - de hosszú távon a legjobb megoldás újakat venni.

júl. 7. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!