Miért 40 éves mozdonyokat bérlünk újak helyett?
Valószínűleg másra kellett a pénz, nem a MÁV-ra.
( ... )
Dízelmozdonyból ahol van 20 éves, azt nem fogják még eladni, újat meg már nem nagyon gyártanak.
A Siemens-mozdonyok meg villanymozdonyok lettek volna.
"Valószínűleg másra kellett a pénz"
Ferihegy, 1.200 milliárd. Propaganda az elmúlt 5 évben 1.500 milliárd, Lölő 1.000 milliárd...
"Dízelmozdonyból ahol van 20 éves, azt nem fogják még eladni, újat meg már nem nagyon gyártanak."
Érdekes módon például a finnek kifogások helyett képesek voltak 60 dízelmozdonyt rendelni a Stadlertől (opció további 100-ra).
Csúcssebesség 120 km/h, teljesítmény 1900 kW, alkalmazási terület főleg teherszolgálat, mellette a dízeles vonalak mozdonyvontatású személyvonatainak továbbítása (ami amúgy főleg távolsági vonatokat jelent). Nekünk is ilyesmi lenne célszerű, főleg, hogy a balatoni forgalom ugyebár erősen szezonális, értelmes feladat kell a mozdonyoknak az év többi 10 hónapjában is. Ami meg a lajosmizsei vonalat illeti, több millió lakosú agglomerációban már harminc éve is cikinek számított dízelmozdony vontatta szerelvényekkel bohóckodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!