Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Amikor már majdnem az összes...

Amikor már majdnem az összes BKK busz elektromos lesz akkor meg fogják szüntetni a trolibusz üzemegységet?

Figyelt kérdés

máj. 6. 16:50
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
92%
Pont hogy a trolit kellene fejleszteni, mert akkus villanybuszokkal kivitelezhetetlen a jelenlegi hálózat fenntartása. Azaz csak jelentősen több járművel, ami meg máris nem gazdaságos. Ugyanis az akkukat valamikor tölteni is kell, ami nem annyi mint tankolni, órákba telik. Tehát ha fel is tesszük, hogy egy villanybusznak van akkora hatótávja, hogy a kiállás után valamennyi fordulót letudva beáll a garázsba és ott töltőre teszik, fel is kell töltődnie a következő üzemig. Így gyakorlatilag az éjszakai járatokat el lehet törölni, mert nem lenne mikor feltöltődni, de a nappali üzemidőt is lehet, hogy visszább kell fogni. Vagy jelentősen több járműre lesz szükség, hogy míg az egyik üzemel, a másik töltődik. Az akkucserélgetés nem valószínű, hogy megoldható. Az lehet jó opció, hogy troli-villanybusz hibrideket rendelnek, ami tud menni felsővezetékről és amíg csatlakoztatva van töltődik, de lényegesen nagyobb távot tud menni vezeték nélkül mint a jelenlegi önjáró trolik. Meg persze a nagy csomópontokat, a végállomásokat ahol több ideig állnak, meg azok környékét el kell látni felsővezetékkel, hogy legyen hol idejük töltődni.
máj. 7. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
0%
A trolit hogyan fejlesztenéd, de most komolyan? Legyen telehúzva egész Bp. dróttal? Az aztán gyönyörű lenne... Pont hogy leépíteni kellene az egész infrastruktúrát és szebbé varázsolni a környezetet.
máj. 7. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
84%

12-es: mert nincsen éppen elég össze-vissza lógó vezeték az utcákon országszerte amúgy is? Egy normálisan kivitelezett trolis infrával nem tudom mi probléma lehet. Budapest kül- és kertvárosias részein is a légkábelek dominálnak, vidéki városokról ne is beszéljünk. Az ilyen össze-vissza lógó vezetékekhez képest a troli felsővezeték műalkotás. Ezeket egész igényesen meg lehet csinálni, nem hiszem, hogy bárkit is zavarna.

A 11-es írta, hogy az akkus buszokkal mi a gond, erre is reflektálnék a 12-es kedvéért. Megoldás lehetne az akkus buszoknál az is, hogy minél több helyre, főként végállomásokra vagy olyan megállókba, ahol perceket áll a busz (BP-n ilyen ritka, de kisebb városokban előfordul), pantográfos töltőket is lehet létesíteni. Ezzel van 2 komoly gond. Ha 12-es szerint a troli felsővezeték csúnya, akkor ezek az indusztriálisan kinéző pantográfos töltők vajon milyenek? Szvsz ezek sokkal ocsmányabbak és tájképrombolóbbak, mint a felsővezeték. Másik gond, hogy ezek árából már tényleg kijön a felsővezeték ára. Egyébként van olyan troli, amit a 11-es írt, egy ilyent találtam Facebookon: [link]

Szóval ez már kisebb városok elővárosi viszonylataira is jók lennének. Pusztán elméleti síkon, szülőhelyemhez közeli példa: ha Siófokon lenne troli, akkor a nagyberényi, ságvári, nyimi buszokat ki lehetne adni ilyen trolival, hisz városban felsővezetéken menne és töltene, hatótávja a falusi szakaszra meg bőven elég lenne. Szóval én is a trolifejlesztésbe tenném a pénzt és erőfeszítést, akár olyan kisebb városokban is, ahol ma még a helyi közlekedés nem hogy nem elektromos, de még gyenge is.

máj. 8. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
0%
Egész Nyugaton a légkábelek elrejtésén dolgoznak, de nem, nekünk az nem jó, ha már amúgyis légkábellel van tele a környezet, akkor szűjök tele mégjobban! Hurrá. Annyira tipikus ez a gondolkozásmód, hogy csak azért, mert valami alapból nem szép, akkor annak már mindegy. Jól mutatja, hogy miért van a süllyesztő alján az ország. Igényesség nulla, de mindenki elvárja, hogy olyan legyen az ország, mint Nyugat. Így nehéz. Az elektromos buszokkal semmi baj nincsen, rengeteg helyen használják már és bevált. Vidéken azért nincs troli, mert rontaná a városok összképét.
máj. 8. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
80%

"Vidéken azért nincs troli, mert rontaná a városok összképét." - vagy mert nem volt rá igény, vagy nem volt pénz kiépíteni.


Sokféleképpen lehet meghatározni a célfüggvényt, de nem biztos, hogy az a szerencsés, hogy túlzott súllyal szerepel benne a vezetékek eltüntetése csak azért, mert csúnya. Az esztétikán is sokat lehet vitatkozni, szerintem például a Király utcában a felsővezetékek nem igazán rontanak a látképen, tartóoszlopokra meg nincs szükség. A Lövölde térre érve viszont már szükségesek a tartóoszlopok, azok meg iszonyat rondák - de ennek sem kell feltétlenül így lennie, a Margit hídon például tök szépek az oszlopok, inkább hozzátesznek az összképhez, minthogy rontanának, de a Petőfi hidat is lehet említeni, ahol a villanyoszlopok tartják a felsővezetéket, amik meg csak egyszerűen nem rondák. Persze a ronda oszlopok lecserélése is pénz, az új járművek beszerzése is, meg az üzemeltetésük is.


Visszatérve a troli vagy busz kérdésre, nem szabad kizárólagosan gondolkozni. Nincs értelme egy meglévő trolihálózatot megszüntetni, de minden buszvonal helyett trolit rakni, mert egyik sem éri meg. A kettőnek egy jó kombinációját kell megtalálni. Az önjárő trolik fejlődése ennek elég nagy teret adhat.


A legújabb hírek szerint a Rákóczi úti busztengelyre szeretnének trolikat beszerezni, hogy legalább részben kiváltsák a buszokat - ha kellően nagy a forgalom, megérheti a trolihálózat bővítése. Persze itt hosszútávon a villamos lenne a megoldás, amihez szintén kell felsővezeték.

máj. 8. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
0%

> "vagy mert nem volt rá igény, vagy nem volt pénz kiépíteni."


Elmondásod szerint annyira gazdaságos és jó a troli, akkor hogy nem éri meg, hogy nincs igény rá? Hagyjuk már a hülyeséget...

máj. 8. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
80%
Kellő volumen mellett gazdaságos. Félóránként egy járat miatt fölösleges egy trolihálózatot kiépíteni, ötpercenkénti követésnél már nagyon is.
máj. 8. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

Az összes BKK busz elektromossá történő átállása és a trolibusz üzemegység megszüntetése két különböző dolog lehet, és nem feltétlenül követi egymást automatikusan. Bár az elektromos buszok egyre népszerűbbé válnak a városi közlekedésben a fenntarthatóság és a környezetbarát alternatívák növekvő igénye miatt, a trolibuszoknak is megvannak az előnyei és az egyedi jellemzőik.


A trolibuszok például olyan területeken, ahol meglévő vezetékekkel rendelkeznek, nagyon hatékonyak lehetnek, mivel folyamatosan képesek ellátani őket elektromos energiával, anélkül, hogy akkumulátorokat kellene tölteniük. Emellett a trolibuszok hosszú távú beruházások, és a meglévő infrastruktúrával együttműködve hosszú távon fenntartható közlekedési megoldást nyújthatnak.


A döntés arról, hogy folytassák-e a trolibusz üzemegységet vagy sem, a városi közlekedési hatóságok, a politikai döntéshozók és más érintett felek általában a város közlekedési igényeire és az adott infrastruktúrára vonatkozóan történik. Bár az elektromos buszok elterjedése lehet, hogy növeli a trolibuszok üzemegységének megszüntetésére irányuló nyomást, a trolibuszok továbbra is fontos szerepet játszhatnak a városi közlekedésben bizonyos környezetekben és helyzetekben. A döntés végső soron az adott városi közlekedési stratégiától és célkitűzéseitől függ.

máj. 18. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
68%

A 18-as ChatGPT jól mondja.

Felesleges megszüntetni...

jún. 1. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!