Amikor már majdnem az összes BKK busz elektromos lesz akkor meg fogják szüntetni a trolibusz üzemegységet?
12-es: mert nincsen éppen elég össze-vissza lógó vezeték az utcákon országszerte amúgy is? Egy normálisan kivitelezett trolis infrával nem tudom mi probléma lehet. Budapest kül- és kertvárosias részein is a légkábelek dominálnak, vidéki városokról ne is beszéljünk. Az ilyen össze-vissza lógó vezetékekhez képest a troli felsővezeték műalkotás. Ezeket egész igényesen meg lehet csinálni, nem hiszem, hogy bárkit is zavarna.
A 11-es írta, hogy az akkus buszokkal mi a gond, erre is reflektálnék a 12-es kedvéért. Megoldás lehetne az akkus buszoknál az is, hogy minél több helyre, főként végállomásokra vagy olyan megállókba, ahol perceket áll a busz (BP-n ilyen ritka, de kisebb városokban előfordul), pantográfos töltőket is lehet létesíteni. Ezzel van 2 komoly gond. Ha 12-es szerint a troli felsővezeték csúnya, akkor ezek az indusztriálisan kinéző pantográfos töltők vajon milyenek? Szvsz ezek sokkal ocsmányabbak és tájképrombolóbbak, mint a felsővezeték. Másik gond, hogy ezek árából már tényleg kijön a felsővezeték ára. Egyébként van olyan troli, amit a 11-es írt, egy ilyent találtam Facebookon: [link]
Szóval ez már kisebb városok elővárosi viszonylataira is jók lennének. Pusztán elméleti síkon, szülőhelyemhez közeli példa: ha Siófokon lenne troli, akkor a nagyberényi, ságvári, nyimi buszokat ki lehetne adni ilyen trolival, hisz városban felsővezetéken menne és töltene, hatótávja a falusi szakaszra meg bőven elég lenne. Szóval én is a trolifejlesztésbe tenném a pénzt és erőfeszítést, akár olyan kisebb városokban is, ahol ma még a helyi közlekedés nem hogy nem elektromos, de még gyenge is.
"Vidéken azért nincs troli, mert rontaná a városok összképét." - vagy mert nem volt rá igény, vagy nem volt pénz kiépíteni.
Sokféleképpen lehet meghatározni a célfüggvényt, de nem biztos, hogy az a szerencsés, hogy túlzott súllyal szerepel benne a vezetékek eltüntetése csak azért, mert csúnya. Az esztétikán is sokat lehet vitatkozni, szerintem például a Király utcában a felsővezetékek nem igazán rontanak a látképen, tartóoszlopokra meg nincs szükség. A Lövölde térre érve viszont már szükségesek a tartóoszlopok, azok meg iszonyat rondák - de ennek sem kell feltétlenül így lennie, a Margit hídon például tök szépek az oszlopok, inkább hozzátesznek az összképhez, minthogy rontanának, de a Petőfi hidat is lehet említeni, ahol a villanyoszlopok tartják a felsővezetéket, amik meg csak egyszerűen nem rondák. Persze a ronda oszlopok lecserélése is pénz, az új járművek beszerzése is, meg az üzemeltetésük is.
Visszatérve a troli vagy busz kérdésre, nem szabad kizárólagosan gondolkozni. Nincs értelme egy meglévő trolihálózatot megszüntetni, de minden buszvonal helyett trolit rakni, mert egyik sem éri meg. A kettőnek egy jó kombinációját kell megtalálni. Az önjárő trolik fejlődése ennek elég nagy teret adhat.
A legújabb hírek szerint a Rákóczi úti busztengelyre szeretnének trolikat beszerezni, hogy legalább részben kiváltsák a buszokat - ha kellően nagy a forgalom, megérheti a trolihálózat bővítése. Persze itt hosszútávon a villamos lenne a megoldás, amihez szintén kell felsővezeték.
> "vagy mert nem volt rá igény, vagy nem volt pénz kiépíteni."
Elmondásod szerint annyira gazdaságos és jó a troli, akkor hogy nem éri meg, hogy nincs igény rá? Hagyjuk már a hülyeséget...
Az összes BKK busz elektromossá történő átállása és a trolibusz üzemegység megszüntetése két különböző dolog lehet, és nem feltétlenül követi egymást automatikusan. Bár az elektromos buszok egyre népszerűbbé válnak a városi közlekedésben a fenntarthatóság és a környezetbarát alternatívák növekvő igénye miatt, a trolibuszoknak is megvannak az előnyei és az egyedi jellemzőik.
A trolibuszok például olyan területeken, ahol meglévő vezetékekkel rendelkeznek, nagyon hatékonyak lehetnek, mivel folyamatosan képesek ellátani őket elektromos energiával, anélkül, hogy akkumulátorokat kellene tölteniük. Emellett a trolibuszok hosszú távú beruházások, és a meglévő infrastruktúrával együttműködve hosszú távon fenntartható közlekedési megoldást nyújthatnak.
A döntés arról, hogy folytassák-e a trolibusz üzemegységet vagy sem, a városi közlekedési hatóságok, a politikai döntéshozók és más érintett felek általában a város közlekedési igényeire és az adott infrastruktúrára vonatkozóan történik. Bár az elektromos buszok elterjedése lehet, hogy növeli a trolibuszok üzemegységének megszüntetésére irányuló nyomást, a trolibuszok továbbra is fontos szerepet játszhatnak a városi közlekedésben bizonyos környezetekben és helyzetekben. A döntés végső soron az adott városi közlekedési stratégiától és célkitűzéseitől függ.
A 18-as ChatGPT jól mondja.
Felesleges megszüntetni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!