Amikor már majdnem az összes BKK busz elektromos lesz akkor meg fogják szüntetni a trolibusz üzemegységet?
8-as: mert szerinted a töltőkkel nem lehet baj? Egyébként meg nem túl gyakoriak a felsővezeték hibák.
A troli jelenleg a leggazdaságosabb elektromos hajtású gumikerekű közösségi közlekedési eszköz és jó sokáig az is marad. Mi értelme van több tonnás akkukat városban használni, ahol egy vezetékrendszer könnyen kiépíthető? Ez most egy agymenés, amit az akkus buszokkal csinálnak, megpróbálják újra feltalálni a kereket. Az akkus busz jó kisvárosokba, helyközi buszokra, de semmiképpen sem nagyvárosba való. Jó nyilván lesznek olyan vonalak, ahová igen, de a sűrűn kiszolgált területekre ezerszer jobb megoldás a troli. Sok város most újabb infrastruktúrát épít ki a troliknak, nem véletlenül, mert egyszerűen gazdaságosabb. Az akkus buszokhoz tömérdek töltőre van szükség, ezek árát célszerűbb felsővezetékre tölteni. Több tanulmány is igazolta ezt, hogy ha minél több a buszok száma, annál inkább a troli felé billen a mérleg. Az akkus buszokhoz nagy flottánál már nem elég a plugin töltés (a villanyautóknál működik, a buszok is a CCS szabványt használják), muszáj lenne valamilyen pantográfos töltés, főleg, ha nem éjjel akarják tölteni. A troli zöldebb is, hisz legtöbb km-t nappal teszi meg, itthon pedig a megújulók közül a napenergia vezet, így a megtermelt energiát azonnal el lehet használni, míg az akkus buszoknál meg sakkozni kell, hogy mikor töltsék őket. Az akkuk töltési vesztesége is növeli a fogyasztást, ezért a trolik fajlagos fogyasztása alacsonyabb is. Ez ráadásul továbbiakban is jelentkezik, mert minél nagyobb az akkus busz akkuja, annál magasabb is lesz a fogyasztáskülönbség. Arról nem is beszélve, hogy az akkus buszok többségében van olajkályha, hiszen a téli fogyasztásnövekedést az akkuk nem bírnák (főleg a kisebb kapacitásúval szereltek), ez meg nem túl zöld.
Szóval szerintem pont az ellentéte lesz annak, amit írtál, a troliknak sokkal nagyobb térnyerése lesz a jövőben, mint eddig.
A modern trolik képesek önjáró üzemre is, vagyis a kötött pálya már csak részben kötött a számukra - áthidalható így egy hálózati hézag, vagy kiterjeszthető a hálózat pár kilométerrel, és nem kell feltétlenül leállnia egy forgalmi akadály miatt, tud kerülni is.
A fogyasztás is egyenletes gyakorlatilag az üzemidő egésze alatt, míg az elektromos buszoknál az üzemidőn kívül kell megoldani a töltést, ráadásul a töltési időt a flottán belül is fel kell osztani, ha nem akarunk túl nagy hálózati terhelést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!