Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Megszüntette a MÁV az 50%-os...

Megszüntette a MÁV az 50%-os jegyárat a levelezős diákoknak?

Figyelt kérdés
98-as születésű vagyok; 2023 októberében betöltöttem a 25-öt. Olvastam, hogy "március 1-től új időszámítás a közösségi közlekedésben". De ez nekem azt jelenti, hogy nem tudok már levelezős diákként 50%-os jegyet venni az Egyetem és a lakóhelyem között? Most próbáltam volna, de nem engedi a MÁV app...

márc. 1. 18:26
1 2 3 4
 21/38 anonim ***** válasza:
100%
19, eddig 26 év alatt jár kedvezmény. Húgom fia októberben lesz 26, bukott 10 havi kedvezményt. És akkor azzal jönnek, ha szóba kerül a foglalkoztatás-politikában, hogy nem elég mobilis a magyar munkaerő...
márc. 2. 05:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/38 anonim ***** válasza:
56%
20, Bokros alatt jó volt szülni??? Adok két évig havi 20 ezret, két év múlva gyere vissza. És akkor nem lehetett dolgozni két éves kora előtt...
márc. 2. 05:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/38 anonim ***** válasza:
ó, és 20, a Bokros-gyerekek azok, akik után alig élvezték a szülők a családi kedvezményt, akik pont kiestek a 25 év alatti gyerekkel járó lakásfelújítási támogatásból, akiknek nem járt vissza a választási szja... De ja, tényleg jó volt.
márc. 2. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/38 anonim ***** válasza:
0%
Hát, nem tudom, hol élsz, a testvérem a három gyerekéből kettőt a Horn-kormány alatt szülte és a legkisebb 5 éves volt, amikor először visszament dolgozni az első szülés után. 11 év.
márc. 2. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/38 anonim ***** válasza:
68%

A jogszabálymódosítással tegnaptól megszűnt a levelező tagozatos tanulók és hallgatók egyetlen közösségi közlekedési kedvezménye, hogy a lakóhelyük és az oktatási intézmény között 50%-os kedvezménnyel válthattak helyközi menetjegyet.

A tippem az, hogy nem szándékolt volt a kihagyás; ebben a kedvezménycunamiban semmi sem indokolja az alkalmanként igénybe vett ilyen kedvezmény megvonását.

Célszerű írni a jogszabály kibocsátójának: Nagy Bálint, közlekedésért felelős államtitkár

balint.nagy@ekm.gov.hu


Arra utalnak a rendelet megjelenésének körülményei, hogy a határidő szorítása miatt sietve adták ki. Bár a miniszter már jó régen bejelentette a módosítási szándékot, határnapot is mondott, mégis csak a módosulás hatálybalépését megelőző nap délutánján került kihirdetésre a Magyar Közlönyben.


Az a kialakult gyakorlat, hogy ha adott tárgyban létező jogszabályt módosítanak, akkor változtatják, megjelölve, hogy melyik új jogszabály melyik helye mikortól iktatta be a módosítást: módosuló szöveget, törlést, beszúrást. Így aki megjegyez, könyvjelzőz stb. egy jogszabályt, folyamatosan láthatja az élőt, láthatja a friss módosulásokat, amelyeket a lapszélen színes vonallal jelölnek. Pl. a hatályos KRESZ az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól; 1975. óta rengeteg módosulással.

„A közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről” címmel volt már egy többször módosított 85/2007. (IV. 25.) Korm. rendelet. Február 29-én ugyanezzel a címmel jelent meg az önálló 38/2024. (II. 29.) Korm. rendelet. (Okozott is gondot, a Nemzeti Jogtárban bő egy nap késéssel jelent meg, a Net Jogtárban pedig hibaüzenet van a 85/2007. (IV. 25.) Korm. rendelet megnyitásakor.)

Szokásos esetben a 38/2024. (II. 29.) Korm. rendelet a már meglévő, azonos tárgyú 85/2007. (IV. 25.) Korm. rendelet adott helyeit módosította volna; beleszerkesztve, és jelezve a változásokat. (Ez külön jogász terület: kodifikálás az eljárás neve.)

Úgy gondolom, hogy már nem volt idő a kodifikáció elvégzésére, ezért önállóan jelent meg az új rendelet. És mivel nem volt meg a gondos, betűről betűre történő összefésülés, lehetnek ellentmondások, hiányosságok. Utóbbinak gondolom a levelezős kedvezmény kimaradását, ezért javasoltam a minisztériumhoz való fordulást. Ha tévedek, és szándékos volt, akkor az is kiderül a válaszukból.

márc. 2. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/38 anonim ***** válasza:
53%

Hú ennyi halandzsát 25. :D Biztos ügyvéd vagy, vagy valami politikus-palánta.

Az kiabál akinek a háza ég.

Persze megértem hogy néhányan elesnek bizonyos kedvezményektől, de ez mindig is így volt. Húznak egy vonalat és aki nem esik bele a kedvezményezettek körébe annak rosszul esik.

Írhatsz az államtitkárnak, de ahogy az eddigi tevékenységét látom, a küldés helyett a törlés gombra is kattinthatsz a levél megírását követően, kb ugyanazt éred el vele. Nem ő ott a főnök hanem a Lázár.

Valószinüleg országos szinten 100-200 olyan ember van akit ez a probléma érint. Ezért nem is foglalkoztak vele. Nem vagytok célközönség.

márc. 2. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/38 anonim ***** válasza:
56%

Amilyen stílussal bír mind Lázár, mind az államtitkára, nem sok pozitív visszajelzésre számítanék.

Aki kiesik a kedvezményezettek köréből, az rosszul jár, nekik legfeljebb azt írják meg megint, hogy a másoknak mennyivel olcsóbb.

Stílustól függetlenül tényleg nem lehet mit tenni azon kívül, mint elfogadni az új helyzetet. Lehet csatlakozni civil szervezetekhez, hogy nem jó az új rendszer, de ha lesz is ennek foganatja, a márciusi, április stb. jegyeket már meg kell venni.

márc. 2. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/38 anonim ***** válasza:
100%
26, tudod, akkor inkább adjon a levelezős diáknak, aki az adót tolja befelé az államnak, mint a magyarigazolványos erdélyinek. Előbbinek nem jár 50% sem, utóbbi meg ingyen jön-megy.
márc. 2. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/38 A kérdező kommentje:

Figyelem! Itt lehet aláírni a petíciót, melyben arra kérjük Lázár János építési és közlekedési minisztert, hogy állítsák vissza a levelezős hallgatók utazási kedvezményét:

[link]

márc. 13. 21:36
 30/38 anonim ***** válasza:
0%

150 aláírás? Hú ez tényleg kemény társadalmi probléma!

Akik levelezőre járnak azoknak van állása, van miből fizetni az utakat. Normális munkáltató ki is fizeti - az enyém például fizette. Aztán miután megvan az áhított végzettség úgyis magasabb lesz a fizetés, úgyhogy inkább csak haszna van annak a befektetett pénztnek amit elköltünk utazásra.

Idézem a joghallgató levelét: "több száz kilométert is utazva". Látszik a kolegának jobban megy a jogszabályokra való össze-vissza hivatkozás mint a matek. Ha többszáz kilométert kell utaznia iskolába a hallgatónak akkor már megéri az országbérlet, pláne ha Budapesten van az iskola, mert akkor a helyi tömegközlekedés is benne foglaltatik az OB--ben.

márc. 14. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!