Miért mondják, hogy a távhő miatt nem lehet visszatenni a villamost az Erzsébet hídra, mikor másik hídon simán van mindkettő, ott nem gond?
Nagyon, nagyon sokan mondják "villamosos" (tehát bennfentes és érdeklődő is) körökben.
Jó, nemcsak erre fogják, de amolyan a "kocka el van vetve".
Jézusúristen, miért kellene? Atyaég.
Amúgy ilyet egy fórumon se láttam (szerencsére).
Jellemzően igaz, vagy legalábbis szakember is kimondta azt, amit egybehangzóan állítanak fórumokon, normális csoportokban.
De ettől még mindig nonszensznek érzem (amíg valaki konyhanyelven meg nem magyarázza), hogy kb 300 tonna plusz súlyt úgy megérezzen az Erzsébet híd, hogy ezért ne mehessen rá villamos, mialatt más híd nem érez meg ilyesmit.
#25
Valami alapképzettséged van arról, hogy különböző típusú hídszerkezetek hogyan viselkednek statikus és dinamikus terhelésre?
27
Azért ez annál bonyolultabb.
hypno
Kötözködni akarsz vagy segítesz is?
#28
Arra vagyok kíváncsi, hogy milyen bonyolultságú választ értesz meg. Mennyire kell lebutítani ahhoz, hogy számodra emészthető legyen.
Mondjuk pl. egy ilyen írást megértesz-e. (Mert én pl minimum a felét nem)
Hypno
Jaaa, az más.
Van egy környezetmérnök és egy munkavédelmi technikus végzettségem is és érdekel a biológia, így szerintem egy ilyet pont megértenék.
De egy ugyanilyen mélyet más területen valóban nem.
Esetleg kötöttpályás közlekedés területén, mert az is érdekel, bár nem minden területe.
Szóval a hidakról vélhetően nem.
Akkor megpróbálok belemenni, mit raktam össze eddig.
Szóval az Erzsébet hídra anno nem megfelelően rakták rá a villamospályát, nem csillapították a villamos mechanikus hatását, ezért kárt okozott.
Ezt a kárt állítólag javították.
Egyesek szerint a javítás ellenére is teljes átépítéssel lehetne villamos (de akkor lehetne).
Mások szerint lehetne megfelelő csillapítással, de ehhez magas alépítmény kellene, de ez is súly és a távhő is az, a kettő együtt meg nem megy. Na itt akadok ki én, mert van híd Budapesten, ahol a kettő együtt megtalálható.
A harmadik csoport szerint még vizsgálandó a kérdés.
A hidak kettős mércéjét azért sem értem, mert nem az van, hogy a függőhidak az erősebbek, ezeket alkalmazzák nagy-nagy támaszközzel szerte a világon, hatalmas forgalom mellett is? Míg a gerendahidakat csak kis támaszköznél lehet használni?
Amúgy az Erzsébet híd az, amin ha megáll az ember teszem azt naplementét fotózni, nem akarja ledobni magáról a híd meg nem lesz az ember 1 perc alatt tengeribeteg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!