Miért mondják, hogy a távhő miatt nem lehet visszatenni a villamost az Erzsébet hídra, mikor másik hídon simán van mindkettő, ott nem gond?
Ott nyilván nem.
A villamosok dinamikus terhelése miatt a híd lemezei repedezni kezdtek. Meg közben elkészült az M2 metró, ami a keleti és déli pályaudvar közötti 60-as villamost - ami a hídon ment át - simán kiváltotta.
Nem simán váltotta ki, sőt, nem is váltotta ki, ott a buszkaraván, ami nem is arra megy. Meg a Népszínház utcai villamosok is...
Nem a rezgésről beszélnek, hanem arról, hogy ha azt meg is oldanák, nem bírja el a távhő miatt. Nekem ez nonszensznek tűnik és nem is találtam rá forrást.
Nézd az előnyös oldalát.
Így csak a bringasávok miatt sivalkodnak az autósok, a villamosok miatt nem.
hypno
Ez de igaz.
#4
És miért van különbség közöttük terhelhetőségben? Nem ugyanarra lettek méretezve szabvány szerint? Nem ugyanaz a kérdéses minőségű magyar anyag?
#5: Nincs olyan, hogy magyar hídszabvány, és akkor minden hidat annak megfelelően tök azonosra építenek. Hülyeség is lenne, ha belegondolsz. Ugyanaz a terhelése a Deák Ferenc hídnak, mint pl. a Taksony vezér hídnak?
Amikor felmerül az igény egy új hídra, akkor meghatározzák, sok más mellett, hogy milyen funkciója lesz, és mekkora forgalma, majd ezen terhelésnek megfelelően méretezik. Ha tervezéskor az Erzsébet híd nem volt arra tervezve, hogy távhővezeték és villamos is járjon rajta, akkor nem bírná ki ezt a terhelést, ezért nem rakják rá mindkettőt. Ennyi.
#4
Azért eléggé hasonlónak néz ki az Erzsébet híd és a Rákóczi híd terhelése, a Galvani híd megépítése után meg kb azonos lesz.
A Rákóczit méretezték a távhőre? Vagy csak ott szimplán nem aggódik senki hangosan/nem kifogás semmire? Vagy ott is gond lesz belőle hosszabb távon.
#9: Mérnöki munkáról beszéltünk, nem az utána következő politikai döntésről... Ha úgy lenne ahogy állítod, akkor dőlnének össze a hidak épületek, mind a banánköztársaságokban vagy éppen Dél-Amerikában. Ott azért még nem tartunk.
Ha ezt akarod firtatni, akkor azt derítsd ki, de nem fogod tudni, hogy készült-e bármi tanulmány, hogy szükséges-e oda még mindig az a vezeték, és ha igen, akkor milyen módon lehet a hidat megerősíteni és ennek költsége, egyéb ráfordítása hogy viszonyul a többi opcióhoz. Ezen tények ismeretében már valóban születhet politikai döntés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!