Melyek voltak azok a villamosvonalak Budapesten, amiket kifejezetten a metróépítés miatt szüntettek meg? Üllői út és Váci út evidens, 44 és 67 is, de például az Erzsébet hídon átmenő villamosról is elmondható, hogy a metróépítés miatt szűnt meg?
A teljes úton megszűnt a villamos a pesti oldalon végig, és persze a budai folytatása i. Felszabadulás tér, Rákóczi út.
Már a felnőttkor küszöbén jártam akkor. Emlékeim szerint a sajtóban azzal indokolták, hogy felesleges a metró felett.
Régen látogattam ezt az oldalt, de nagyon jónak tartottam akkoriban:
#5
A 49-es, mint viszonylat valóban felesleges, viszont a kiskörúti kapacitást nem igazán lehet csökkenteni, így szükség lenne a Műegyetem rakparti villamosra, az oda tervezett 48-assal, ami már ki tudná váltani a kieső kapacitást a Kiskörúton is.
A többi utazás valóban kiváltható lenne metrókkal, 47-essel való összehangolással (pl. Kosztolányi - Deák) és a 7-es busszal (pl. Kosztolányi - Astoria).
a váci úton külső részén 3-as villamos ment
városkapunál volt a remíz ahol most valamilyen boltok vannak
A 3-as villamos az, ami egyértelműen a Váci úti metróépítés miatt szüntettek meg, a többi járatot csak rövidítették, átszervezték stb.
Ha nem viszonylatról, hanem vonalszakaszról beszélünk, akkor a Váci úton kívül a Bajcsy-Zsilinszky, Üllői (Kálvin tér - Határ út közötti szakasza) és a Rákóci út - Erzsébet híd szakaszok is egyértelműen a metró miatt szűntek meg, sőt még a Váci út Nyugati - Lehel tér közötti szakasza is, ami az egyik legnagyobb baromság volt, egy nagy csomópont (Nyugati) előtt 1 megállóval vágták el a villamosvonalat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!