Ha az emberiség Co2 kibocsátásának mindössze 1%-át adja az autózás akkor mi értelme van áttérni a kifejezetten környezetszennyező elektromosra?
Hitekes forrásnak tűnik...
Amúgy normális források szerint 12% körül ad hozzá a közúti közlekedés és szállítás, aminek 60%-át a személyautók adják.
Egy átlagos autó fogyaszt mondjuk 6 litert.
Ez 6kg elégetett üzemanyag 100km alatt. Egy közepes zsák krumpli, hogy viszonyítsuk valamihez.
De nem egy autó járja az utakat, hanem több százezer, napi több ezer tonna károsanyagot kibocsátva. A probléma nem azokkal van amik a mezők mellett teszik ezt, a növények még örülnek is a co2nek.
A probléma azokkal van amik a városokban szenyezik a levegőt. Nem tud olyan gyorsan tisztulni a mint ahogy termelik az autók.
A magyar emberek 99%-a két dolog miatt hal meg, egészségtelen a kaja, egészségtelen a levegő.
Ha kiviszzük a szar levegőt a városon kívülre akkor már csak a kaja marad, az pedig mindenkinek a saját döntése
Az 1% CO2-re alulbecslésnek tűnik. De az tény, hogy a teljes légszennyezésért legfeljebb 1/3 részben járul hozzá a teljes közlekedési szektor. A többi leginkább az ipar (főleg Kínában, USA-ban), meg a lakossági fűtés, amit semmilyen módon nem kontrollálnak.
Ha Pista utánfutóval hordja ki a szemetet az erdőbe, akkor ez feljogosít engem, hogy a cigicsikket, papírzsepit, egyéb apró szemetet eldobjam az utcán a földre ott ahol éppen vagyok, mondván ez ahhoz képest már úgyse számít?!
Valahol el kell kezdeni valamit csinálni (ha még tudunk egyáltalán) különben nagyon hamar vége a jelenlegi civilizációnknak. A jelenlegi álláspont szerint, már a gyerekeinknek, unokáinknak is nagyon csúnya világban lesz részük. Ez csak pár évtized, nincs már olyan beláthatatlanul messze!
Az elmúlt 30 évben lazán szabályozták az államok az üvegházhatású gázok kibocsátást: minden iparágnak azt mondták, hogy csökkentsétek a CO2 egyenértékű kibocsátást amennyire tudjátok - de hogy hogy éritek el a célt abban szabad kezet kaptok. S csökkentették is: a mezőgazdaságtól kezdve a tengerhajózáson és építőiparon keresztül a távközlésig szinte minden szektor mérsékelte a globális felmelegedésre gyakorolt hatását. Kivéve a járműipart - az autógyártók basztak az egészre. Ma nagyjából másfélszer akkora a közúti közlekedés kibocsátása, mint 1990-ben. Egy mai átlag autó semmivel nem fogyaszt kevesebbet, mint egy 30 éves Suzuki Swift.
Szóval ezzel a felvetéssel 30 évet elkéstél - a válasz a kérdésedre az, hogy az elektromos autó biztosítja, hogy az autóipar nem csak kamu ígéretekkel hitegeti a társadalmat, hanem valódi megoldást is tud kínálni a légköri CO2 problémájára.
"A közlekedés felelős a teljes uniós szén-dioxid-kibocsátás majdnem 30 százalékáért, amelynek 72 százaléka a közúti közlekedésből származik."
"A személygépjárművek a leginkább szennyezőek, az európai közúti közlekedésből adódó teljes szén-dioxid-kibocsátás 60,7 százalékáért felelősek."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!